Jos lehmän maito on pahasta, onko kermakin?
Mitä sitä pistää sitten teehen tai kahviin? Niitä ihmeellisiä säilöntäainesekoituksia nimeltään soijajuoma tai kaurajuoma?
Kommentit (25)
On sanottu, että voi olisi sittenkin terveellisempää kuin margariini. Sekin on lehmästä. Aika ristiriitaista. Minä en enää usko mihinkään!
Kyllä mä veikkaan että lehmän tissistä ulos tullut tavara on kuitenkin vähemmän haitallista kuin teidän kannabis, tupakka ja viina.
"säilöntäainesekoituksia"
Kaurajuoman ainekset: vesi, kaura, merisuola.
Hurjaa on joo.
Lehmänmaito ei ole pahasta ja kerma on parasta kahviin ja teehen. Noi lisäainekasvimaidokkeet ei ole ihmisravintoa.
Ei minun käyttämissäni kasvimaidoissa ole mitään lisäaineita, miksi olisi? :O
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä veikkaan että lehmän tissistä ulos tullut tavara on kuitenkin vähemmän haitallista kuin teidän kannabis, tupakka ja viina.
Kyllä mä laittaisin rahani sen puolesta, että kannabis on vähemmän haitallista kuin maito. Laitapa maitojauhetta bongiin ja kokeile itse miltä tuntuu.
Vittu mikä maa tää on. Yks sano toiselle krapulassa pelotteita ja kaikki uskoo. Kuolkaa oikeesti...
uskomaton kirjoitti:
On sanottu, että voi olisi sittenkin terveellisempää kuin margariini. Sekin on lehmästä. Aika ristiriitaista. Minä en enää usko mihinkään!
Se että jotain on sanottu ei vielä tee siitä totta...
Vierailija kirjoitti:
uskomaton kirjoitti:
Se että jotain on sanottu ei vielä tee siitä totta...
Ei niin, se on sanomattakin selvää.
Kyllä monissa kauramaidoissa on muitakin ainesosia. Luomu taitaa olla ainoa noin lyhyt tuoteseloste.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monissa kauramaidoissa on muitakin ainesosia. Luomu taitaa olla ainoa noin lyhyt tuoteseloste.
Näin on, mutta pitihän se yksi purkki niistä kymmenistä tuoda esiin :)
Saako kaikista lehmistä sekä maitoa että kermaa?
Vierailija kirjoitti:
Sen takia utareissa on neljä vedintä. Yhdestä tulee maitoa, toisesta kermaa, kolmannesta piimää ja neljännestä jugurttia. Ruskeita lehmistä tulee vain maitokaakaota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia utareissa on neljä vedintä. Yhdestä tulee maitoa, toisesta kermaa, kolmannesta piimää ja neljännestä jugurttia. Ruskeita lehmistä tulee vain maitokaakaota.
Piimää ja jogurttia? Nyt kyllä huijaat.
Maito ei ole pahasta. Miksi juoda jotain ulkomailta raahattua roskaa kun Suomesta saa laadukasta hyvää ja puhdasta maitoa. Puhumattakaan soijamaidosta. Jos eläimillekkään ei enää anneta soijaa niin miksi ihmiset vetää sitä.
Miksi on pakko laittaa mitään? Kahvia tai teetä voi juoda ihan ilmankin. Tottumiskysymys.
Mutta jos käytät maitotuotteita niin perehdy ensin maidontuotantoon. Lue, katso videoita, mieti ihan tosissasi sitä kärsimystä, mikä siihen sisältyy. Sen jälkeen päätä, haluatko olla osallisena tukemassa sitä. Lapsellista tietysti verrata ihmiseen, mutta pohjimmiltaanhan kyse olisi samasta kuin jos sinut keinosiemennettäisiin raskaaksi kerran vuodessa, synnytyksen jälkeen lapsesi vietäisiin kasvatettavaksi lihaksi tai uudeksi maidontuotantonaudaksi ja kaikki se maito, mitä sinulla nousisi, lypsettäisiin muiden käyttöön. Vuoden kuluttua eli kun se alkaisi ehtyä, toistettaisiin sama. Kun olisit poikinut 4-5 kertaa, sinut lopetettaisiin, vaikka luontaisesti eläisit vielä vuosikausia.
Unohtamatta, että et mahdollisesti näkisi päivänvaloa koko elämäsi aikana. Pahimmassa tapauksessa olisit parressa kiinni etkä pääsisi edes liikkumaan pihatossa.
Vierailija kirjoitti:
Maito ei ole pahasta. Miksi juoda jotain ulkomailta raahattua roskaa kun Suomesta saa laadukasta hyvää ja puhdasta maitoa. Puhumattakaan soijamaidosta. Jos eläimillekkään ei enää anneta soijaa niin miksi ihmiset vetää sitä.
Minusta on ihan hyvä, että maidolle on kasvipohjaisia korvikkeita. Osa ihmisistä kun on allergisia maidolle.
Mutta siitä olen samaa mieltä, ettei lehmänmaitokaan ole pahasta, mutta sitä ei saa kuitenkaan juoda liikaa. Litra päivässä on jo liikaa, se haittaa raudan imeytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on pakko laittaa mitään? Kahvia tai teetä voi juoda ihan ilmankin. Tottumiskysymys.
Mutta jos käytät maitotuotteita niin perehdy ensin maidontuotantoon. Lue, katso videoita, mieti ihan tosissasi sitä kärsimystä, mikä siihen sisältyy. Sen jälkeen päätä, haluatko olla osallisena tukemassa sitä. Lapsellista tietysti verrata ihmiseen, mutta pohjimmiltaanhan kyse olisi samasta kuin jos sinut keinosiemennettäisiin raskaaksi kerran vuodessa, synnytyksen jälkeen lapsesi vietäisiin kasvatettavaksi lihaksi tai uudeksi maidontuotantonaudaksi ja kaikki se maito, mitä sinulla nousisi, lypsettäisiin muiden käyttöön. Vuoden kuluttua eli kun se alkaisi ehtyä, toistettaisiin sama. Kun olisit poikinut 4-5 kertaa, sinut lopetettaisiin, vaikka luontaisesti eläisit vielä vuosikausia.
Unohtamatta, että et mahdollisesti näkisi päivänvaloa koko elämäsi aikana. Pahimmassa tapauksessa olisit parressa kiinni etkä pääsisi edes liikkumaan pihatossa.
Kiitos, tätä olin tulossa sanomaan. Maidontuotanto mainontoineen on kyllä suurimpia ihmiskunnan kusetuksia. Että siellä ne lehmät vaan vapaasti askeltaisivat onnellisena pitkin laitumia, kun oikeasti koko tuotanto sisältää niin hirveitä julmuuksia, mistä ei tietenkään puhuta. Tämä kun mulle selvisi, niin ei epäilystäkään, että olisin halunnut olla enää mukana tukemassa ko. bisnestä.
Ihmettelen yleensäkin, miten etenkin äiti-ihmiset voivat olla ihan fine sen kanssa, että tukevat tuotantoa, jonka myötä erotetaan toisistaan äiti ja lapsi. Siis kun ensin se lehmä on tiineeksi saatettu ihan vain siksi, että se synnyttäisi sen vasikan, että sille kuuluva maito saataisiin ihmisten laseihin. Myös kasvissyöjät usein mainitsevat kasvissyöntinsä syyksi sen, etteivät halua olla osana lihantuotantoa... Mihinköhän he oikeasti ajattelevat juuri näiden ylimääräisten vasikoiden sitten päätyvän, saati lehmien, jotka eivät enää tuota tarpeeksi?? Kyllä, ne ovat juuri sitä lihamateriaalia, jota kasvissyöjät niin autuaana välttävät. Tukemalla kuitenkin niiden kasvattamista ostamalla niiden maitoa.
On.