Ystävä laittoi välit poikki käsittämättömästä syystä
Elikkäs pitkäaikainen ystävä laittoi juuri välit poikki, koska aloin tapailla erästä miestä. Tämä tuntui jurppivan ystävääni niin paljon, että meni ja pisti välit poikki. En vaan voi käsittää. Onko teille osunut eteen tilanteita, joissa ystävä on pistänyt välit poikki jostain näinkin ihmeellisestä syystä?
Jakakaa tarinoita, kiitos!
Kommentit (17)
Olen pahoillani. Ei ole kyllä käynyt noin, välit ovat hiipuneet joihinkin ystäviin mutta ilman välirikkoa. Oliko tämä mies ystäväsi exä tai jotain? Miten hän laittoi välit poikki, siis sanoi, että nyt emme ole enää ystäviä? (Kiinnostaa koska en ole koskaan tuollaisessa tilanteessa ollut?)
Oli tämä uusi miehesi kenties ystävän aviomies.
Meillä lienee ollut ystävänä sama henkilö? Pitkäaikainen ystäväni laittoi myös välit poikki, kun aloin seurustella. Itse hän ei ole parisuhteessa, ja luonteensa tuntien tiedän hänen olevan vain kateellinen. Käsittämätöntä toimintaa.
Nämä aloitukset aina naurettavia. Voin kuvitella kuinka ap pyörii siellä omassa kuplassaan pitäen omaa suhdettaan ja miestään niin ylivertaisena hehkuttaen tätä 24/7. Sitten kun ihmiset kaikkoavat ympäriltä niin selitellään kateellisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tämä uusi miehesi kenties ystävän aviomies.
Nojoo mutta siis kohta eksä! Ovat eroamassa! Tää ystävä luulee voivansa määrätä kaikkien eksiensä elämää, huhhuh..
Ap
Hyi kamalaa.
Kiitos vastauksista! Olen ollut tämän asian kanssa jotenkin todella ulalla.
Mies ei ole ystävälleni millään tapaa tuttu. Ja sehän nyt toki on selvää ettei toisten ex-kumppaneihin kosketa tikullakaan. Kaveri on aina ollut hyvin kateellista sorttia, ja on aiemminkin mielensä jotenkin pahoittanut kun minulla on alkanut joku miesjuttu (ihan jo siellä teini-iässä). Mutta tämä meni nyt niin, että kun hän sai tietää tästä asiasta, lopetti hän yllättäen kaiken seuraamiseni sosiaalisessa mediassa ja alkoi itse lisätä instagramiin/facebookiin päivityksiä, jotka selvästi osoittavat, että häntä on nyt jotenkin loukattu. Olen koittanut kysyä, onko kaikki hyvin, soittaa/olla yhteydessä, mutta vastausta ei tule. Blogiinsa hän on avautunut ”ystävyyssuhteen loppumisesta”.
Minusta tällainen ghostaaminen on epäreilua ja epäkypsää. Ikää meillä on kuitenkin jo melkein 30 vuotta.
-ap
Vastaaja nro 5 ei ole ap, tunnistaa jo tuosta itseilmaisun tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä aloitukset aina naurettavia. Voin kuvitella kuinka ap pyörii siellä omassa kuplassaan pitäen omaa suhdettaan ja miestään niin ylivertaisena hehkuttaen tätä 24/7. Sitten kun ihmiset kaikkoavat ympäriltä niin selitellään kateellisuudella.
Kiitos myötätunnostasi... voin kertoa, että en ole sitä tyyppiä joka hehkuttaa miesasioitaan ympäri kyliä, koska moneen kertaan satutettuna pidän asioita paljon itselläni, ja puhun omista miesjutuistani vähäsen muille vasta sitten, kun aletaan olla ns. varmoilla vesillä asioiden kanssa.
-ap
Mulla kävi taas päinvastoin että heti kun joku ystävä löysi itselleen naisen, niin siihen loppui yhteydenpito. Voivat olla varma, että kun/jos ero koittaa, niin minulta ei ystävyyttä tai sympatiaa ero. Ei ole yhden reijän arvoista häivyttää lapsuuden ystävyyksiä tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole ystävälleni millään tapaa tuttu. Ja sehän nyt toki on selvää ettei toisten ex-kumppaneihin kosketa tikullakaan. Kaveri on aina ollut hyvin kateellista sorttia, ja on aiemminkin mielensä jotenkin pahoittanut kun minulla on alkanut joku miesjuttu (ihan jo siellä teini-iässä). Mutta tämä meni nyt niin, että kun hän sai tietää tästä asiasta, lopetti hän yllättäen kaiken seuraamiseni sosiaalisessa mediassa ja alkoi itse lisätä instagramiin/facebookiin päivityksiä, jotka selvästi osoittavat, että häntä on nyt jotenkin loukattu. Olen koittanut kysyä, onko kaikki hyvin, soittaa/olla yhteydessä, mutta vastausta ei tule. Blogiinsa hän on avautunut ”ystävyyssuhteen loppumisesta”.
Minusta tällainen ghostaaminen on epäreilua ja epäkypsää. Ikää meillä on kuitenkin jo melkein 30 vuotta.
-ap
Pystytkö asettumaan ystäväsi asemaan? Jos hän oikeasti on kateellinen ja etääntyi sinusta siksei ettei satuttaisi sua omalla kateellisuudellaan. Jos hänellä vaikka huonoja mieskokemuksia itsellä ja sinun seurustelu vaan sai aikaan hänessä yksinäisyyden tunteen, kun ei ole itse löytänyt ketään. Eihän tämä tietysti reilua sinua kohtaan ole. Toinen vaihtoehto on ettei hän oikeasti katkaissut ystävyyttä uuden seurustelusuhteen takia, vaan oli kenties harkinnut asiaa jo kauemmin mutta uskalsi tehdä sen vasta, kun löysit uusia ihmisiä elämääsi. Oli miten oli niin voithan jutella ystäväsi kanssa. Mutta suosittelen, että aloitat keskustelun avoimesti, etkä esim. kateuspuheilla. Mielestäni outoa, että vertaat tilannetta teini-aikoihin. Ennemmänkin tulee tunne, että haluat ystäväsi olevan kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Apua, minulle kävi samalla tavalla :D aloin seurustella nuorempana yhden pojan kanssa, ja yhtäkkiä kaveri veti kaikki kontaktit poikki, esti minut ja bloggasi kamalasta, selkään puukottavasta ystävästä. Haukkui minut yhteisille kavereillekin. En tajua, ei ollut tosiaan mikään kaverini eksä kyseessä eikä ollut sanallakaan sanonut ihastuneensa eikä yhteisille kavereillekaan ollut sanonut mitään sellaista. Kai oli kateellinen? En kuitenkaan hieronut tätä hänen naamaansa mitenkään (kun hän on aina ollut sinkku) enkä mitenkään hehkuttanut suhdetta, eli ei siinäkään ole syy. Pakko olla jotain persoonallisuus- tai luonnehäikkää tuollaisella, en käsitä miten normaali ihminen reagoisi muka noin. Yritin itsekin kysellä että mikä on, voidaanko sopia ja keskustella kuten aikuiset tästä jne, mutta kaveri lässytti ihan tyhjää "joo toki ollaan kavereita" ja samalla haukkui selän takana lisää. Syytti minua vainoamisestakin tutuille :D ihan sairas, muutenkin oli todella mustasukkainen yhteisistä kavereista ja usein suuttui, jos vietimme aikaa kerrankaan keskenämme ilman häntä. Hän toki sai viettää kahden kesken aikaa kenen vain kanssa. Äärettömän epäkypsää.
Anna AP tuollaisen mennä menojaan, et oikeasti häviä siinä mitään vaikka tuollainen tapa katkaista ystävyys varmasti kirpaiseekin. Lisäksi se jättää avoimia kysymyksiä roikkumaan, mutta yksin niille on vaikea löytää vastausta. Ajan kanssa viimeistään helpottaa.
N28
Yksi pisti välit poikki kun en sairauden vuoksi päässyt lapsensa synttäreille. Toinen sairastui henkisesti eikä jaksanut pitää yhteyttä. Onhan noita ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apPystytkö asettumaan ystäväsi asemaan? Jos hän oikeasti on kateellinen ja etääntyi sinusta siksei ettei satuttaisi sua omalla kateellisuudellaan. Jos hänellä vaikka huonoja mieskokemuksia itsellä ja sinun seurustelu vaan sai aikaan hänessä yksinäisyyden tunteen, kun ei ole itse löytänyt ketään. Eihän tämä tietysti reilua sinua kohtaan ole. Toinen vaihtoehto on ettei hän oikeasti katkaissut ystävyyttä uuden seurustelusuhteen takia, vaan oli kenties harkinnut asiaa jo kauemmin mutta uskalsi tehdä sen vasta, kun löysit uusia ihmisiä elämääsi. Oli miten oli niin voithan jutella ystäväsi kanssa. Mutta suosittelen, että aloitat keskustelun avoimesti, etkä esim. kateuspuheilla. Mielestäni outoa, että vertaat tilannetta teini-aikoihin. Ennemmänkin tulee tunne, että haluat ystäväsi olevan kateellinen.
