Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löydän laadukkaita arkimerkkoja?

Vierailija
29.09.2017 |

Siinäpä se kysymys tulikin.

Olen aina ollut mekkoihminen mutta enpä omista tällä hetkellä yhtään. Oon surkea pukeutumaan enkä osaa yhdistellä vaatteita.

Jos löytäisin tummia, talveksi hihallisia mekkoja jostain, yhdistänkö niihin paksut sukkahousut ja nilkkurit vai saappaat? Mikä yläosaksi jos vielä tarvitsee, kaulahuivi, liivi, villatakki?

Olen oikeasti surkea pukeutumaan. Töihin en tarvitse vaatteita mutta ihan kotiin ja arkeen.

Minkä mittainen helma olisi paras? Olen hyvin perinteinen Suomalainen nainen, pitkä torso, lyhyet pulleat jalat. Sääret on lyhyet ja paksut. Reidessä pullottaa vähän lihakset, sellullittiakin on.

Määräkö helman pituus millaiset kengät käy?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tykkään polvipituisista tai hieman polven yläpuolelle yltävistä mekoista. talvella käytän niitä paksujen joko harmaiden tai mustien sukkahousujen kanssa ja kenkinä on saappaat. mullaki on lyhyehköt jalat ja reittä löytyy vaikka normaalipainoinen olenkin, siksi tykkään hieman a-linjaisista mekoista. vilasta olen löytänyt hyviä mekkoja, viimemmäksi sellaisen joustavaa materiaalia olevan mekon jossa on pikkutaskut ja ihana pitsikaulus. on tosi nätti ja ihana päällä!

Vierailija
2/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Vila löytyy täältä kaupungista, tulee harvoin käytyä kun siellä on pieni valikoima.

Sukkahousuista, käytätkö niitä ihan kunnon paksuja vai niitä den60-80?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin rekki.fi:stä nätin mekon. Se kävis yksistään melkeenpä juhlamekosta, mutta yhdistän siihen paksut mustat sukkahousut, mustat maiharit/nilkkurit ja lämpimän mustan pitkän villatakin ja siten teen siitä arkipukeutumista. 

Mä taas en ole erityisesti mekkoihminen, mutta haluaisin olla ja haluaisin puketua muuhunkin kuin iankaikkinen farkut ja joku paita. Siksi innostuin tuosta rekki.fi; siellä on paljon mekkoja, laatumerkkejäkin, mutta ei tarvii maksaa täyttä hintaa. 

En ole rekki.fi työntekijä vaan tyytyväinen asiakas :) Rakastan vaatteita mutta haluan tehdä järkevämpiä ja ekologisempia hankintoja. 

Vierailija
4/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suhteellisen pitkät jalat ja tykkään polvet peittävistä mekoista. Käytän yleensä jämyjä nahkaisia nilkkureita, joissa on paksu, muutaman sentin mittainen korko, joilla on hyvä kävellä liukkailla säillä :) villasukka pilkistää sisältä tarvittaessa.

Pitkähihallisia, nyppyyntymättömiä mekkoja on aika vaikea löytää. Kaikki tuntuvat aina menevän huonoiksi tai tarrautuvan sukkahousuihin. Vuorikangas on siksi aina hyvä helmassa. Ja lämpimät, aidot materiaalit, esim. polyesteri hiostaa ja nyppyyntyy.

Vierailija
5/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käyttää mekkoja arjessa sukkisten ja legginsien kanssa. Kyytipojaksi saappaat, nilkkurit tai lenkkarit - fiiliksen mukaan :)

Kivoja arkimekkoja löytyy mm. Gudrun Sjödeniltä, Noshilta ja Nansolta.

Vierailija
6/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jälleen. Siksi kyselinkin jo valmiiksi laadukkaiden perään että niillä olisi käyttöikää ja pysyisivät hyvinä pitkään. En olisi itse tajunnut tuota vuori-asiaa.

Unelma mekko olisi tumma, v-kaulus, vähän joustavaa mutta napakkaa kangasta. Nansolla oli joskus aika kivoja mutta niissä on nykyään melkein järjestään liian lyhyet helmat. Tai sitten rumat kuosit.

Vierailija
7/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ainoastaan luonnonmateriaalia. Itse ostin marimekolta muutaman ihanan pitkähihaisebn arkimekon (eri aikoina) ja sukkahousujen kanssa materiaali on sähköistävää ja siis helmat kipuaa väkisin kävellessä koko ajan.

Miten muut vältätte tämän?

Vierailija
8/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän mekon alla ohutta hihatonta alusmekkoa niin mekko laskeutuu kauniimmin oli materiaali mitä tahansa. Esim lindexillä on ohuita liukaspintaisia alusmekkoja

Vierailija
9/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on toisinaan myynnissä kivoja mekkoja edullisesti.

Vierailija
10/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alushameita. Pakko olla jos on villasukkikset ja mekko, joka tarraa kiinni sukkiksiin.

Kivoja perusarkimekkoja ja laadukkaita sellaisia on myös Gerry Weberillä. Mä ostin muutaman viime käynnillä. Liikkeessä on joitain vähän tätimäisiä, mutta on tosi paljon myös nuorekkaita vaatteita. Mekkoja oli yllättävän paljon kivoja ja oli vaikea valita, kun teki mieli ostaa kamalan monta.. Ostin mä lopulta peräti kolme..

Gerry Weberillä on myös nuorekkaampia merkkejä.

Vierailija
11/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! Vila löytyy täältä kaupungista, tulee harvoin käytyä kun siellä on pieni valikoima.

Sukkahousuista, käytätkö niitä ihan kunnon paksuja vai niitä den60-80?

käytän ihan kunnon paksuja loppusyksystä läpi talven. nyt ostin vilasta mustat paksut sukkikset, joissa sisäpuolella fleeceä. saa nähdä onko hyvät, vaikutti ainakin sellaisilta.

Vierailija
12/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on alushameita. Pakko olla jos on villasukkikset ja mekko, joka tarraa kiinni sukkiksiin.

Kivoja perusarkimekkoja ja laadukkaita sellaisia on myös Gerry Weberillä. Mä ostin muutaman viime käynnillä. Liikkeessä on joitain vähän tätimäisiä, mutta on tosi paljon myös nuorekkaita vaatteita. Mekkoja oli yllättävän paljon kivoja ja oli vaikea valita, kun teki mieli ostaa kamalan monta.. Ostin mä lopulta peräti kolme..

Gerry Weberillä on myös nuorekkaampia merkkejä.

Vai onko ne sitten alusmekkoja.. siis naruolkaimilla ja sellaisia silkkisiä, liukaspintaisia.

Vierailija
13/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellillä oli kivoja, joskin kalliita.

Vierailija
14/14 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosh. Kivoja,joustavia arkimekkoja/tunikoita. Laatu hyvä.