Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varastinko? Mielipiteitä?

OlenkoSyntinenVaras
27.09.2017 |

Olen siivooja ja minulle tuli seuraavanlainen työtehtävä:

Eräs rakennus piti tyhjentää täysin kaikesta siellä olevasta tavarasta. Rakennuksen omistajat/käyttäjät olivat vieneet sieltä pois kaiken heidän mielestään rahanarvoisen ja tarpeellisen. Rakennuksessa oli monta huonetta ja kaapit sekä huoneet aivan täynnä tavaraa, lähinnä arvotonta roinaa. Ohjeistus oli, että kaiken saa heittää roskalavalle, mitään ei tarvitse eikä pidä säästää!

Löysin rakennuksesta mm. laatikossa olevat täysin käyttämättömät työturvakengät (arvo 300-400 €), iso laatikollinen laadukkaita työhanskoja (kappalehinta n. 10-15€) ja laatikollinen pölysuojaimia (kappalehinta n. 5 €) sekä myös vessapaperia monta sataa rullaa. En raaskinut heittää näitä roskalavalle, vaan kannoin ne omaan autoon. Lisäksi löysin myös jotain muuta pientä ei niin arvokasta.

Olenko varas? Olisiko minun pitänyt heittää nämä tavarat roskiin vai miten minun olisi pitänyt toimia?
Tilaisuus teki ns. varkaan. Siivoojan palkka ei ole kovinkaan hyvä, joten minulle nämä tavarat ovat hyvin arvokkaita. Rakennuksen ja tavaroiden omistajille näillä tavaroilla on tuskin suurtakaan arvoa.

Mielipiteitä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit toki voinut kantaa tavarat roskalavalle ja sitten sieltä hakea ne autoosi. 

Olit ekologinen, käytännöllinen ja ajattelevainen. Minä en näe sinun tehneen mitään väärää. Eikös se yhtiön omistusoikeus lopu siihen että laittaa tavarat roskiin?

Vierailija
22/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olisi tehnyt tässä virallisesti väärin? Omistaja oli luopunut niistä tavaroista, heittänyt käytännössä ne roskiin. Eihän roskiin heitetyt tavarat ole enää kenenkään omaisuutta?

Tarkalleen ottaen ovat sen jätehuoltoyrityksen omaisuutta, joka sen roskalavan on pihaan tuonut ja joka sen siitä täytenä noutaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaako olla siivoja jos pitää alkaa varastelemaan? Vai eikö aivokapasiteetti riitä muunlaiseen työhön?

Ääliö.

Ahdistaa elää näin tyhmien ihmisten kanssa samalla pallolla. Välillä tuntuu että täällä elää edelleen montaakin eri kehityksen tason ihmislajia...

Vierailija
24/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai eräs työntekijä potkut, koska söi palan roskiin heitettävää pizzaa. Laskettiin varkaudeksi.

Vierailija
25/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sai eräs työntekijä potkut, koska söi palan roskiin heitettävää pizzaa. Laskettiin varkaudeksi.

Ihana tämä sääntö-Suomi. Vit ut vaan maalaisjärjestä!