Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harvord, Oxford ja Cambridge yliopisto

27.09.2017 |

Hei:)
Olen 16 vuotias tyttö. Opiskelen nyt Ressun lukiossa ensimmäistä vuotta. Itse ajattelen, että haluaisin jatko-opintoon Harvord, Oxford tai Cambridge yliopistoon. Päässy ja vuosimaksut on korkeatasoiset, tiedän...Onko kuitenkin mitenkään mahdollista päästä niihin. Onko minulla etua yliopiston päässyyn, että opiskelen 6 kieltä (suomi,kiina,ruotsi,englanti,ranska ja saksa) nyt? Olen kuullut, että pitää olla jonkinlainen erikoisharrastus.Miksi ja minkälainen harrastus? Olen vähän hukassa...Onko jollakin informaatioita näistä asioista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Harvard. Mene yliopistojen sivuille. Jenkkiyliopistot haluavat ihmisiä kaikkialta hoteisiinsa. Sinulla täytyy olla mielellään kymppejä kaikki JA harrastus tai pari. Jos teet jotain hyväntekeväisyyteen tai vapaaehtoistyöhön viittaavaa, oikein hyvä. On todella kallista, joten  apurahoja pitää hakea jo alkuun, joko yliopiston omia tai muita.

Lykkyä tykö!

t. entinen sykkiläinen

Vierailija
2/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kovin tarkasti. Oxfordissa on ainakin ollut suomalaisia. Sanoi että ihan tavallisia opiskelijita sielläkin on. Sanoi myös että piti myöhemmin Oxfordiin hakemista kummallisena päähänpistona. Mikä on sinun syysi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielesi on poikkeuksellisen huonoa jopa tälle palstalle. En muutenkaan usko, että valveutunut lukiolainen etsisi tietoa huippuyliopistoista Vauva-palstalta. Jos näin on kielitaidon lisäksi myös tiedonhakutaidoissa on parannettavaa. 

Vierailija
4/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset suosituskirjeitä.

Yleensä ne haluavat että hakijoiden ovat olleet mukana hyväntekeväisyydessä (charity), myös englantilaiset yliopistosta voit saada lisäpisteitä tästä.

Kaikki nämä maksaa maltaita, Oxfordin lukukausimaksu on n. 10 000€.

Vierailija
5/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit: piti olla Oxfordin lukuvuosimaksu on 10 000€

Vierailija
6/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeatasoinen vuosimaksu? 

Vierailija
7/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n suomi on heikoissa kantimissa. Eikä osaa edes kirjoittaa yliopistojen nimiä oikein.

Vierailija
8/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Osaat suomeakin noin huonosti, joten on aika ilmeistä, että arvosanasi tulevat olemaan niin heikot, ettei mahdollisuuksia menestyä ole. Ammattikorkeaan lukemaan sairaanhoitajaksi.

Vierailija
9/9 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyö voisi olla mainio lisä. Jotain koulun ulkopuolista aktiviteettia on hyvä olla. Ja runsaasti rahaa. Sulla pitää olla meriittejä näytettävänä. Jenkeissä taas pitää panostaa verkostoitumiseen, eli tärkeää on tuntea oikeat henkilöt. Sinuna kyllä miettisin tarkkaan haluatko oikeasti mihinkään noista, etenkin jos tietämyksesi yliopistoista on tasoa Horvard.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi