Ymmärtääkö britit kuinka kummallinen ateria kala ja sipsit on?
Eipä ihme, että heidän pöperöitään pidetään jopa huonompina kuin meidän sapuskoja.
Kommentit (40)
No jo on outoa, että syödään paistettua kalaa ja paistettua perunaa. Ei kyllä muualla maailmassa!
Ja vielä sanomalehdestä syödään. 🤔
Oikein ja hyvistä aineista valmistettu Fish and Chips on hieno perinneruoka. Valitettavasti vain useimmiten saa sellaisen version, jossa yksi tai useampi asia on mennyt pahasti pieleen.
Ymmärtääkö suomalaiset miten outoa ruoka täällä on?
Amerkkalaiset ei osaa tehdä eroa ranskanperunan ja perunalastun välillä. Chips ja crisps on eri asioita.
Ja niiden aamupala! Rasvat senkun tirsuu, varsinainen sydänkohtaus lautasella.
Ei mun mielestä ton edes kuulu olla mitään hienoa perinneruokaa tai jostain gourmet aineista tehty. Sehän on alkujaan heidän snäkäri safkaa. 5penniä iso annos. Halpaa, hyvää ja epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta he eivät syö lounasta. Britit yleensä syövät voileivän lounaaksi.
Levitetty kala ja paistetut perunat. Ihan tavallinen ruoka, tosin rasvaista pikaruokaa. Oletko koskaan edes itse syönyt?
Niin, Suomessahan ei syödä leivitettyä kalaa ja tikkuperunoita. Eiku hei, mites noi kalapuikot ja ranut...
Oon ihastunut yhteen brittimieheen. Saisikohan sen hurmattua tekemällä fish and chips? Vai teenkö hernekeittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta he eivät syö lounasta. Britit yleensä syövät voileivän lounaaksi.
Yeah, pullasämpylän välissä pekonia ja majoneesia, juomaksi cola, jälkkäriksi suklaapatukka.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihastunut yhteen brittimieheen. Saisikohan sen hurmattua tekemällä fish and chips? Vai teenkö hernekeittoa?
Saisiko kreikkalainen mies sinut hurmatuksi väkertämällä kalakukon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko kreikkalainen mies sinut hurmatuksi väkertämällä kalakukon?
Jos se kalakukko olisi hyvää, niin kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sille toosaa.
Ehkä jossain vaiheessa, jos hän nyt lämpenee minulle. Ensin pitää keksiä, miten isken hänet. En viitsi heti toosaa levitellä.
Vierailija kirjoitti:
Amerkkalaiset ei osaa tehdä eroa ranskanperunan ja perunalastun välillä. Chips ja crisps on eri asioita.
Amerikassa chips on sipsejä ja (french) fries on ranskalaisia, niillä mitään crispejä ole.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme, että heidän pöperöitään pidetään jopa huonompina kuin meidän sapuskoja.
Kalapuikkoja ja raneja. Todella outoa ;) Taitaa olla melkein suomenkin kansallisruokaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kiinnosta mitä tarjoat, jos se on sinusta aidosti kiinnostunut.
Sinkkumies
Ne on ranuja eikä sipsejä. Amerikassa syödään kyllä sipsejä välipalana ja jopa pääruuan kanssa.