Olin laihaläski ja aloin käydä salilla 3krt/vko nyt jo 3kk jälkeen kroppani näyttää hyvältä: )
Olen todella iloinen tästä muutoksesta. Ennen semmoinen laiha mutta löysä ja heikko olemus on poissa ja tilalla on sporttinen ja ryhdikkäämpi vartalo :)
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin on niin vaikea käsittää että jotkut joutuvat oikeasti ämppäämään ruokaa saadakseen tuloksia? Kuten minä. Treenaan todella kovaa, itseni piippuun 3krt viikossa. Ravirsemusterapeutin mukaan treenipäivänä joudun syömään hiilareita reilusti enemmän ja lisäksi 2.5 tunnin välein proteiinipitoisra safkaa. Lämpimien ruokuin lisäksi. Muuten ei lihakset kasva. Vaikka en treenannut, olin todella rasvaton.
Helposti lihavien on vaikea ymmärtää helposti laihtuvia, ja helposti laihtuvien on vaikea ymmärtää helposti lihovia. Minä sentään edes yritän ymmärtää että ihmiset kroppineen ovat erilaisia enkä väitä, että jokainen ylipainoinen syö vuorokaudesta 13 tuntia, vaikka omalle kropalleni ylipainoisuus sitä vaatisi.
Olin kerran sellaisessa työssä, jossa kroppa muuttui timmiksi kuin itsestään. Yksi päivä vain huomasin että minulla on haba ensimmäistä kertaa ikinä. Nyt kaikki on jo historiaa. En ole ikinä halunnut käydä salilla, kuitenkin teen tunnin ripeitä kävelylenkkejä n. viisi kertaa viikossa. Ei riitä perk***, takaisin ollaan laihaläskissä. Onnea kuitenkin sinulle saavutuksestasi :D
Niinä aikoina kävin muuten jossain lääkärintarkastuksessa, ja tämä sanoi että tarvitsisin lisää vyötärön ympärille. Nyt se on sitten saavutettu, ja kysynpä vain: onko tämä todellakin parempi??
Lihaksia saa jos haluaa. Entä aivotoiminnot? Vaikeampaa. Vaikuttiko treeni työhön, perheeseen, ajatteluun, tuloihin?
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran sellaisessa työssä, jossa kroppa muuttui timmiksi kuin itsestään.
Mikäs tämä työ oli?
Mulla käy kateeksi! Aloitin kyllä itekkin salitreenit n. kuukausi sitten, mutta mulla on tuota silavaa sen verran, ettei tuu jumpat näkymään missään varmaan pitkään aikaan. Mulle on tosi vaikeaa taas olla syömättä liikaa ja treenaaminen tekee vielä ihan super nälkäiseksi. Paino on noussut kolmisen kiloa tän kuukauden aikana, tuskin on lihasta vaikka täysillä reenaankin 🙄
Vierailija kirjoitti:
Lihaksia saa jos haluaa. Entä aivotoiminnot? Vaikeampaa. Vaikuttiko treeni työhön, perheeseen, ajatteluun, tuloihin?
En ole ap, mutta kyllä minulla ainakin treeni vaikuttaa perheeseen ja ajatteluun, nimenomaan positiivisella tavalla!
Miten naisen kannattaa treenata jos haluaa kiinteyttää paikkoja, saada muotoa peppuun ja reisiin, ym. Vastaushan on helppo: kannattaa treenata kuin miehet. Normaalipainoisella miehellä kohtuullisen lihaksikkaan kropan hankkimisessa menee n. 2 vuotta. Kovaa treeniä 3-5 kertaa viikossa, hyvä ruokavalio ja riittävä lepo. Pääsääntöisesti jos nainen treenaa kuin miehet, hän ei saa isoja lihaksia mutta kylläkin kiinteän vartalon.
Perinteinen tapa muuttaa lihaksien ulkonäköä on 6-12 toistoa siten että viimeinen on "failureen" asti tai ainkin lähelle sitä (failure = et saisi enää painoja ylös edes ase ohimolla). Toistot hitaasti ja kunnolla puristaen.
Alle 6 toistoa räjähtävämmin kasvattaa enemmänkin voimaa, suurempi määrä toistoja on kestävyysharjoittelua joka ei juuri vaikuta ulkonäköön (poikkeuksena kehonrakentajat jotka saattavat käyttää suuria toistomääriä, tosin yleensä steroidin turvin).
Hyviä liikkeitä on kyykky, maastaveto, kulmasoutu, jne. Isot liikkeet joissa käytetään koko vartaloa. Tanko on loistava valinta, käsipainot myös.
Sitten riittävästi terveellistä ruokaa, nestettä ja lepoa. Ei seuraavana päivänä ainakaan treenaamaan samaa liahsryhmää. Lisäravinteet on huonompia versioita oikeasta ruuasta, bodarit markkinoivat niitä ja sitten vetävät kananmunia/kanaa/kalaa/banaania/kasviksia itse.
Sama asia naisen kertomana:
Treenivideota:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran sellaisessa työssä, jossa kroppa muuttui timmiksi kuin itsestään.
Mikäs tämä työ oli?
Tuotantotyötä. Nostelin paljon laatikoita, lavoja yms.
Kuitenkin nyt joku kysyy mikä on todella kovaa. Kokokehon treeni kesto 2h, esim. prässi 140kg, ylätaljat omalla painolla 55kg.