Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia numeroita ala-asteikäiset lapsenne saavat matematiikasta?

Vierailija
26.09.2017 |

Ikä, sukupuoli, nro.

Meillä 11, tyttö, poikkeuksetta 9 (+-1/2) tähän mennessä

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ei ole sanonut että lapsi saisi muuta kuin kiitettäviä? Onko tosiaaan niin että tavallisilla luokilla kaikki saa niitä? 

Jaa-a. Arvioni on, että ne jotka seuraavat ja vaativat lapsiltaan muutakin kuin pelkkää läsnäoloa koulussa kirjoittavat enemmän kuin mielellään lastensa matematiikan numeroista.

Varmaan näinkin mutta se ei oikein selitä sitä että muut kuin kiitettävät puuttuvat täysin.

Vierailija
42/49 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt opettajien vastauksia kehiin. Saavatko kaikki alakoululaiset kiitettäviä vai mistä johtuu että täällä kerrotaan lasten saavan vähintään ysejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun numeroilla ei ole hevonveen merkitystä. Ensinnäkin kokeita on eritasoisia. Siis ihan niitä kirjantekijän. Jotkut opet haluaa tsempata ja pitää helppoja kokeita tai muuten vaan "treenaa tärpeillä" kokeisiin, jotta kaikki saa hyvän. Sitten on opeja, jotka haluaa pitää niitä vaikeampia kokeita ja muutenkin numerot on realistisia, eikä oppilaita ole vaihvihkaa tärpitetty ennen koetta.

Sitten seiskalle tulee samaan luokkaan oppilaita, joilla on kymppi tai ysi matikasta, ja toisia, joilla on 7-8, niin on kylmää suihkua, kun yhtäkkiä kymppi onkin 7-8 ja se entinen 7-8 oppilas saa vähintään saman.

Vierailija
44/49 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tavallisia ihmisiä ja vanhin poika sai 8, keskimmäinen 8 ja nuorin 12-v saa 10.

Itse sikasurkea matikassa. Nuorin on kaikista välkyin. Kokeellisesti söin omegaa raskausaikana ja epäilen, että siinä osasyy. Luin norjalaisen tutkimusartikkelin, jossa tiettyjen kasvahappojen käyttö raskausaikana nosti lapsen älykkyyttä. Toimi.

Vierailija
45/49 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin aina, että lapseni on hyvä matikassa, kun kokeista sai aina 28-30/30 (ei ole saanut numeroita vieläkään, vaikka jo viidennellä luokalla), mutta kerran sitten lapsi kertoi, että luokan keskiarvo oli 9 matematiikan kokeessa ja että se on lähes aina kiitettävä. Ei varmasti ole helppoa olla heikko matikassa nykyään, kun niin moni on huippuhyvä.

Olin myös tyytyväinen lapseni englannin kokeista saamiin numeroihin (8-9), kunnes opettaja ilmoitti lapseni tarvitsevan tukiopetusta. Lapsi tosin kertoi, että oli siellä lähinnä toisen kaverina mutta silti on ilmeisesti luokan toisiksi huonoin englannissa.

Mihin nämä huippuhyvät oppilaat katoavat yläkoulussa? Minä kun olen siellä opettajana ja kokeiden keskiarvot ovat 7,5 tasoa ja aina löytyy vitosia ja kutosia useampia.

Vierailija
46/49 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 15 v. ja sai keväällä matikasta 5. Todistuksessa 7.

Vierailija
47/49 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki ala-asteella hyviä ole. Pojan kavereilla ka 6.8 ja 7.2. Matikassa hyviä ja enkun oppii kun pelaavat.

Vierailija
48/49 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakoulun numeroilla ei ole hevonveen merkitystä. Ensinnäkin kokeita on eritasoisia. Siis ihan niitä kirjantekijän. Jotkut opet haluaa tsempata ja pitää helppoja kokeita tai muuten vaan "treenaa tärpeillä" kokeisiin, jotta kaikki saa hyvän. Sitten on opeja, jotka haluaa pitää niitä vaikeampia kokeita ja muutenkin numerot on realistisia, eikä oppilaita ole vaihvihkaa tärpitetty ennen koetta.

Sitten seiskalle tulee samaan luokkaan oppilaita, joilla on kymppi tai ysi matikasta, ja toisia, joilla on 7-8, niin on kylmää suihkua, kun yhtäkkiä kymppi onkin 7-8 ja se entinen 7-8 oppilas saa vähintään saman.

Tätä pelkäsinkin.. Tulee todellisuus iskemään 7. rajusti, jos opettaja järjestää liian helppoja kokeita.925

Vierailija
49/49 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kympin matikasta läpi peruskoulun. Eipäs ollutkaan enää niin helppoa sen jälkeen...

Pitkä matematiikka harvemmin on.

Pärjääkö nykyisen peruskoulun yläasteen matikalla lukion pitkällä matikalla?

Itse luin aikoinaan yläasteella laajan matematiikan ja jatkoin lukion pitkällä matikalla. Nyt lapsen koulussa ei ole lisäkursseja matikasta vaan kaikilla sama ja tuntuu etenevän kovin hitaasti. Liian helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi