Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sisustusesineitä ostat kirpparilta?

Vierailija
28.09.2017 |

Itse ostan kirpparilta enimmäkseen vaatteita, joten yllätyin kun kuulin että moni ostaa sisustusesineitä! Luulin että sellaiset ei juuri tekisi kauppaansa. Mitä siis ostatte yleensä, tai mitkä on viimeisimmät ostot?
Onko verhoja, mattoja, pöytäliinoja, kynttilänjalkoja, säilytyskoreja, koriste-esineitä, lamppuja, päiväpeittoja, koristetyynynpäällisiä..? Mitä ihmettä te sieltä ostatte, ja millaista tavaran pitää olla jotta ostatte (esim posliini eleffantti, eikä posliini ukko)?
Olen laittamassa kirppispöytää ja katselen nuita sisustustavaroita nyt ihan uusin silmin. :D

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset ostokseni: ihana pellavavarjostiminen lamppu 10 e, villamatto 30 e (ei kovin iso, mutta aivan ihana), 3 kpl räsymattoja 8-14 e, virkattu sängynpeite 20 e, kaksi sisustustyynynpäällistä 2/kpl, kaksi messinkistä kynttilänjalkaa yht. 5 e, pino sisustuslehtiä 2 e, vanha tarjotin (näyttää messingiltä, mutta en tiedä mitä on, tosi kaunis) 7 e, kaksi korituolia 15 e kpl. Etsinnässä on lisää messinkisiä kynttilänjalkoja, villamattoja, värikkäitä tyynynpäällisiä, pojalle opiskelukämppään pieni ruokapöytä ja pari tuolia. 

Kiitos! Siinä oli tarkkaan merkitty. :) Samaa hintaluokkaa mitä itse ajattelin.

Ap

Vierailija
22/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan vanhoja tekstiilejä, vanhaa kunnon tampellaa, marimekkoa ym.

Koriste-esineistä ostan suomalaista posliinia ja lasia (kuppaan savi mm.), kynttilänjalkoja, pohjoismaista designia.. Tauluja ostan kehysten perusteella. Ihmiset myy vahingossa paljon sellaista, jonka todellinen arvo on huomattavasti korkeampi kuin pyydetty hinta.

Kuppaan savi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan afrikkalaisia puupatsaita, mikäli hinta on maltillinen. Niitä on koossa jo parisenkymmentä. Satunnaisesti tulee ostettua myös oikeita tauluja - mitkään painokuvat eivät kelpaa. Lisäksi hakusessa on metalliset Lenin-patsaat.

M 42

Ei ihan löydy metallisia Lenin-patsaita tuolta varastoista, mutta hyviä vinkkejä. :D

Ap

Vierailija
24/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina olen ostanut kynttilälyhtyjä. Lisäksi olen löytänyt savipatsaita kasvimaalle (ei tonttuja!).

Etsin myös isoja kukkaruukkuja (juurikin sitä puutarhaa varten) koska niillä saa jaettua tilaa, korotettua istutuksia ja pohjastaan rikki olevan ruukun voi upottaa maahan ja laittaa siihen kasvamaan minttua tai suolaheinää, jonka ei halua leviävän ihan hulluna.

Vierailija
25/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut mm. villamaton (5 euroa), messinkisiä kynttiläjalkoja, aurinkopeilejä, vanhan työtuolin, maljakoita, kristallilaseja, käsinpuhallettuja viinilaseja, lasia, posliinia, vanhan jouluvalon, seinäkelloja, pöytälamppuja, kattolamppuja jne....

Kaikki mitä ostan on enimmäkseen antiikkia tai vähintään 70-lukua tai sitä vanhempaa.

Ihmisillä tuntuu olevan joko todella huono käsitys tavaroistaan, siis iästä, arvosta ja materiaaleista tai sitten yksinkertaisesti eivät välitä.  Esim. maksoin kolmesta aurinkopeilistä 75 euroa, näistä yksi on oikeaa antiikkia ja arvo huutokaupassa tuhannen euron luokkaa. Ne kaksi muutakin ovat 30-40 lukua ja arvo parin sadan huitteilla kappale.

Keväällä ostin käyttämättömät Pentikin Lupiini tyynynpäälliset (2 kpl) ja kaksi kaitaliinaa, maksoivat yhteensä 15 euroa.  

Vierailija
26/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ostele yleensä kirppikseltä enää mitään vaateita, opiskeluaikana ostin. En itselle tai lapsillekin korkeintaan tosi harvoin.

Leluja on tullut ostettua joskus jos tosi kiva sattuu eteen.

Sisustusjuttuja olen ostanut jotain. Kermanvaaleat verhot parvekkeelle 2e, Tapiovaaran alkuperäistuotantoa oleva Aslak 5e ja korkea kolmijalkainen puujakkara 3e, käsin puhallettu lasikorkillinen vanha lasipullo/karahvi 2e (Oliiviöljy nyt nätisti näytillä). Nämä on ostettu aina pitkällisen etsinnän jälkeen tarpeeseen ja tarkoitukseen. 99% kirppisreissuista päätyy siihen, että kiertelen vain, enkä löydä ostettavaa.

Olen viimeisen seitsemän vuoden aikana myynyt entisenä hamsteriluonteena valtavat määrät vaatetta, leluja, vauvajuttuja, sisustustavaraa, dvd-levyjä, lautapelejä jne. kirppiksellä. Toista lasta kun aloin odottaa, niin tajusin, että oma koti ja tavaramäärä ahdisti sairaasti. Tuli tämä paljon puhuttu tavaraähky.

Laskeskelin, että olen tienannut itselleni täysin turhalla tavaralla 1500e. Hinnat ovat olleet todella edullisia aina ja juurikin nuo kaikki sisustusjutut (tuikkukipot, kupit, taulut ja muu tilpehööri) on se, joka laidasta lukien tuppaa aina ensimmäiseksi pöydästä lelujen lisäksi katoamaan.

Vierailija
27/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta krääsältä. Kuka haluaa täyttää kotinsa jollain 'sisustusesineillä'? Ja vielä toisten vanhoilla? Koristekynttilänjalkoja ja posliinielefantteja, voi apua.

Itse en ole mikään sisustuksesta innostunut joten en osaa sen paremmin vastata. Niin ne vaan ihmiset on kiinnostunut eri asioista. Kuulin että posliiniesineet on taas kova juttu, kai sitten muodissa/tulossa muotiin? Kierrätys on minusta ihan hyvä harrastus. Tavaraa on niin älyttömästi, että miksei hankkisi kirpparilta, jos halvalla löytää jotain hyvää. Turhaa kai niitä roskiinkaan nakkaa?

Ap

Vierailija
28/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlien alla saatan ostaa rekvisiitaksi jotain lyhtyjä, maljakoita yms. hävitän niistä sitten ne, mistä en pidä. Kierrän paljonkin kirppareilla, joten mukaan tarttuu aina jotain halpaa krääsääkin, mutta yleensä astioita ja muuta sellaista. Mattoja ostan myös, kun niitä meillä tahtoo mennä, kun lapset ja kissat saavat aina aikaan tuhojakin. Verhojakin ostan, kun sopivat sattuvat kohdalle. Kissat tuhoavat niitäkin, kun kiipeilevät niissä.

Vierailija
29/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan vanhoja tekstiilejä, vanhaa kunnon tampellaa, marimekkoa ym.

Koriste-esineistä ostan suomalaista posliinia ja lasia (kuppaan savi mm.), kynttilänjalkoja, pohjoismaista designia.. Tauluja ostan kehysten perusteella. Ihmiset myy vahingossa paljon sellaista, jonka todellinen arvo on huomattavasti korkeampi kuin pyydetty hinta.

Minulta ei mitään designia löydy, valitettavasti. Enkä kyllä varmaan osaisi sellaisen päälle katsoa, että olen niitä jotka myisi arvokasta halvalla kun ei ymmärrä. No, molemmat tavallaan voittaa? Minä pääsen eroon turhasta, ja toinen saa halvalla aarteen. :)

Ap

Vierailija
30/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan brysselin antiikkimarkkinoilta olen ostanut sisustustavaroita. Jonkin patsaan yms.

Vierailija
31/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina olen ostanut kynttilälyhtyjä. Lisäksi olen löytänyt savipatsaita kasvimaalle (ei tonttuja!).

Etsin myös isoja kukkaruukkuja (juurikin sitä puutarhaa varten) koska niillä saa jaettua tilaa, korotettua istutuksia ja pohjastaan rikki olevan ruukun voi upottaa maahan ja laittaa siihen kasvamaan minttua tai suolaheinää, jonka ei halua leviävän ihan hulluna.

Hyvä vinkki! Minulla olisi tuossa hieman pihaa (rivari), mutta en osaa sitä oikeen laittaa. Tuo on oikein kiva vinkki! Katson rikkinäisiä saviastioita ihan eri silmi. :D

Kukkaruukkuja löytyy, mutta pieniä. Niitä on silti omaan tarpeeseeni ehkä hieman liikaa (onnistun tappamaan suurimman osan kasveista), eli voisi laittaa kirpparille.

Ap

Vierailija
32/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jatkaa...

Itse en koskaan ostaisi esim. mattoa kirppikseltä. Monta olen itse myynyt. Kuten myös niitä päiväpeittoja ja verhoja.

Eräs tuttavani nimittäin sai aivan ihanan kirppis-villamaton mukana aivan ihanan turkiskuoriaisongelman.

Aina jos jotain tekstiilijuttua ostan (lapselle vaate tai vaikka tuo verho) niin heti pussissa pakastimeen ja sieltä sitten viikon päästä pesuun. Ja nuo puiset tuolitkin syynäsin ja jynssäsin ihan vaan siksi, jos niissä olisi jotain köttiäisen merkkejä näkynyt.

Vierailija
33/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut mm. villamaton (5 euroa), messinkisiä kynttiläjalkoja, aurinkopeilejä, vanhan työtuolin, maljakoita, kristallilaseja, käsinpuhallettuja viinilaseja, lasia, posliinia, vanhan jouluvalon, seinäkelloja, pöytälamppuja, kattolamppuja jne....

Kaikki mitä ostan on enimmäkseen antiikkia tai vähintään 70-lukua tai sitä vanhempaa.

Ihmisillä tuntuu olevan joko todella huono käsitys tavaroistaan, siis iästä, arvosta ja materiaaleista tai sitten yksinkertaisesti eivät välitä.  Esim. maksoin kolmesta aurinkopeilistä 75 euroa, näistä yksi on oikeaa antiikkia ja arvo huutokaupassa tuhannen euron luokkaa. Ne kaksi muutakin ovat 30-40 lukua ja arvo parin sadan huitteilla kappale.

Keväällä ostin käyttämättömät Pentikin Lupiini tyynynpäälliset (2 kpl) ja kaksi kaitaliinaa, maksoivat yhteensä 15 euroa.  

Oho, melkoisia löytöjä. :O En minäkään kyllä ymmärrä esineiden päälle, enemmänkin tekstiilien ja vaatteiden.

Ap

Vierailija
34/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ostele yleensä kirppikseltä enää mitään vaateita, opiskeluaikana ostin. En itselle tai lapsillekin korkeintaan tosi harvoin.

Leluja on tullut ostettua joskus jos tosi kiva sattuu eteen.

Sisustusjuttuja olen ostanut jotain. Kermanvaaleat verhot parvekkeelle 2e, Tapiovaaran alkuperäistuotantoa oleva Aslak 5e ja korkea kolmijalkainen puujakkara 3e, käsin puhallettu lasikorkillinen vanha lasipullo/karahvi 2e (Oliiviöljy nyt nätisti näytillä). Nämä on ostettu aina pitkällisen etsinnän jälkeen tarpeeseen ja tarkoitukseen. 99% kirppisreissuista päätyy siihen, että kiertelen vain, enkä löydä ostettavaa.

Olen viimeisen seitsemän vuoden aikana myynyt entisenä hamsteriluonteena valtavat määrät vaatetta, leluja, vauvajuttuja, sisustustavaraa, dvd-levyjä, lautapelejä jne. kirppiksellä. Toista lasta kun aloin odottaa, niin tajusin, että oma koti ja tavaramäärä ahdisti sairaasti. Tuli tämä paljon puhuttu tavaraähky.

Laskeskelin, että olen tienannut itselleni täysin turhalla tavaralla 1500e. Hinnat ovat olleet todella edullisia aina ja juurikin nuo kaikki sisustusjutut (tuikkukipot, kupit, taulut ja muu tilpehööri) on se, joka laidasta lukien tuppaa aina ensimmäiseksi pöydästä lelujen lisäksi katoamaan.

Oho. Olen todella yllättynyt, kun ajattelin että vaatteet olisi sellaisia myyntitykkejä. Niitä kuitenkin pitää käyttää joka päivä, ja nykyvaatteet tuppaa hajoamaan herkemmin. Itsellä ainakin on näin, että niitä etsin.

Täällä myös entinen hamsteriluonne. Olen vaan silloin lahjoittanut suurimman osan sisustusesineistä pois, kun kuvittelin ettei niillä mitään rahaa tee. Höh. :D

Ap

Vierailija
35/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlien alla saatan ostaa rekvisiitaksi jotain lyhtyjä, maljakoita yms. hävitän niistä sitten ne, mistä en pidä. Kierrän paljonkin kirppareilla, joten mukaan tarttuu aina jotain halpaa krääsääkin, mutta yleensä astioita ja muuta sellaista. Mattoja ostan myös, kun niitä meillä tahtoo mennä, kun lapset ja kissat saavat aina aikaan tuhojakin. Verhojakin ostan, kun sopivat sattuvat kohdalle. Kissat tuhoavat niitäkin, kun kiipeilevät niissä.

No tämä! Meillä ei ole lemmikkejä eikä lapsia, niin on monta vuotta olleet samat verhot ja matot. Tosi ymmärrettävää, että niitä sitten "kuluu" ja ennemmin minäkin etsisin kirpparilta.

Ap

Vierailija
36/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27 jatkaa...

Itse en koskaan ostaisi esim. mattoa kirppikseltä. Monta olen itse myynyt. Kuten myös niitä päiväpeittoja ja verhoja.

Eräs tuttavani nimittäin sai aivan ihanan kirppis-villamaton mukana aivan ihanan turkiskuoriaisongelman.

Aina jos jotain tekstiilijuttua ostan (lapselle vaate tai vaikka tuo verho) niin heti pussissa pakastimeen ja sieltä sitten viikon päästä pesuun. Ja nuo puiset tuolitkin syynäsin ja jynssäsin ihan vaan siksi, jos niissä olisi jotain köttiäisen merkkejä näkynyt.

Hyi hitsi. :O En edes ole osannut ajatella tuollaista. Kaikki vaatteet joita olen ostanut, olen vaan nakannut suoraan pesukoneeseen. Vielä ei ole osunut kohdalle mitään, pitää varmaan koputtaa puuta.

Ap

Vierailija
37/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän synkempi sisustusmaku. Kirpparilta löytynyt sisustukseen pari kaasunaamaria ym armeijan tavaraa, vanhoja apteekkipulloja, surullinen klovni nukke, tauluja... Rikkinäiset vanhat nuket kiinnostaisivat myös, mutta en ole valmis maksamaan mitään kolmeakymppiä moisesta :D Kyllä monia sisustusjuttuja saa kirpparilla kaupaksi, mutta ei kannata hinnoitella liian kovia hintoja. Poikkeuksena perus turistikrääsä matkamuistot, joita kukaan ei osta.

Vierailija
38/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen vanhaa puristelasia ja sitä olen löytänyt melkoisesti kirppareilta aivan pilkkahintaan, esim. iso Nuutajärven tarjoilulautanen 5 €, kermakot ja sokerikot usein vain 2 € kappale, pari kulhoa 10-15 € kappale jne. ja kaikki erinomaisessa kunnossa. Periaatteeni on, että noiden lasitavaroiden on oltava sellaisessa kunnossa, että ne voi ottaa milloin tahansa vitriinistä käyttöön.  Kolhuisia romuja en osta, en ota edes ilmaiseksi.

Tekstiilejä ostan harvemmin. Äkkiä tulee mieleen pari pöytäliinaa, toinen uusi ristipistotyö ja toinen upea, myös uusi iso pellavaliina, hinnat kympin kahta puolta. Nuori polvi ei kodin tekstiileistä juurikaan perusta, joten kirppareilta löytää usein jopa kotikutoisia lähes käyttämättömiä isoja juhlaliinoja ja seinätekstiilejä. Pari ikkunaverhoakin ostin joku aika sitten. Minulla oli ennestään yksi samanlainen, pöytäliinaksi tarkoitettu, jonkun lehden kylkiäisenä tullut. Liinat ovat sen mittaisia, että sopivat hyvin myös verhoiksi ja sellaisina minun on tarkoitus niitä käyttääkin.

Vierailija
39/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän synkempi sisustusmaku. Kirpparilta löytynyt sisustukseen pari kaasunaamaria ym armeijan tavaraa, vanhoja apteekkipulloja, surullinen klovni nukke, tauluja... Rikkinäiset vanhat nuket kiinnostaisivat myös, mutta en ole valmis maksamaan mitään kolmeakymppiä moisesta :D Kyllä monia sisustusjuttuja saa kirpparilla kaupaksi, mutta ei kannata hinnoitella liian kovia hintoja. Poikkeuksena perus turistikrääsä matkamuistot, joita kukaan ei osta.

Nuo on kyllä vähän erikoisempia sisustusesineitä, joita varmaan saa ihan etsimällä etsiä. Ainakaan itsellä ei kovin useasti osu vastaan, liikunko sitten erilaisilla kirppareilla.

Turistikrääsää ei ole, mutta sellaisia perus kohtuu moderneja sisustusesineitä on. Mitä nyt mattoja, verhoja, sellaista?

Ap

Vierailija
40/40 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräilen vanhaa puristelasia ja sitä olen löytänyt melkoisesti kirppareilta aivan pilkkahintaan, esim. iso Nuutajärven tarjoilulautanen 5 €, kermakot ja sokerikot usein vain 2 € kappale, pari kulhoa 10-15 € kappale jne. ja kaikki erinomaisessa kunnossa. Periaatteeni on, että noiden lasitavaroiden on oltava sellaisessa kunnossa, että ne voi ottaa milloin tahansa vitriinistä käyttöön.  Kolhuisia romuja en osta, en ota edes ilmaiseksi.

Tekstiilejä ostan harvemmin. Äkkiä tulee mieleen pari pöytäliinaa, toinen uusi ristipistotyö ja toinen upea, myös uusi iso pellavaliina, hinnat kympin kahta puolta. Nuori polvi ei kodin tekstiileistä juurikaan perusta, joten kirppareilta löytää usein jopa kotikutoisia lähes käyttämättömiä isoja juhlaliinoja ja seinätekstiilejä. Pari ikkunaverhoakin ostin joku aika sitten. Minulla oli ennestään yksi samanlainen, pöytäliinaksi tarkoitettu, jonkun lehden kylkiäisenä tullut. Liinat ovat sen mittaisia, että sopivat hyvin myös verhoiksi ja sellaisina minun on tarkoitus niitä käyttääkin.

Lasitavaran päälle en juuri ymmärrä. Mutta tekstiilien kyllä. :) Säilöissä vaan ei ole mitään sellaisia hienoja kestäviä mummon tekstiilejä, vaan ainakin parit modernit verhot jotka myyn.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan