Noniin, jään nyt sitten kotiin paikoilleni. Ei opiskelu- tai työpaikkaa!
Opiskelupaikan möhlin, joten jäänkin nyt sitten kotiin. Toki menen töihin heti kun ilmaantuu sellainen paikka johon ei tarvita mitään koulutusta, mutta ei niitä nyt ole mun alueella. Enpä edes tiedä mitä lähtisin vuoden päästä opiskelemaan. Ideoita? Se mihin meinasin, ei oikeasti tuottaisi työpaikkaa, olisipahan ollut jotain tekemistä.
Kommentit (15)
Entäs Avoin Yliopisto? Voisi olla hyväksi jos korkeakouluun meinaat hakea ensi keväänä
Sitten vaan opiskelupaikat uuteen syyniin. Ensin tiputat pois ne mitä et ehdottomasti halua opiskella ja sitten ne, mihin ei ehdottomasti ole mahdollisuuksia sisään. Sitten katsot jäljelle jääneistä ne, mitkä työllistävät parhaiten ja valitset niistä ne, jotka kiinnostavat ja joihin on edellytyksiä ja ryhdyt lukemaan pääsykokeisiin. Aikaahan sinulla nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Entäs Avoin Yliopisto? Voisi olla hyväksi jos korkeakouluun meinaat hakea ensi keväänä
En meinaa korkeakouluun
Kuuleppas, kauoan kassalle tai muuhun markettityöhön kyllä pääsee ikman koulutustakin. Näyttää myös myöhemmin paremmalta, kun on tehnyt edes jotain.
No, mihin meinaat? Olisi helpompi ottaa kantaa, jos olisi jotain vinkkiä alasta, johon tähtäät.
Sossuun, leipäjonoon ja pulloja keräämään sitten vaan.
Opiskelemaan mitä tahansa! Muuten se jää, kun menettää otteen opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Kuuleppas, kauoan kassalle tai muuhun markettityöhön kyllä pääsee ikman koulutustakin. Näyttää myös myöhemmin paremmalta, kun on tehnyt edes jotain.
Sitä on ihan koulutettuakin väkeä ihan tarpeeksi kaupan kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelemaan mitä tahansa! Muuten se jää, kun menettää otteen opiskeluun.
Samaa mieltä! Kansalaisopisto on eräs vaihtoehto. Kertaamaan vaikka kieliä tai johonkin kädentaitoryhmään, kaikesta osaamisesta on itselle hyötyä ja iloa.
Mä mietin samaa muutaman vuoden. Olin ensin pitkällä saikulla, sitten yhtäkkiä piti ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, vaikka ajatus mistään säännöllisestä tekemisestä vain pelotti. No, hain parina vuotena kouluihin. En päässyt mihinkään, enkä saanut myöskään työtarjouksia, sillä vaikka Kelan lääkärin mielestä olisin ollut työkuntoinen vain ottamalla itseäni niskasta kiinni, työkkärin työntekijä näki, että minun piti vielä toipua.
Hyvä, sillä sain aikaa ajatella, pohtia, käydä läpi eri vaihtoehtoja. Nyt olen neljättä viikkoa opiskelemassa ihan loistavaa alaa ja koulunkäynti tuntuu ihanalta.
Anna itsellesi aikaa. Vaikka työttömänä on ihan perseestä olla, niin luulisi jonkun hyvän opiskelumahdollisuuden aukeavan. Ja jos kerran olet valmis töihin siksi aikaa, niin mene ihmeessä.:) Pysyy ainakin vuorokausirytmi hyvänä.
Lhöhöö