Lopetin mielialalääkkeet ja nyt ahdistaa kokoajan
Varmaan vielä pahemmin kuin ennen niiden käyttöä. Ahdistun kaikesta mitä joku sanoo tai tekee, sietämätöntä.
Kommentit (15)
Lopetitko itse vai lääkärin ohjeilla.
Noita lääkkeitä siis pitää laskea ei lopettaa kerralla.
Itsellä tuli sama, täysin sietämätön olo, esim. bentsotkaan eivät auttaneet paljon mitään. Aloitin sitten uudestaan ssri-lääkkeen mutta piti syödä useampi kuukausi että alkoi taas kunnolla vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
vieroitusoireita, mennee ohi aikanaan, tsemppiä
Ja jos ei mene ohi, kannattaa harkita lääkityksen jatkamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden lopettamisesta välttämättä pahoja vieroitusoireita tule mutta kun vaikutus pikku hiljaa lakkaa ja serotoniinitasot laskee niin ahdistus palaa.
Noista oireista kannattaa olla kuitenkin yhteydessä lääkäriin esim. pahoihin oireisiin voi saada jonkin väliaikaisen lääkkeen
Mulla sama. En ole varma, sopiko Cipralex mulle, koska tuli rytmihäiriöitä ja sydämentykytystä. Lopetin itse. Lääkäri kirjoitti kyllä vuodeksi niitä. Pitäisikö alkaa uudestaan syömään? 10 mg oli annostus.
Oireinani ovat sosiaalisten tilanteiden pelko tai ainakin niiden jännittäminen turhan paljon etukäteen, ahdistus, masennus, saamattomuus...käyn silti töissä, mutta kaikki voimat menevät tuohon etykäteen murehtimiseen ja ahdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Noista oireista kannattaa olla kuitenkin yhteydessä lääkäriin esim. pahoihin oireisiin voi saada jonkin väliaikaisen lääkkeen
Itse turvauduin väliaikaisesti Ketipinoriin että sain nukutuksi. Sitten kun ssri-lääke alkoi uudestaan vaikuttaa enemmän lopetin ketipinorin käytön. Ahdistus oli pahimmillaan lamaannuttava.
Pitää tehdä lopetusohjelma itselle. Niin minä tein. Välillä vähän rankkaa mutta tiedän kokemuksesta että se menee ohi. Voin sanoa että tiedän monesta lääkkeestä enemmän kuin yksikään psykiatri tai hoitaja. Heille sitä ei saa sanoa tietenkään... Miten voisivatkaan tietää kun eivät ole itse testanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden lopettamisesta välttämättä pahoja vieroitusoireita tule mutta kun vaikutus pikku hiljaa lakkaa ja serotoniinitasot laskee niin ahdistus palaa.
ssri -lääkkeistä on kokemusta toistakymmentä vuotta ja varmaan joudun ottamaan niitä loppuelämäni. Lopettamisyritykset kariutuu ahdistuksen ja masennuksen paluuseen. Oireet helpottaa lääkettä jatkamalla. Eihän verenpainepotilaitakaan yritetä "kannustaa" pääsemään eroon lääkkeistä, eikä niitä lääkkeitä demonisoida.
Miksi ihmeessä ssri-lääkkeitä, jotka pitävät aivojen serotoniinitason kohdallaan, pitää niin kauheasti vastustaa ja demonisoida? Mun mielestä on hyvä, että lääkkeen avulla pystyn viettämään hyvää elämää, pysyn toimintakykyisenä ja työkykyisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. En ole varma, sopiko Cipralex mulle, koska tuli rytmihäiriöitä ja sydämentykytystä. Lopetin itse. Lääkäri kirjoitti kyllä vuodeksi niitä. Pitäisikö alkaa uudestaan syömään? 10 mg oli annostus.
Oireinani ovat sosiaalisten tilanteiden pelko tai ainakin niiden jännittäminen turhan paljon etukäteen, ahdistus, masennus, saamattomuus...käyn silti töissä, mutta kaikki voimat menevät tuohon etykäteen murehtimiseen ja ahdistukseen.
Ihan sama minulla...Lopetin lääkkeet jo pari kuukautta sitten joten en usko että vieroitusoireita enää ovat. t. Aå
Mulla tulee aamuöisin semivalveilla ahdistus, joka tuntuu kamalalta. Vaikuttaa koko päivän mielialaan, sellainen kauhufiilis. Lopetin sertraliinin pari viikkoa sitten. Myös ahdistuksen fyysiset oireet, syke kiihtyy, huimaa, hikoiluttaa jne, iskee yllättäen pitkin päivää. En halua aloittaa lääkettä uudelleen, kun monta kuukautta meni lopetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Se pitää lopettaa hitaasti vähitellen lääkärin ohjeiden mukaan. Cipralexin tuoma apu vie aikaa, 2-4 viikkoa ennen kuin lääke vaikuttaa. Rinnalla pitää syödä aluksi jotain toista lääkettä viemään ahdistuksen ja masennuksen pois.
No se varmaan menee ohi kun aivot tottuu.