Kuinka maustaa broileripyörykät?
Kokeilin joskus broileripyöryköitä ja taisin maustaa ne ihan vain suolalla ja pippurilla. Maku ei kuitenkaan ollut kovin hyvä. Kuinka broileripyörykät kannattaisi maustaa? Entä kannattaako käyttää korppujauhoja?
Kommentit (14)
valkosipulia, paprikajauhoa, ciliä, sipulia, cyrrua,soijaa...... vaikka kaikkia mainitsemisiesi lisäksi
Silppua valkosipulia, inkivääriä ja chiliä hyvin hienoksi. Kuullota niitä hetki öljyssä. Lisää currypulveria ja anna kiehahtaa. Jäähdytä seos ja kaada pyörykkätaikinan sekaan.
Mä laitan chilitahnaa, currytahnaa, suolaa, pippuria, valkopippuria, currya, tuoretta persiljaa ja kananmunan. Sit keittelen kypsäksi kookosmaidossa.
Minäkin täältä poimin vinkkejä. En vaan oikein ymmärrä broilerijauhiksen ideaa...paskan makusta miedoilla mausteilla tai muuten pitää maustaa niin paljon, ettei kana edes maistu. Jos vaikka paistaisi kanafileitä tai paloja ja heittäisi päälle kookoskerman ja edellä mainittuja mausteita tulisi ainakin maukas kanafile ja kastike pannulta samalla...
...tai sitten olen vain pöljä enkä osaa käyttää kanajauhista. 🐔
Miksi ihmiset käyttää broilerijauhelihaa...pahaa
Jos jostain syystä nuo pyöryköiden irvikuvat, kanannahkaiset oksennuspallot olisivat eksyneet jääkaappiini, avaisin paketin ja laittaisin nahkapallot biojäteastiaan. Onneksi jääkaappiini EI ilmesty moisia jätteitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän vähentää punaisen lihan käyttöä, siksi yritän opetella käyttämään broilerijauhelihaa.
Kiitos kaikille vinkeistä! :)
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän vähentää punaisen lihan käyttöä, siksi yritän opetella käyttämään broilerijauhelihaa.
Kiitos kaikille vinkeistä! :)
- Ap
Mutta kun se on pahaa :(
Sekoita jauhelihaan makeaa chilikastiketta, valkosipulia, soijakastiketta/kalakastiketta, korianteria, sitruunaruohoa yms. Keitä pyörykät kanaliemessä. Ota ne pois liemestä, johon lisäät kasviksia, sieniä ja nuudeleita, chiliä jos tykkäät. Tarkista maku. Lopuksi pyörykät takaisin liemeen. Takaan että tämä nuudeli-kanapyörykkäkeitto vie kielen mennessään!
Jos tästä on jäänyt pyöryköitä yli, olen syönyt ne bataattisoseen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jostain syystä nuo pyöryköiden irvikuvat, kanannahkaiset oksennuspallot olisivat eksyneet jääkaappiini, avaisin paketin ja laittaisin nahkapallot biojäteastiaan. Onneksi jääkaappiini EI ilmesty moisia jätteitä.
Heh!
Siitä tulee hyvä kastike, aurajuustoa.mustapippuria hiukka suolaa, kermaa. Namnam.
Raastettua siruunan kuorta ja timjamia (suolan ja pippurin lisäksi). Sitruunan kuorta käytettäessä kannattaa ostaa luomusitruunoita, tai ainakin pestä kuori ennen raastamista huolella juuresharjalla.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kanannahkaa on kyllä lähinnä niissä valmislihapullissa, joita siis punaisena lihana markkinoidaan ihmisille, jotka eivät osaa tai välitä lukea tuoteselostetta. Eikä tässä ketjussa ylipäänsä puhuta eineksistä. Nehän ovat kaikki enemmän tai vähemmän pahoja.
Jos ostaa broilerinjauhelihaa ja on ruuanlaittotaitoinen, saa hyvää kyllä ruokaa. Ei itse tehtyjä, hyvin maustettuja kanapullia voi verratakaan eineksiin.
Kuten aiemmatkin, suosittelen esim. aasialaisia mausteita. Tai sitten broilerinjauhelihasta voi tehdä paneroidun pihvin vaikka hampurilaisen väliin. Siihen suosittelen pankojauhetta eli japanilaista korppujauhetta päälle. Se on todella rapeaa.
Mä pistän lihan sekaan pippuria myllystä, suolaa ja soijaa ja karam masalaa. Pyörittelen pullat suoraan kookosmaitoon kypsymään. Pannulla kuullotan ensin hienoksi hakattua sipulia ja valkosipulia, kookosmaito ja kerma sinne, hieman soijaa.
En laita pulliin mitään muuta kuin mausteita.