Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tärkeää sinulle on tietää läheistesi seksuaalinen suuntautuneisuus?

Vierailija
29.09.2017 |

Ja miten suhun vaikuttaa, jos joku kuuluu vähemmistöön tässä asiassa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla ei ole väliä, mutta puolison on kiva tietää. Exä nimittäin heittäytyi homoksi nelikymppisenä. Pisti kyllä v*tuttamaan moinen salailu.

Vierailija
2/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin merkityksetöntä.

Minulle tosin usein kerrotaan, että se on minulle älyttömän tärkeää. Koska eikai minua muuten kutsuttaisi rasistiksi, seksistiksi, ynnä muuksi, median ja muiden ihmisten toimesta. Näin käy jos en esim. haluaisi investoida muunsukupuolisten vessoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää, kunhan puoliso on hetero. Lapsestakin sitten aikanaan kiva tietää jos se lapselle on tärkeää.

Ystävistä ei ole mitään väliä, joitain yllätyksiä on tullutkin elämänvarrella kun kaverit esitelleet tyttö tai poikakavereita vaikka edellinen kumppani ollut toista sukupuolta. Tärkeintä on, että ihmiset on tyytyväisiä elämäänsä.

Vierailija
4/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa kyllä mutta ei vaikuta suhtautumiseen.

Vierailija
5/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoo kinostele

Vierailija
6/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kohdalla se on erittiän oleellista.

Tai itse asiassa kyllä se LÄHEISTEN kohdalla muutenkin kuuluu tietää. Se on sentään niin iso osa ihmisen persoonaa, että jos sitä ei tiedä, ei oikein voi väittää olevansa läheinenkään.

Vähiemmistöön kuuluminen tuo ihmisille paineita, jotka myös on hyvä läheisten tietää, jotta voivat tarpeen tullen tukea tai huomioida.

Vierailija
7/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan puolison seksuaalinen suuntautuminen on tärkeää tietää. Aivan lähimpien ystävien ja sukulaisten suuntautumisen haluaisin myös mieluusti tietää, koska haluaisin tuntea heidät mahdollisimman hyvin. On kuitenkin heidän oma asiansa, jakavatko he asian kanssani. Muiden ihmisten suuntautumisella ei ole minulle merkitystä. Yritän tehdä mahdollisimman vähän oletuksia, mutta siinä asiassa mulla on vielä kehittymisen varaa.

Vierailija
8/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minulle sinänsä ole tärkeää, mutta jos tuollaisesta asiasta on jotain epäselvyyttä, niin tulee mieleen, kuinka läheinen se "läheinen" on. Toisin sanoen, en ymmärtäisi miksi lapseni tai sisarukseni olisi tarvinnut olla minulta kaapissa, vaikka en asiaa erityisesti viikottain tivaisikaan (tai ehkä juuri siksi)

Vierailija
9/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan puolison suuntautumisella on suurta väliä.

Vierailija
10/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta suhtautumiseen millään tavalla.

Vierailija
11/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tietäminen ole kovin tärkeää, eikä muuta suhtautumistani. En ymmärrä ihmisiä, jotka tulevat esimerkiksi työkavereista innoissaan kuiskuttelemaan, että hei, tuo on homo.

Mulle on kuitenkin tärkeää tiedostaa, että kuka tahansa vastaan tuleva voi olla seksuaalisuudeltaan mitä tahansa - jos joku nainen puhuu mulle puolisostaan, en automaattisesti oleta, että hän puhuu miehestä.

Vierailija
12/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen tietäminen ole kovin tärkeää, eikä muuta suhtautumistani. En ymmärrä ihmisiä, jotka tulevat esimerkiksi työkavereista innoissaan kuiskuttelemaan, että hei, tuo on homo.

Mulle on kuitenkin tärkeää tiedostaa, että kuka tahansa vastaan tuleva voi olla seksuaalisuudeltaan mitä tahansa - jos joku nainen puhuu mulle puolisostaan, en automaattisesti oleta, että hän puhuu miehestä.

Kielenkäytöstä on minusta aika normaalia tehdä jotain oletuksia. Jos nainen puhuu miehestään, oletan että kyseessä on tosiaan heterosuhde. Jos nainen puhuu nimenomaan puolisostaan, saatan, jos en nyt olettaa, pitää todennäköisenä, että kyse on naisesta. Muuten hän varmaan puhuisi miehestään. Kyse ei ole homo- tai hetero-olettamasta, vaan ihan kielenkäyttötottumuksista.

Niin, ja vaikka arvelisin naisen puolison olevan nainen, en yleensä näe syytä varmistaa asiaa, kun asialla ei ole niin merkitystä. Mutta, esim. englanniksi puhuessa saatan varmistaa "she...?" ihan vaan, että pystyy puhumaan kyseisestä henkilöstä jatkossa "oikein".  

Vierailija
13/13 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kyllä kovin läheiseksi sanoa, jos en tietäisi.