Kun pääsisi tosiaan juttelemaan asiasta, mutta kun hän ei vastaa kyselyihini siitä painaako jokin mieltä tai onko kaikki hyvin? Siitähän se sitten lähtisi se keskustelu. Mutta joskus aiemminkin hän on mykkäkoulua pitänyt kun on uusia miehiä tullut. Sekin on minusta jotenkin outoa, että minä olen kyllä kuunnellut ja iloinnut kaikki hänen miessuhteensa (joita on ollut itseäni huomattavasti enemmän) mutta sitten kun itselleni tapahtuu jotain kivaa, niin se ei sitten olekaan sallittua.
Äh, voi kun ei tarvitsisi päätänsä vaivata tällaisella. Nimenomaan se kiukuttelu ja asioiden purkaminen someen kaikin ajatuslausein ja tilapäivityksin tuo mieleeni jotkut yläkouluajat, koska siellä sitä kai tapahtuu. Ei enää 30 ikävuoden tienoilla pitäisi...
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apApua, minulle kävi samalla tavalla :D aloin seurustella nuorempana yhden pojan kanssa, ja yhtäkkiä kaveri veti kaikki kontaktit poikki, esti minut ja bloggasi kamalasta, selkään puukottavasta ystävästä. Haukkui minut yhteisille kavereillekin. En tajua, ei ollut tosiaan mikään kaverini eksä kyseessä eikä ollut sanallakaan sanonut ihastuneensa eikä yhteisille kavereillekaan ollut sanonut mitään sellaista. Kai oli kateellinen? En kuitenkaan hieronut tätä hänen naamaansa mitenkään (kun hän on aina ollut sinkku) enkä mitenkään hehkuttanut suhdetta, eli ei siinäkään ole syy. Pakko olla jotain persoonallisuus- tai luonnehäikkää tuollaisella, en käsitä miten normaali ihminen reagoisi muka noin. Yritin itsekin kysellä että mikä on, voidaanko sopia ja keskustella kuten aikuiset tästä jne, mutta kaveri lässytti ihan tyhjää "joo toki ollaan kavereita" ja samalla haukkui selän takana lisää. Syytti minua vainoamisestakin tutuille :D ihan sairas, muutenkin oli todella mustasukkainen yhteisistä kavereista ja usein suuttui, jos vietimme aikaa kerrankaan keskenämme ilman häntä. Hän toki sai viettää kahden kesken aikaa kenen vain kanssa. Äärettömän epäkypsää.
Anna AP tuollaisen mennä menojaan, et oikeasti häviä siinä mitään vaikka tuollainen tapa katkaista ystävyys varmasti kirpaiseekin. Lisäksi se jättää avoimia kysymyksiä roikkumaan, mutta yksin niille on vaikea löytää vastausta. Ajan kanssa viimeistään helpottaa.
N28
Kiitos vastauksestasi!
Ihme porukkaa sitä maan päällä tallailee.
Mulle kävi samoin. Olin kylläkin jo seurustellut pidempään nykyisen rakkaani kanssa. Tavattaessa olin teini. Ystäväni katkaisi välit aivan yllättäen. Hänelle oli itselleen tullut ero ja sen jälkeen tapasimme pitkästä aikaa. Hänellä ei ollut minulle aikaa seurustellessaan vielä miehensä kanssa, mutta kun tuli ero niin kas kun oli aikaa. Menin käymään ja ilta meni mukavasti. Sen jälkeen hän ei enää vastannut puheluihin tai viesteihin. En vieläkäön tiedä, miksi hän katkoi välit. Ooletin kyllä, että se liittyi miesasioihin. Vaikea sanoa. Ystäväni on aina ollut kovin sulkeutunut, hänen ajatuksistaan on vaikea tietää.
Teillä muilla taitaa olla harvinaisen selväjärkisiä ystäviä. Te onnelliset. <3
-ap