Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkipuistossa tänään: "Ai neljä lasta? No oot kyllä hyvän näköinen neljän äidiksi!"

Vierailija
27.09.2017 |

Heheheh myhäilyttää vieläkin :D
Minulla on siis neljä lasta ja olin kahden nuorimman kanssa leikkipuistossa. Yksi toinen äiti tuli juttelemaan, hänellä oli yksi lapsi.
Hän sanoi että sulla taitaa olla kolme, on tainnut nähdä mut kolmen kanssa? Sanoin että mulla on neljä lasta mutta isommat ei tullut nyt mukaan puistoon.
Nainen sanoi: "Ai neljä lasta? No oot kyllä hyvän näköinen neljän lapsen äidiksi!"
Naurahdin ja kiitin ja vaihdoin puheenaihetta.

Nyt kun ajattelen niin tuon voi käsittää niin, että olen oikeastaan aika plösähtänyt, mutta kun ottaa huomioon sen, että olen ollut neljä kertaa raskaana, niin olen olosuhteisiin nähden ihan hyvän näköinen.

Tai sitten että olen niin hyvän näköinen, ettei uskoisi minua neljän äidiksi.

Mutta onko monen lapsen äidit sitten kauheamman näköisiä kuin yhden? Plösähtääkö automaattisesti mitä enemmän lapsia saa? Eli monen lapsen äitinä minun "ei kuuluisi" olla hyvän näköinen? :D

Naureskelen vain itsekseni pimeässä, vauva nukkuu vieressä. Olen ihan normaalivartaloinen, 170 cm, 58 kg. Lihoin raskausaikoina mutta ne kilot on lähtenyt nopeasti pois.

Otan tuon nyt kohteliaisuutena, hän tarkoitti varmaan hyvää :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on niin aivopesty näihin vauvan vääntämispuuhiin.. 

Vierailija
2/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää, mitä tarkoitti. Turha siis vatvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olettaisin, että ihan hyvää tarkoitti.

Vierailija
4/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oikeasti tarkoitti, että olet susiruma ryhävalas.

Vierailija
5/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä se varmaan.

Vierailija
6/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida saada paljon kehuja... Sinun kannattaa kehittää itsetuntoasi, niin et turhaa jää vatvomaan moisia joutavuuksia.

Vierailija
7/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki plösähdä.. Usein ison perheen (väh.7lasta) äidit on hoikkia koska ei juuri ehdi syömään jaliikkeessä pakko olla kokoajan. Mut muuten voivat olla kulahtaneita,nuutuneita.

Itsellä 6 muksua ja kyllä sitä painoa on tullu joka raskaudessa reilusti.

Ja niin,eipä sitä aina ehdi laittautuakkaan.

Oot kyllä hoikka ,minä 164 /70 😩

Vierailija
8/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti kehuista hyvällä omallatunnolla, suomessa ne ovat harvinaisia.

Vierailija
9/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kehui sua kun et ole iso ja lihava!

Vierailija
10/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin niin että mitä enemmän lapsia, sitä enemmän se on tuonut äidille valvomista ja kaikkea muuta kuluttavaa ja se lapsiin mennyt aika (ja raha!!) on pois oman ulkonäön huolehtimisesta, laittautumisesta, urheilusta jne. Yhden lapsen äidillä saattaa olla vielä aikaa ja jaksamista pitää itsestään huolta aikalailla entiseen malliin eikä se perhe-elämä "näy naamasta", mutta semmoinen ennakkoluulo minulla on neljän lapsen äideistä että heillä varmasti lapset on se pääprioriteetti ja täytyy todella haluta perhettä ja olla aika uhrautuvakin omien tarpeiden suhteen jos niin monta lasta tekee, ja tämä on siis tietysti hieno ja ihailtavakin asia. Tiedän äitejä jotka ovat tehneet 1-2 lasta vähän silläkin ajatuksella että "se lapsi nyt vain kuuluu tehdä" mutta arvot saattaa olla kuitenkin suhteellisen pinnalliset eikä meininki välttämättä ole yhtä perhekeskeistä vaan lapsen lisäksi halutaan pitää myös se oma elämä ja käydä bailaamassa jne. Suurperheissä tällaiseen törmää harvemmin, mutta tämäkään ei tietenkään tarkoita sitä etteikö niitä perhekeskeisiä äitejä olisi myös niissä pienemmän lapsiluvun perheissä! Tiedän myös että toki kaikki järjestelyt ja tukiverkot vaikuttaa siihen jääkö äidillä aikaa itselleen. Jollain viiden lapsen äidillä saattaa olla rahaa palkata apua, isä on todella osallistuva ja virtaa ja energiaa on "luonnostaan" niin paljon ettei arki stressaa tai kuluta, ja sitten taas joku yhden lapsen äiti saattaa olla ihan pulassa ja yksin sen ainoan lapsen kanssa kun ei saa tarpeeksi levättyä. Nämä ovat vain tällaisia yleistyksiä, poikkeuksia löytyy aina. 

Vierailija
11/12 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja halusit tulla kerjäämään palstalta lisää kehuja?

Vierailija
12/12 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti sanottu ja varmasti ihan aiheesta. Nykyään niin monet äidit rupsahtavat jo esikoisen jälkeen että 4 lapsen kaunis ja hyvinvoivan näköinen äiti on harvinaisuus. Eikä suomalainen kehu toista vain huvikseen, ei kuulu luonteeseen.

Mulle sanotaan samaa aina, hämmästellään kun olen niin pieni ja siro vielä 4. jälkeenkin. Ja eniten naurattaa nykyään se kun sanon että esikoinen alkaa menemään jo iässä mun ohi, on 36v. Viimeistään siinä vaiheessa alkaa hirveä laskutoimitus siitä kuinka vanha mä en ainakaan voi olla:D

Nauti vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme