Mitä tarkoittaa sinusta sanonta: Pojat on poikia?
Itse näen tämän vain negatiivisena perseilyn sallimisena vain sukupuolen perusteella.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Oireilevia poikia ei auteta. Jos tyttö oireilee häiriökäytöksellä, niin apua on tarjolla heti.
Päinvastoin.
Sanonnan tajana on ajatus siitä ettei pojan ikinä odotetakaan kypsyvän vastuulliseksi aikuiseksi.
Tämä taas on haitallinen itseään toteuttava ennustus. Epäkypsyys vaikeuttaa koko loppuiän niin miehen kuin tämän läheistenkin elämää. Ikuinen pikkupoika alisuoriutuu ja usein myös syrjäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Oireilevia poikia ei auteta. Jos tyttö oireilee häiriökäytöksellä, niin apua on tarjolla heti.
Oireileva poika tarvitsee myös apua, jos hän oireilee häiriökäytöksellä.
Se on kun joku toksinen tätinainen puolustelee vaikkapa poikien harrastamaa eläinrääkkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireilevia poikia autetaan, tyttöjä rangaistaan häiriökäytöksestä.
Höpö höpö. Poikia rangaistaan herkemmin kuin tyttöjä, ja tyttöjä autetaan herkemmin kuin poikia. Fakta.
höpöhöpöt itselles. Poikia autetaan koska heidän oireiluaan pidetään oireiluna. Tyttöjä rangaistaan koska oireilua pidetään tahallisena pahantekona sillä eihän sellainen sovi tytöille. Ja tämä on oikeasti fakta.
Huonosti käyttäytyviä poikia pitää rangaista!
Ala-asteella poika löi minua. Miesopettaja vain totesi, että pojat ovat poikia. Sama poika heitti minua kivellä selkään, johon sama opettaja vastasi, että se varmaan tykkää susta. Siinä kahdeksanvuotiaana tuli sellainen kiva, että poikien rakkaus ilmenee väkivaltana.
Se tarkoittaa joskus sitä, että miehille sallitaan enemmän sikailua kuin naisille..Joskus taas sitä, että miesten elämässä on usein enemmän hyvää leikkysyyttä ja hauskuutta ja naiset itse tekevät itsestään tylsiä äitihahmoja, jotka hymisee tuota lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella poika löi minua. Miesopettaja vain totesi, että pojat ovat poikia. Sama poika heitti minua kivellä selkään, johon sama opettaja vastasi, että se varmaan tykkää susta. Siinä kahdeksanvuotiaana tuli sellainen kiva, että poikien rakkaus ilmenee väkivaltana.
Minä olisin lyönyt takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin lyönyt takaisin.
Olisi pitänyt. Olin lapsena aika ujo, niin en osannut kuin juosta opettajan luokse.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa joskus sitä, että miehille sallitaan enemmän sikailua kuin naisille..Joskus taas sitä, että miesten elämässä on usein enemmän hyvää leikkysyyttä ja hauskuutta ja naiset itse tekevät itsestään tylsiä äitihahmoja, jotka hymisee tuota lausetta.
Olen sukupuolten välisen tasa-arvon kannattaja.
Mielestäni miehillä ja naisilla pitäisi olla samat oikeudet ja mahdollisuudet.
Miehillä ja naisilla pitäisi olla samat säännöt.
Se mikä on sallittua miehille, pitäisi olla sallittua myös naisille. Se mikä on kielletty naisilta, pitäisi olla kielletty myös miehiltä.
Sukupuolten välinen tasa-arvo tukee feminismiä. Tasa-arvo torjuu seksismiä ja muuta "epäoikeudenmukaista kaksinaismoralismia".
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten mielenkiintoinen ilmiö. Tytöille opetetaan, että suoranainen ahdistelu on merkki siitä, että poika on kiinnostunut. Sitten ihmetellään, kun tytöistä ja naisista on vaikeaa sanoa ei, tai torjua miehen aloitteet.
Pojille sallitaan enemmän konnuuksia ja koiruuksia kuin tytöille.
Että kun sulla on munat niin on lupa käyttäytyä huonosti.
Kuvottava sanonta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytti opettaja tätä läpi ala-asteen jos joku meni sanomaan ihan vakavastakin kiusaamisesta (mm. lukittautuivat yhden tytön kanssa siivouskomeroon ja kourivat tätä väkisin vaatteiden alta) tuon tapauksen opettaja kuittasi "rakkaudesta se hevonenkin potkii" fraasilla. Ei näin.
Taidetaan olla samaa ikäluokkaa. Olen syntynyt kasarin loppupuolella ja opettaja puuttui kiusaamisen vasta kun äitini herätti hirveän älämölön.
Älkää naiset sekaantuko pippeliin, älkää runkatkoo pienien vauva poikien pippeleitä hyvät äidit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sukupuolten välisen tasa-arvon kannattaja.
Mielestäni miehillä ja naisilla pitäisi olla samat oikeudet ja mahdollisuudet.
Miehillä ja naisilla pitäisi olla samat säännöt.
Se mikä on sallittua miehille, pitäisi olla sallittua myös naisille. Se mikä on kielletty naisilta, pitäisi olla kielletty myös miehiltä.
Sukupuolten välinen tasa-arvo tukee feminismiä. Tasa-arvo torjuu seksismiä ja muuta "epäoikeudenmukaista kaksinaismoralismia".
Niin? Miten tuo liittyy kommenttiini?Olen kanssasi ihan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytti opettaja tätä läpi ala-asteen jos joku meni sanomaan ihan vakavastakin kiusaamisesta (mm. lukittautuivat yhden tytön kanssa siivouskomeroon ja kourivat tätä väkisin vaatteiden alta) tuon tapauksen opettaja kuittasi "rakkaudesta se hevonenkin potkii" fraasilla. Ei näin.
Taidetaan olla samaa ikäluokkaa. Olen syntynyt kasarin loppupuolella ja opettaja puuttui kiusaamisen vasta kun äitini herätti hirveän älämölön.
Juu, -89 syntynyt ja minunkin äiti meni koululle huutamaan opettajalle :D
Että pojat eivät ole kykeneviä käyttäytymään, ottamaan vastuuta tai olemaan ilkeilemättä muille.
Pitäisi olla: pojat ovat vastuussa tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireilevia poikia autetaan, tyttöjä rangaistaan häiriökäytöksestä.
Höpö höpö. Poikia rangaistaan herkemmin kuin tyttöjä, ja tyttöjä autetaan herkemmin kuin poikia. Fakta.
Poikien sallitaan rääkkäävän tyttöjä ja kuitataan se "pojat on poikia". Tyttöjen kuuluu vaan nöyränä sietää. Se tyttöjen saama "apu" on heidän kokemien väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön vähättelyä. Heille osoitetaan paikkaa poikien alapuolella. Toki se kouriva poika ei saa sitäkään.
Haluaisitko siis, että myös poikien kokemuksia aletaan vähätellä? Etkö oikeasti keksi mitään parempaa?
Mitä helvettiä, mitä sille tytölle kävi jälkeenpäin? Saiko hän terapiaa? Aivan järkyttävää