Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein lapsestanne laitetaan jotain ikävää Wilmaan?

Vierailija
27.09.2017 |

Laittaako siis opetteja kaikesta mahdollisesta viestiä kotiin? Jos esim. vaikka jollain tunnilla on ollut vaikeampaa tehdä tehtäviä, lapsi ei ole heti tajunnut uusia laskuja tms. Mutta seuraavalla tunnilla osaa ne, niin pitääkö oikeasti joka päivästä ja tunnista raportoida kaikki mahdollinen? Miten opettajilla riittää aika tämmöiseen kun paljon oppilaita ja kiusaamisia ja muitakin vakavampia asioita luulisi olevan selvitettävänä?

Tämä on minulle aika uusi juttu että Wilmaa pitäisi tutkia pitkin päivää ja vastailla ties mihinkä. Ymmärrän täysin jos on oikeita ongelmia mutta... Miten ihmeessä sitä ennen selviydyttiin koulusta kun oli vain reissuvihko ja harvoin sitäkään käytettiin. Ei tullut jatkuvasti muutoksia koulupäiviin, reissuihin jne. Ihan hyvin osattiin läksyt tehdä, luistimet viedä kouluun ja sitä rataa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllätoimii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen saa wilma-sovelluksen, joka ilmoittaa viesteistä, eli ei tarvitse käydä erikseen katsomassa. Itse en ole ladannut sovellusta, vaan wilma-viestistä tulee ilmoitus sähköpostiin, joka taas näkyy puhelimessa. Käsittääkseni myös tekstari-ilmoitus on mahdollinen.

Oma lapsi on vasta päiväkodissa, ja wilmassa ilmoitetaan vain yleiset koko ryhmää koskevat asiat, kuten viikko-ohjelma. Olen oikein tyytyväinen, sillä ennen wilmaa ei oikein ollut hajuakaan mitä minäkin päivänä tapahtuu.

Käytännössä ne on pakko käydä katsomassa, koska se sovellushan toimittaa vain tiedon, että Wilmaan on tullut viesti/merkintä. Ei se näytä sitä viestin/merkinnän sisältöä.

Jaa kyllä mulla vaan näyttää kaikki viestit ja merkinnät lukkaria myöten! Ei tarvitse avata Wilmaa koneella tarkistaakseen viestit..

Se riippuu niistä "vastapuolen" asetuksista.

t. yläkoulun ope

Ei riipu. Näkyy samat tiedot kuin tietokoneen Wilmassa oli asetukset mitkä tahansa. Toki oppilaitos voi estää wilman käytön kännykällä mutta harva näin tekee.

Kyllä riippuu. Osa kouluista ei halua että ne viestit/merkinnät saa näkyviin siellä laitteella.

Ei riipu. Tällöin ne eivät näy kotikoneellakaan:)

Vierailija
42/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesanope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllätoimii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen saa wilma-sovelluksen, joka ilmoittaa viesteistä, eli ei tarvitse käydä erikseen katsomassa. Itse en ole ladannut sovellusta, vaan wilma-viestistä tulee ilmoitus sähköpostiin, joka taas näkyy puhelimessa. Käsittääkseni myös tekstari-ilmoitus on mahdollinen.

Oma lapsi on vasta päiväkodissa, ja wilmassa ilmoitetaan vain yleiset koko ryhmää koskevat asiat, kuten viikko-ohjelma. Olen oikein tyytyväinen, sillä ennen wilmaa ei oikein ollut hajuakaan mitä minäkin päivänä tapahtuu.

Käytännössä ne on pakko käydä katsomassa, koska se sovellushan toimittaa vain tiedon, että Wilmaan on tullut viesti/merkintä. Ei se näytä sitä viestin/merkinnän sisältöä.

Jaa kyllä mulla vaan näyttää kaikki viestit ja merkinnät lukkaria myöten! Ei tarvitse avata Wilmaa koneella tarkistaakseen viestit..

Se riippuu niistä "vastapuolen" asetuksista.

t. yläkoulun ope

Ei riipu. Näkyy samat tiedot kuin tietokoneen Wilmassa oli asetukset mitkä tahansa. Toki oppilaitos voi estää wilman käytön kännykällä mutta harva näin tekee.

Kyllä riippuu. Osa kouluista ei halua että ne viestit/merkinnät saa näkyviin siellä laitteella.

Ei riipu. Tällöin ne eivät näy kotikoneellakaan:)

Kyllä riippuu,

Esim meillä kokonaan näkyviin tulee koulusihteerin tiedotteet, kouluterkan tiedotteet ja tuntimerkinnöistä ja viesteistä se otsikko.

Tuntimerkintöjen lisäykset ja viestien sisällöt vaatii kirjautunisen. Ihan sama mikä laite, vaikka se kotikone tai ipad tai kännykkä. Koetulosten tulo näkyy vain kirjautumalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan ammattitaidosta ehkä kyse? On ihan ok jos välillä aikataulut tms. muuttuvat mutta jos sellaista tapahtuu joka kuukausi, viikottain niin eihän se kyllä kovin hyvää kuvaa anna opettajasta?! Kun ei ole kyse siitä etteikö lapsi muistaisi kertoa muutoksista vaan siitä että opettaja itse sählää. Jos ihan viime tipassa ilmoittaa jostain hankinnasta taikka aikataulujen vaihtumisesta niin eihän se hyvä juttu ole. Joskus sentäs opettaja tajuaa pahoitella kun ei ole aikaisemmin jotain hoitanut mutta yleensä näin ei tee. Se on lapsi ja kotiväki joka kantaa seuraukset näistä sekoiluista!

Vierailija
44/45 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/45 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa tullut nyt syksyllä merkintä läksyjen unohduksesta. Mutta siis paljon paljon vähemmän tullut nyt kolmosluokalla valituksia kuin kahtena ekana vuonna. Ja silloinkin oli valitusta ihan pienemmistäkin asioista.

Lapsille nyt tulee riitaa ja tönimistä, pitääkö jokaisesta pikku älähdyksestä laittaa Wilmaan merkintää.

Tää syksy siis on ollut rauhallisempi kuin kaksi ekaa vaikka ope on pysynyt samana. Enemmän tullut nyt hymyjä, mikä on mun mielestä hyvä juttu.

Näkeekö opettaja muuten, ovatko vanhemmat käyneet lukemassa hänen viestinsä tai nähneet merkinnän? Tuleeko siitä jonkinlainen lukukuittaus opettajan Wilmaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi