Huomaan usein ihmisten katselevan minua
Jos vaikka istun jossain missä ihmiset tekevät asioita, se olen useimmiten minä jota katsotaan, vaikka tosissaan vain istuisin paikallani. Saan siis heidät kiinni katselemasta minua, kun nostan tai siirrän katseeni heihin. Tämän jälkeen he kääntävät katseensa nopeasti pois, vaikka olen jo ehtinyt huomata.
Mikä minussa on, kun ihmiset niin usein kiinnittävät huomiota minuun? Sekä miehet että naiset, nuoret että vanhat.
Kommentit (32)
Itse huomannut saman. Lisäksi kun julkisilla kulkee paljon huomaa muiden joskus ottavan ihan kuviakin.
Eivät kuitenkaan uskalla tulla puhumaan
Miksi teette toisten katseista niin suuren asian? Jotkut ihmiset tykkäävät katsella.
Vierailija kirjoitti:
Itse huomannut saman. Lisäksi kun julkisilla kulkee paljon huomaa muiden joskus ottavan ihan kuviakin.
Eivät kuitenkaan uskalla tulla puhumaan
Kuvia???
A) olet itse tehnyt itsestäsi hyvin, hyvin poikkeavan näköisen
B) muistutat jotain julkkista
Sinussa on jotain mielenkiintoista/massasta poikkeavaa. Itsekin kerään katseita, veikkaan sen johtuvan erikoisemmasta pukeutumistyylistä jota ei juurikaan näe tälläisessä pikkukylässä jossa asun. :)
Mulle käy tätä paljon. Oon kuitenkin ihan tavanomainen ihminen omasta mielestäni. Tää alkoi jo joskus parikymppisenä kun olin todella hoikka. Oon sittemmin lihonut paljon ja vuosiakin on tullut mittariin paljon, mutta edelleen tätä tapahtuu.
Nuorempana siis luulin, että mua pidettiin nättinä jne. mutta tätä tekee kaikenikäiset ihmiset enkä todellakaan ole mitenkään nätti enää. Keski-ikäinen pulska nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teette toisten katseista niin suuren asian? Jotkut ihmiset tykkäävät katsella.
Se on ahdistavaa ja uhkaavaa tavallaan.
Mua ei stadissa kukaan tuijota mutta kotipaikkakunnalla ihmisten katseet viipyvät. Silloin kyllä jos Helsingissä menen johonkin lähiöön niin yksittäisen vastaantulija kanssa saa katsekontaktin
Itse kiinnitän kansaihmisiin vain huomiota, jos heissä on jotain todella poikkavaa. Kuten reilu ylipaino (puhutaan sellaisista reilusti yli 150 kg ihmisistä), taikka pukeutuu todella erikoisesti. Se myös saattaa kiinnittää huomiota jos on vetänyt överiksi "kaunistautumisen" eli täytettä joka puolella kropassa, ja ties mitkä lisäkkeet + yleensä todella överi meikki. Niitä jää väistämättä katsomaan, toisien sanoen jollain tavalla "friikki" (tiedän hirveä sanoa toista ihmistä friikiksi, mutta jotenkin sellaisiksi heidät koen. En kuitenkaan ikinä sanoisi suoraan kenellekkään tätä). En edes huomaa ns tavallisia, enkä sen puoleen sellaisia jotka ainakin omasta mielestään ovat kauniita.
Minä kiinnitän huomiota myös ryhtiin. Balettitanssijan tms ryhti ja pään asento kiinnittävät huomiota.
Ja kyllä minä katselen vaatteita ja asukokonaisuuksia. Niitä omasta mielestäni tyylikkäitä.
Ja katson aina, kun vanhalla on valkoisen hopeat hiukset. Ne on niiiin upeat.
Vierailija kirjoitti:
Mulle käy tätä paljon. Oon kuitenkin ihan tavanomainen ihminen omasta mielestäni. Tää alkoi jo joskus parikymppisenä kun olin todella hoikka. Oon sittemmin lihonut paljon ja vuosiakin on tullut mittariin paljon, mutta edelleen tätä tapahtuu.
Nuorempana siis luulin, että mua pidettiin nättinä jne. mutta tätä tekee kaikenikäiset ihmiset enkä todellakaan ole mitenkään nätti enää. Keski-ikäinen pulska nainen.
Jos omaat jotenkin kivat kasvonpiirteet ja näytät hyvältä pulskanakin?
Itse olen joskus ihmetellyt miten jotkut naiset ovat puoleensa vetäviä vaikka eivät oikeasti ole mitenkään kauniita tai edes hoikkia??
Ja joistain kauniista,hoikasta naisesta ei tule mitään fiiliksiä?
Onpa tullut paljon vastauksia. :)
Useampi epäili että syynä olisi erottuva persoona. Tästä tulikin mieleeni, että minua on kyllä sanottu persoonalliseksi (olemukseltani, luonteeltani) ja että olen aito. En tiedä näkyykö se sitten ulospäin. Ilmeisesti?
Ap
No, minä tykkään katsella ihmisiä(kin), koska olen visuaalinen ihminen. Olen treenannut vuosia visuaalisia asioita ja näen tavallaan eri tavalla kuin aiemmin. Katseleminen ja näkeminen on minulle tärkeää ja luonnollista, en tarkoita sillä mitään pahaa. Jos ihmisessä on jotain mielestäni kaunista (esim. jokin fyysinen piirre tai asusteet tai vaatetus tai kauniita ajatuksia), saatan katsella häntä hieman enemmän.
Liikuttavia vastauksia. Minulle on kyllä sanottu, että näytän kiltiltä ja ystävälliseltä ja että minulla on iloiset kasvot.
Olen joskus yrittänyt olla kuten muut, ilmeetön, eleetön ja neutraali, mutta en vain osaa. Tunnen näyttäväni heti vihaiselta jos yritän näyttää sellaiselta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liikuttavia vastauksia. Minulle on kyllä sanottu, että näytän kiltiltä ja ystävälliseltä ja että minulla on iloiset kasvot.
Olen joskus yrittänyt olla kuten muut, ilmeetön, eleetön ja neutraali, mutta en vain osaa. Tunnen näyttäväni heti vihaiselta jos yritän näyttää sellaiselta.
Ap
Siis tunnen näyttäväni vihaiselta jos yritän näyttää ilmeettömältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä iloinen,hymyilevä olemus vetää puoleensa,kaikenlaisia hapannaamoja on niin paljon.
Minkä ikäinen ja kokoinen olet,liikutko kauniin pehmeästi ym.?
Jotain persoonallista. Et ole seinätapettia.