Onko teidän anopit/äidit koskaan väittäneet että heitä on luultu tuoreeksi äidiksi kun ovat vaunutelleet lastenlastaan
Mitä tuollaiseen pitäisi oikein sanoa? "Eipä ihme olethan niin nätti?"
Kommentit (21)
Eipä ole kokemusta. Anoppi on ihan nätti nainen, mutta ei häntä kukaan 65-70-vuotiaana ole pikkuvauvan äidiksi luullut. Ei ole toisaalta kukaan minuakaan luullut mummoksi, vaikka tämän palstan mukaan mummoäiti olenkin.
Ei. Mutta ex-muijaa on luultu muutaman kerran lapsemme mummoksi...
Ei, mutta nuorena harmaantunutta ystävääni luultiin isoäidiksi, oli 34-vuotias tuore äiti (ei halunnut värjätä hiuksiaan raskaus- ja imetysaikana).
Minun 65 vuotiasta äitiäni luultiin esikoiseni äidiksi jossakin jumpassa tms
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollaiseen pitäisi oikein sanoa? "Eipä ihme olethan niin nätti?"
Mitä tekemistä nättiydellä on äitiyden kanssa, enempi ikäkysymys.
Voi vaikka sanoa, että ikäsi puolesta voisitkin olla vauvan äiti.
Itse tulin äidiksi 19-vuotiaana ja äitini oli tuolloin 42 ja olisi voinut olla tuore äiti.
Mua 44v. ja 2-vuotiaan äitiä luullaan kolmekymppiseksi ensimmäisen lapsen saaneeksi. Joo, niitä on 7 oikeasti, osa jo aikuisia. Oma urakin on, kyllä sitä kaikkea ehtii kun vaan viitsii.
Ei imartele enkä ymmärrä, tai no ei mun äidilläkään ole paljon ryppyjä edes 70v. koska meillä on rasvainen iho. Kyllä ikä näkyy muulla tavoin ihmisessä jos ei ihosta, liikkuminen, eleet ym.
Anoppi oli 38v kun tuli mummuksi ekaa kertaa, monta kertaa luultiin äidiksi.
Mun anoppi oli 38v saadessaan kuopuksen, minä sain esikoisen vuotta myöhemmin. Meidän esikoispoika oli ihan anopin näköinen ja usein luultiin että minä olin lapsenlikka kun oltiin samaan aikaan liikenteessä 2 rattaiden kanssa. Kaikki luulivat että hän on lasten äiti 40+ ikäisenä. Eli täysin mahdollista.
Mä sain lapsenlapseni niin vanhana (55v) tuollaista erehdystä tapahdu vaikka olen ikäisekseni hyvin säilynyt
Työkaveria on usein luultu lapsenlapsensa äidiksi, en yhtään ihmettele oli 38v kun tuli isoäidiksi.
Jotkut ihmiset näyttävät paljon ikäistään nuoremmalta tai vanhemmalta. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Tunnen ihmisiä, jotka ovat terveitä ja elävät terveellisesti, muuta näyttävät keski-ikäisiltä jo parikymppisinä. Itse taas olen todella sairas, mutta minua luullaan 10-20 vuotta nuoremmaksi, jopa lääkärit ja kosmetologit jne. Ollessani 30v., 33v. tuttuani luultiin äidikseni. Tätini on ikäisensä näköinen, vain n. 20 vuotta minua vanhempi, mutta häntä luultiin mummokseni.
Hyvä ystäväni sai kunnian tulla mummoksi suunnilleen samana päivänä kun täytti 40 vuotta, joka oli hänelle iloinen asia, jota täydensi vielä mieltä lämmittänyt uutinen siitä, että raskaudestaan huolimatta tyttärensä oli saanut himoitun opiskelupaikan.. - Sen sijaan itse en ole ollut ihan yhtä otettu, kun jokunen tuli onnittelemaan minua isoisäksi tulosta. Olin tuolloin 36 vuotias,
Mun äitiäni luultiin aika useinkin lapsenlapsensa äidiksi. Olin itse 24 esikoisen saadessani ja äitini 47. Hän on muutenkin tosi nuoren näköinen ja pukeutuu nuorekkaasti, menisi melkein kolmekymppisestä. Itseäni taas ei meinattu uskoa oman lapseni äidiksi, koska olin niin nuoren näköinen itsekin, näytin joltain 16 v tytöltä. No, ehkä vanhenen hitaasti sitten :D
On luultu. Mun äiti oli teiniäiti ja minun saadessani ekan 21-vuotiaana mun äiti oli 38, eli hyvinkin vielä siinä iässä ja sen näköinen, että ois voinut olla oma.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitiäni luultiin aika useinkin lapsenlapsensa äidiksi. Olin itse 24 esikoisen saadessani ja äitini 47. Hän on muutenkin tosi nuoren näköinen ja pukeutuu nuorekkaasti, menisi melkein kolmekymppisestä. Itseäni taas ei meinattu uskoa oman lapseni äidiksi, koska olin niin nuoren näköinen itsekin, näytin joltain 16 v tytöltä. No, ehkä vanhenen hitaasti sitten :D
Tää on muuten tuttua täälläkin! Välillä puistossa tui joku kyselemään, että eikös mun pitäis olla koulussa ja mitenkä minut on pistetty pikkusiskoa vahtimaan. Joo oon kyllä ihan tämän äiti ja aikuinen ihminen (23). Olin tosi pitkään ihan teinin näköinen.
No ei.. anoppi oli ollut vuoden vainajana kun esikoinen syntyi ja oma äiti oli 50v ja näytti just siltä mitä olikin: rupsahtanut alkoholisti.
No ei ole! Meidän isovanhemmat ei vaunuttele, eikä kukaan voisi ikinä luulla heitä enää synnytysikäisiksi naisiksi, edes kaukaa katsoen. Oletpa onnenpekka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten tuttua täälläkin! Välillä puistossa tui joku kyselemään, että eikös mun pitäis olla koulussa ja mitenkä minut on pistetty pikkusiskoa vahtimaan. Joo oon kyllä ihan tämän äiti ja aikuinen ihminen (23). Olin tosi pitkään ihan teinin näköinen.
Ahaha, mulle on käynyt saman tyylisiä, kun olen tällainen babyface.
Äitiäni on luultu monesti lapseni äidiksi, vaikka olen itse ollut siinä vieressä :'D
"Ihana, kun sisko jaksaa noin leikittää pienempää!"
-Nainen leikkipuistossa äidilleni, kun leikin oman tytön kanssa.
"Ottaisko lapset jotain?"
-Lentoemäntä, jonka kärrystä äiti osti itselleen kahvin. Kysyi siis minun äidiltä tätä...Nooo, olen toki äitini lapsi, mutta silloin 22- vuotias ja ihan kykenevä ostamaan omat rusinani ilman, että äidiltä tarvii kysellä :D
On se äitikin ihan hyvinsäilynyt viisikymppinen. Kyllä häntä voi vähän nuoremmaksi erehtyä luulemaan :D
Olemme matkustelleet paljon lapsenlapsien kanssa ja aivan täydestä olemme menneet äidistä ja isästä, hämmästyneitä ilmeitä on riittänyt, kun olemme asian korjanneet.
Ei meillä ainakaan. Olin 33 kun poika syntyi ja mummonsa oli jo yli 60 v.