Tiedan, etta tasta on taalla keskusteltu ja riideltykin. Jotenkin en vain ole viitsinyt niita ketjuja lukea. Siksipa kysyn ihan vinkkeja: mita teet, jos olet
kaupassa yksin kahden alle kaksivuotiaan kanssa? Mihin laitat taaperon, kun kärryihin ei enää saa laittaa?
Kommentit (25)
Kuinka moni joutuu AINA ihan pakosta menemään kauppaan molempien lasten kanssa?
Kuinka moni ostaa NIIN PALJON tavaraa, ettei voi käydä kaupassa yhdistelmällä tuplat+ostoskori?
Mitä villit esikoisenne tekevät, jos ne laitetaan kävelemään oman pikkukärryn kanssa?
Mutta lapsille nyt joutuu opettamaan asioita vaikka välillä ihan työstä käy.
4,2 ja 0,5 vuotiaitten... Onneksi lähimarketin väki ymmärtää lapsia, ja suhtautuu mukavasti singahtelevaan keskimmäiseeni. Meillä isommat kävelevät ja pienin vaunuissa, tavarat kerätään ostoskoriin. Isompia ostoksia ei saa tehtyä, vaan kaupassa täytyy käydä päivittäin. Onneksi kauppa kuitenkin kävelymatkan päässä - olisi todellinen ongelma tehdä isot ostokset tämän katraan kanssa. ...Ja vaikka kuinka olen yrittänyt, en ole saanut lapsiani kasvatettua yhtä tottelevaisiksi, kuin joku täällä kertoi omiensa olevan...
Ainakin Prismoissa niitä on. Ostostilaan en ole koskaan lapsia laittanut.
Vaikka kai tännekin nyt tulee jotkut huutelemaan, että kyllä 1,5v pitää jo osata kävellä nätisti kärryn vieressä ihan täpötäydessä kaupassa..
Mulla on siellä välillä 4veekin, kun ei huvita kävellä... Onks sattunut jotain, vai onko se joku periaatepäätös?
ja toinen istumaan. Näin mä tein kun oli lapset sen ikäsiä
ja senkin saa kipattua taakse niin, että saa kaksi lasta normaalisti istumaan.
Omaamme on nyt ilmestynyt kärryjä, joilla voi asioida 4 lapsen kanssa.
Me mennään kaksostenrattailla. Ja toinen kärryillä vieressä ja tukitaan koko käytävä. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija:
Mulla on siellä välillä 4veekin, kun ei huvita kävellä... Onks sattunut jotain, vai onko se joku periaatepäätös?
meillä ainakin oli sellainen istuin mikä pysy tukevasti reunoistaan kärryn päällä. Tavarat mahtuu hyvin sinne kärryyn. Taisin epäselvästi selvittää asian.
Millaisia ovat ne kärryt, joilla pystyy 4 muksua kuskaamaan? Ihan mielenkiinnosta kyselen..
Kaksi istumapaikkaa sekä kärryn eteen ruuvattuna lasten " autokärry" , jossa on kaksi paikkaa. Raskas työntää, mutta toimii silti.
Vierailija:
kaupassa yksin kahden alle kaksivuotiaan kanssa? Mihin laitat taaperon, kun kärryihin ei enää saa laittaa?
Miellä 3kk, 2v ja 4v. Kun käyn heidän kanssaan kaupassa, on meillä vaunut (vauva siis siellä) ja molemmat muksut pitävät niistä reunoista kiinni. Eivätkä karkaile, kilju karkki/leluhyllyillä tms. On ihan opetettu käyttäytymään kaupassa ja muuallakin kunnolla, ihan pienestä saakka.
Ostokset kerään siihen ostoskoriin. Joskus saattavat lapset ottaa niitä pieniä lastenostoskärryjä ja niihin laitetaan ruoat ja osaavat siivosti niitä työnellä vierelläni.
Vierailija:
onko siitä esim joku eelan määräys tms? Vai onko se vaan kauppojen omaa hätävarjelua?
Kyse ei ole hätävarjelusta.
Tää ohje ois kyllä pitänyt olla aina.
Terv. kauppias, jolla on kolme lasta eikä koskaan kukaa ole istunut tavaraosassa...
Ja edelleenkin kärryt säilytetään usein pihalla kaikkien lintujen ulottuvilla.