Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ostatteko MIEHENNE vaatteet?

06.04.2006 |

Noista Hullut Päivät-ketjuista tuli mieleen tämä kysymys.

Itse en osta, vaikka meillä mies ei todellakaan ole mikään shoppailija. Hän käy 1-2krt vuodessa vaatekaupassa ja ostaa silloin kaiken, minkä tarvitsee (tai ostaa ulkomailta, kun matkustaa työn puolesta).

Todella satunnaisesti ostan myös miehelle lahjaksi vaatteita.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily:

Jos siis mieheni pukeutuisi hassusti, olisi hänellä siihen oikeus. Ei mieskään pakota minua pukeutumaan oman makuni vastaisesti. Tiedän, että jos mies saisi valita vaatteeni, valitsisi ihän erilaisia.

No minusta taas on rakkaudellista huomauttaa toiselle jos toisella on esim.selkeästi liian pienet vaatteet (siis puhun nyt parista,en kenestä tahansa) tai vaatteet olisivat muuten epäsopivia.

Minusta on myös rakkaudellista ostaa miehelle sopivia,tyylikkäitä vaatteita,kun mies itse tietää,ettei osaa niitä ostaa.

Siis toistan edelleen,että käyttäähän aikuiset ihmiset ihan pukeutumisneuvojiakin,joten minä olen mieheni " pukeutumisneuvoja" .

En tietenkään osta miehelle sellaista missä hän ei viihtyisi,enkä selkeästi miehen maun vastaista,osaan siis kuitenkin ottaa nämä asiat huomioon.

Esim. minun mieheni on kuin lapsi vaatteita ostaessaan,en minä anna 2v:nkään valita omia vaatteitansa,koska poika tykkää kimaltavista paidoista :D eikä osaa katsoa kokoaan.

Mieheni nyt ei pidä kimaltavista paidoista onneksi,mutta saattaa esim. silloin harvoin kun on kaupassa käynyt niin tuoda pari numeroa liian pieniä vaatteita (vaikka ON sovittanut) tai sitten ihan oikeasti _outoja_ vaatteita...

Joten minä mielestäni (ja Onneksi mieheni mielestä) rakkaudellisesti ostan hänelle ihmismäisiä ja sopivankokoisia vaatteita.

Vierailija
22/26 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuja en koskaan, koska kokoa on niin vaikea arvioida. Takkien kanssa sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan semmoinen tuntuma, voin olla kyllä väärässäkin :), että monessa perheessä vaimot päättää, miltä kotona näyttää, miltä mies(kin) näyttää, minne lomalla mennään, mitä syödään, jne. Ja miehet ei jaksa hannata vastaan; pääsee helpommalla, kun suostuu tohvelisankariksi. :o

Tämä siis, ihan sinänsä älykkäiden, mieskollegoiden juttujen perusteella. =)

Ajattelen aina, että olis kauheeta olla mies. :D

Ja varmaan sen takia omaa miestä yrittää ihan tietoisesti olla muuttamatta. Toisekseen hän on yes semmoisena kuin on.Se, että hoitaa myös kotia, lapsia ja itseään on itsestäänselvää. Jos ei niin tekis, niin tuskin me yhteen oltais edes päädytty.

Vierailija
24/26 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa itse vaatteensa. Mä saatan ostaa alusvaatteita tai sukkia lahjaksi, mutta harvoin sitäkään.

Yleensä saatan olla makutuomarina mukana, kun mies ostelee. Onneksi meillä on kuitenkin sama maku ja tyyli.

Vierailija
25/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas ihmisen pitää saada valita itse vaatteensa ja tyylinsä. En minäkään välttämättä valitsisi omalle miehelleni juuri sellaisia vaatteita kuin hän itse, mutta pääasia, että hän pukeutuu sellaisiin vaatteisiin, joissa itse viihtyy. Minä kyllä antaisin oman lapseni pukea vaikka niitä kimaltavia paitoja, jos niistä tykkää, mutta koon tietysti katsoisin itse. Minusta myös lapsella on oikeus pukeutua ulkonäöltään sellaisiin vaatteisiin, joista pitää, edellyttäen tietysti, että ne ovat oikean kokoiset ja muuten käyttötarkoitukseensa sopivat (ei sandaaleja talvipakkaselle).

Meillä alkoi juuri ensimmäinen oman mielen osoitus vaateasioissa, kun 2-vuotias tyttö kieltäytyy pukemasta sinisiä vaatteita. No minä itse pidän kyllä sinisestä väristä, enkä lainkaan vaaleanpunaisesta, joka taas on tytön mieleen, mutta minusta näissä väriasioissa voidaan kyllä mennä lapsen oman maun mukaan. Sehän on vaan hienoa, jos hänellä on oma mielipide.

keyes:

Minusta on myös rakkaudellista ostaa miehelle sopivia,tyylikkäitä vaatteita,kun mies itse tietää,ettei osaa niitä ostaa.

---

Esim. minun mieheni on kuin lapsi vaatteita ostaessaan,en minä anna 2v:nkään valita omia vaatteitansa,koska poika tykkää kimaltavista paidoista :D eikä osaa katsoa kokoaan.

Vierailija
26/26 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sukkia ostan, sillä niistä tiedän millaisista hän varmasti pitää.

Mies on itse huono lähtemään vaateostoksille, yksinään ei koskaan mene ostamaan mitään. Olenkin yleensä se joka saa hänet puoliväkisin raahata kauppaan ja ostaa sitten kun löytää mieleisensä. Toimin makutuomarina mutta tärkeämpänä pidämme molemmat sitä että vaatteen käyttäjä pitää vaatteesta kuin että puoliso pitää. :)

Yleensä tarkastan vaatteet joita hän valitsee, mies kun ei osaa ollenkaan kiinnittää huomiota siihen onko tasku ommeltu ehjäksi asti vai onko pohjalla valmiiksi reikä, rispaako langat jostain tms..