Nainen, millaista on olla nainen
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Helppoa, saa todella vaivatta aina sen mitä haluaa. Esim. nyt vaikka ilmaisia juomia tai seksiä. Nytkin on puhelimessa reilun kymmenen miehen numerot, että siitä aina valkkaamaan kenelle haluaa sinä päivänä laittaa viestiä.
Mutta entä henkinen hyvinvointisi:)? Tiedäthän,että olet sisältä aika rikkinäinen ja hajalla,usein tekisi mieli vaan itkeä ja käpertyä johonkin.
Vaikeaa, koska melkein joka päivä tuntemattomat kysyvät seksiä. Sellainen on inhottavaa.
Ihanaa, koska voi tunteillaan pohtia kaikkea. Pidän myös vartalostani. Vaikeaa silloin jos tuntee itsensä uhatuksi jotenkin. Puolustan itseäni tarvittaessa, mutta kaikki fyysinen uhka pelottaa. Miehiä ehkä pelottaa henkinen tunne että uhataan enemmän, koska he käsittelee sitä huonommin monesti kuin naiset.
En koe olevani nainen samalla tavalla kuin lajimme kauniit yksilöt. En pääse nauttimaan naiseuden iloista, koska en ole kaunis. Olen kuin jokin sukupuoleton tai androgyyni friikki. Olen miehille näkymätön, en näytä naiselliselta edes mekossa vaan ihan jätkältä, jolla on pitkät hiukset ja joka tykkää pukeutua naisten vaatteisiin. Luulenpa että naisellisuuttaan korostavat ne naiset, joille heidän naiseutensa on kokonaisvaltaisesti positiivinen kokemus.
Perusnaiselta et tule saamaan vastausta. Merkittävin huono ero on se että sukupuolesi on demonisoitu ja naisellisia piireitä saa pilkata. Naiseus ei ole arvokasta. Hyvä puoli on se että naisilla on ns. näkymätöntä valtaa perheissä ja esimerkiksi lapsille äiti on lähes aina se tärkein henkilö varsinkin lapsuuden. Naiset pääsevät lisääntymään tehokkaammin kuin miehet jotka eivät oikeastaan ikinä hallitse omia jälkeläisiään. Naaraat ovat lajin ydin ja tämä on asia mistä miehet ovat kateellisia.
Vastaavasti naisena voit kärsiä peniskateudesta koska osa meistä tajuaa miten surkeita naiset ovat. Naiset ovat näkymättömiä ja miehillä on kaikki julkinen valta. Jopa perhe jossa nainen tekee suurimman osan töistä menee miehen nimelle ja sukuja lasketaan edelleen kaikissa maissa miesten kautta. Naisilla on siis velvollisuuksia ja ilmainen työ yhteiskunnalle josta ei saa mitään rahallista korvausta, kiitosta tai edes oikeuksia. Naiset kun itse haluavat antaa ne miehelle.
Naisilla on miehiä heikompi identiteetti ja siksi naisia pystyy riepotella Jenni Dahlman-Räikkösiksi ja takaisin Dahlmaneiksi, Ruusila-Nousiaisista Belorffeiksi ja Aino Moisiosta Aino Moisio-Aalloksi ja Aino Aalloksi. Miehet ovat tärkeitä, korkeita ja valloittavia. Miehillä on vahva imago, omanarvontunto ja itsekunnioitus. Se on merkittävin ero.
Ihanalta! Olen jo 60+ ja olen aina nauttinut naiseudestani. Oli suloista olla nuori, synnyttää, imettää, vanheta, tulla isoäidiksi. Saan olla hömppä, tunteellinen, väsynyt.
Voitteko edes lopettaa nuo typerät stereotypiat ja hankkia itsekunnioituksen? "Saan olla tyhmä ääliä hömppä hihhhi".
Vierailija kirjoitti:
Voitteko edes lopettaa nuo typerät stereotypiat ja hankkia itsekunnioituksen? "Saan olla tyhmä ääliä hömppä hihhhi".
Juuri se on itsekunnioitusta, että saan olla se mikä olen. Minulla on korkeakoulututkinto ja olen älykäs, mutta saan olla hömppä, koska haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri se on itsekunnioitusta, että saan olla se mikä olen. Minulla on korkeakoulututkinto ja olen älykäs, mutta saan olla hömppä, koska haluan.
Älä liitä sitä muihin naisiin akka.
Ei eroa mitenkään tavallisen miehen elämästä omalla kohdalla, mitä tulee vastakkaisen sukupuolen huomioon (itse pitää itseään tyrkyttää eikä sekään toimi), yleiseen kohteluun (ei olla sen ystävällisempiä kuin muulloinkaan) jne. Kauniilla ja ulospäinsuuntautuvalla nuorella naisella asiat toisin, muttei se nuoruuskaan kestä kovin kauaa. Noin kolmeenkymppiin on jotain hyötyä kauneudesta. Ja sitten se nuoruuden kauneus jo alkaa rapistua.
Ihanaa kun on pimppi, siitä mä tykkään naisena ihan simona.
Ihanaa kun on enemmän sisäelimiä kuin miehellä. :)
Siis ihan vaikka ne kiinnostavat miehiä. Miehetkään eivät pidä siitä, jos joku satunnainen tyyppi änkee koskettelemaan uikkarialueelle, eivät naisetkaan. Nainen keskimäärin myös menee herkemmin hoidattamaan jonkin sairauden ruumiissa, koska asia tuntuu tärkeältä, ei, koska on aivan pakko. Toki on poikkeuksia. Tämä ruumiillisuusjuttu on mielestäni tärkein syy siihen, että mieskirjailijat enimmäkseen kirjoittavat ihan paskoja naishahmoja.Miksihän miehelle olisi vaikeaa hahmottaa, että myös naisella on hermosto ja naisen rasvat, luut ja lihakset osa naisen kehoa? Naisella ei oikeastaan edes ole mitään hetkuttimia, mitä miehelä ei olisi tai mitä ei hormoneilla saisi, mutta miehellä niitä hetkuttimia kyllä on.
Ei se minulle ainakaan ole ja miehet seurailevat eri ruumiinosia jopa tarkemmin kuin naiset. Siinä on kyllä (myös) eroa, että mies suhtautuu ankarammin omaan ruumiiseensa ja vähättelee kipuja helpommin.