Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka toinen pari - dokkari YLE

Vierailija
25.09.2017 |

Kuka katsoi? Tuli äsken ykköseltä ja näkyy siis Areenasta.

Musta oli kauhean hyvin kuvattu, antoi melko realistisen kuvan erosta.

Mut samalla jäi se raastava ja hirveä tuska näkemättä, ainakin itse erossa kävin sitä läpi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin, mutta ei ehdi keskustella :(

Vierailija
2/18 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin. Surullinen oli, miten lasten viikot sovittiin kalenterien kanssa jne. Uskon, että jotenkin ketjussa kulkee erot kuten yhdellä äidillä ja hänen äidillään. Aikuisen tyttären avoimuus lopussa vaikeuksista kosketti, erolla on lapsiin pitkät varjot. Varsinkin aikuistuviin lapsiin, nuoremmat näyttivät ottavan helpommin eron. Mulla avioliittoa 30 vuotta, ja tuon näkeminen vahvisti etten eroa, eikä se ole koskaan ollut näköpiirissäkään. Lapsille julmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon yhden parin tyttö, joka auttaa isäänsä muutossa, kiinnitti huomion äänensä takia ja onkin siitä Ex-onnelliset-sarjasta..

Vierailija
4/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko, että dokumentissa oli mukana se ex-onnelliset sarjassa näyttelevä tyttö, en muista roolihahmon nimeä, mutta lukiolainen, joka alkoi seurustella Tähtisumun isän kanssa.

Ja varsinaiseen asiaan, pidin kovasti dokumentista. Itse en ole eronnut, mutta vanhempani ovat, joten olen ns. eroperheen lapsi, vaikkakin jo aikuinen.

Vierailija
5/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karu dokumentti on. Virheitä on tehty selvästi puolin ja toisin ja lapset on niitä, jotka joutuu pidemmän päälle sijaiskärsijöiksi. Ymmärrän kyllä miksi eroon on päädytty.

Vierailija
6/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo Jonnan toiminta tuntuu kyseenalaiselta. Ex-mies tuntuu pääsevän osalliseksi omista lapsistaan vain sen kautta että on todistamassa Jonnan uutta parisuhdeonnea. Olisiko lapset voineet viettää sen ekan joulun eron jälkeen vaikka isänsä luona ja Jonna uuden miehensä kanssa parisuhdehuumassa? Tai sitten lsassisesti aatto toisella ja joulupäivä toisella. Voi ne hyvät välit säilyttää ilman että joutuu koko ajan todistamaan exän uutta parisuhdetta ja uusperheen dynamiikkaa exän asunnolla. En olisi mennyt exän häihin. Nostan siis hattua Ykälle.

Vierailija
7/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisesti. Sori, typo.

Vierailija
8/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo Jonnan toiminta tuntuu kyseenalaiselta. Ex-mies tuntuu pääsevän osalliseksi omista lapsistaan vain sen kautta että on todistamassa Jonnan uutta parisuhdeonnea. Olisiko lapset voineet viettää sen ekan joulun eron jälkeen vaikka isänsä luona ja Jonna uuden miehensä kanssa parisuhdehuumassa? Tai sitten lsassisesti aatto toisella ja joulupäivä toisella. Voi ne hyvät välit säilyttää ilman että joutuu koko ajan todistamaan exän uutta parisuhdetta ja uusperheen dynamiikkaa exän asunnolla. En olisi mennyt exän häihin. Nostan siis hattua Ykälle.

Minustakin oli tosi outoa, että oli ylipäänsä mennyt exänsä häihin. Miksi ihmeessä? Ja nuo joulunvietot exän nyxän kanssa, noh.. Ei kai siinä mitään, jos se onnistuu. Itse kyllä viettäisin joulun mieluummin vaikka yksin, kuin tunkisin exän uuden perheen joulua katselemaan, vaikka olisikin minun lapset siinä.

Vierailija
9/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä dokkari. Toi hyvin esille mitn ero vaikuttaa lapsiin.

Minä jotenkin ahdistuin siitä Sanna ja Mikko -parista. Heillä oli ihan eri versiot siitä, miten ero tapahtui ja miten siihen päädyttiin. Niin varmasti usein onkin mutta jotenkin se miten itse tulkitsin heitä oli jotenkin ahdistavaa. Voi olla että olen täysin väärässä mutta siitä Mikosta tuli jotenkin todella hallitseva olo. Että jos asioita ei tehdä kuten hän haluaa, alkaa kiukuttelu. Nainen taas vaikutti todella alistuneelta ja miellyttämisenhaluiselta. Heidän kohdallaan varsinkin tuli olo, että todellakin oli hyvä että erosivat.

Minusta se Sanna toi myös erittäin tärkeän asian esille. Sen, että yksinoloa ei pidä pelätä. Että teki hyvää olla ensimmäistä kertaa yksin avioeron jälkeen. Hänhän sanoi, että oli 15-vuotiaasta asti ollut aina suhteessa ja johonkin rakastunut. Että oli ihan kammottavaa mutta tärkeää opetella olemaan yksin. Se tekisi varmasti hyvää aika monelle muullekin sarjaseurustelijalle.

Vierailija
10/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jotenkin ahdistuin siitä Sanna ja Mikko -parista. Heillä oli ihan eri versiot siitä, miten ero tapahtui ja miten siihen päädyttiin. Niin varmasti usein onkin mutta jotenkin se miten itse tulkitsin heitä oli jotenkin ahdistavaa. Voi olla että olen täysin väärässä mutta siitä Mikosta tuli jotenkin todella hallitseva olo. Että jos asioita ei tehdä kuten hän haluaa, alkaa kiukuttelu. Nainen taas vaikutti todella alistuneelta ja miellyttämisenhaluiselta. Heidän kohdallaan varsinkin tuli olo, että todellakin oli hyvä että erosivat.

Minusta se Sanna toi myös erittäin tärkeän asian esille. Sen, että yksinoloa ei pidä pelätä. Että teki hyvää olla ensimmäistä kertaa yksin avioeron jälkeen. Hänhän sanoi, että oli 15-vuotiaasta asti ollut aina suhteessa ja johonkin rakastunut. Että oli ihan kammottavaa mutta tärkeää opetella olemaan yksin. Se tekisi varmasti hyvää aika monelle muullekin sarjaseurustelijalle.

Ymmärsinkö väärin, vai oliko tosiaan niin, että Mikko lähti jonnekin matkalle ja pyysi Sannaa muuttamaan sillä aikaa pois, siis oliko heillä lapsia siinä vaiheessa, oliko mitään paikkaa minne muuttaa. Vaikeutti seuraamista myös se, etten heti alussa erottanut Mikon uutta vaimoa vanhasta, vaikka eri näköisiä olivatkin. Tai en siis tajunnut, että on uusi vaimo ja se eksä.

Vierailija
11/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö väärin, vai oliko tosiaan niin, että Mikko lähti jonnekin matkalle ja pyysi Sannaa muuttamaan sillä aikaa pois, siis oliko heillä lapsia siinä vaiheessa, oliko mitään paikkaa minne muuttaa. Vaikeutti seuraamista myös se, etten heti alussa erottanut Mikon uutta vaimoa vanhasta, vaikka eri näköisiä olivatkin. Tai en siis tajunnut, että on uusi vaimo ja se eksä.

Näin ymmärsin, että lähti matkalle ja käski muuttaa pois. Ja kyllä heillä varmasti lapset jo oli. Ei kai ne niitä nyt eron jälkeen tehneet. Mutta ihmettelin, että miten voi olla noin eri näkemys siitä erotilanteesta. Että kuinka epäselvästi Mikko on ilmaissut, että sulla on kaksi viikkoa aikaa lähteä nostelemaan. Vai onko toinen niin tyhmä ettei tajua. Noh, totuus on varmasti siinä välissä.

Vierailija
12/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ne parit väkisinkin sekaisin. Kuka oli Sanna, kuka Jonna, kuka Mikko jne. Kolme paria ilmeisesti, mutta nimet jäi ihan pimentoon enkä osannut yhdistää kasvoja ollenkaan nimiin, erityisesti kun katselin ohjelmaa harmikseni alkuvaiheessa vain puolittain.

Oikeastaan tunnistin vain sen Ykän, nimi oli selkeästi poikkeavin ja kasvot tunnistettavissa.

Ehkä olisi voinut jotenkin selkeämmin, vaikka musiikin, värimaailman tai tunnelman avulla, muistuttaa katsojia, mistä parista kulloinkin on kyse. Jopa nimien kuvaan uudelleen lisääminen olisi auttanut ainakin itseäni.

Vierailija
13/18 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hienoa, että osa pareista oli hyväksyny uudet kumppanit osaksi uusperhettä tai pitäiskö sanoa uusyhteisöä.

Ero voi olla lapsille vaikea, mutta jos vanhemmat tekevät töitä sen eteen, että pystyvät olemaan sovussa tekemisissä toistensa (ja uusien partnereiden) kanssa, se varmasti tekee elämästä helpompaa lapsillekin.

Omat vanhempani erosivat aikoinaan, ja se oli helpotus. On tosi ikävä elää riitaisessa tai täysin välinpitämättömässä ilmapiirissä. 

Vierailija
14/18 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi miehet oli aikamoisia..

kuten Ykä, joka kertoi, että oli kadonnut aina kolmeksi päiväksi ryyppyreissuille. Voi hyvää päivää mikä kumppani. En tajua, mikä sai vaimon kestämään tuollaista noin kauan. Kuitenkin tosi onnellinen loppu sit kaikenkaikkiaan, hyvät välit oli Ykällä ja Jonnalla ja hyvät välit lapsiin, ei voisi parempaa toivoa.

Musta yleensä hyvä oli se, että miehetkin pääsivät ääneen. Eroissa kun usein on vaan se naisen kertomus. Vaikka kyllähän se Ville toimi oikeasti todella ikävästi (tietoinen sivusuhde), pääsi vaan puhumaan siitä, että myönsi sen itsekin.

Onneksi oli niin onnellinen loppu dokkarissa.

Vierailija
15/18 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

anaalihamsteri kirjoitti:

JOKA TOINEN PARI TEKEE SITÄ PEHVAAN! <3

Vierailija
16/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken tallennuksen. Koskettava ja surullinen. Kiinnitin huomiota siihen, kuinka väsyneiltä ja itkeneiltä kaikki ihmiset, etenkin naiset, näyttivät. Varmasti tosi rankkaa aikaa elämässä. Silti pystyivät minusta aika hyvin analysoimaan ja käsittelemään tunteitaan.

Sannan ja Mikon kuvio muakin jäi mietityttämään. Mulla on jokin ns. vaisto joistain ihmisistä, tulee vaan tosi huonot vibat syystä tai toisesta, ja tää Mikko oli juuri sellainen tyyppi, etten haluaisi yhtään olla lähemmin tekemisissä. Jotenkin kylmän, hallitsevan, epärehellisen ja empatiakyvyttömän oloinen ihminen. Voi tietty olla, että stressaava tilanne nosti nuo piirteet esiin.

Mua häiritsi myös ohjelmassa se, että kaikki mukana olevat parit olivat niin samanlaisia! Siis sekä olemukseltaan että ulkonäöltään, ettei tosiaan meinannut exiä ja nyxiä erottaa toisistaan, mutta myös ryhmänä. Tiedän / tunnen mutkan kautta elokuvassa mukana olleita ja kaikki ovat luovalla alalla työskenteleviä, korkeakoulutettuja, keskiluokkaisia/ylempää keskiluokkaa olevia helsinkiläisiä - sehän näkyi kyllä kaikessa tuossa dokkarissa, mm. asunnoissa, joulunvietossa, yrityksessä olla vapaamielisesti uusperheenä yhdessä eron jälkeenkin... Pienet on piirit. Elokuva olisi ollut huomattavasti kiinnostavampi, jos mukaan olisi saatu pareja muualtakin Suomesta ja erilaisista yhteiskuntaluokista ja taustoista.

Vierailija
17/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut mielenkiintoista tietää parien ammatit..

Vierailija
18/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostoimistotyyppejä, tanssijoita/muusikoita, viestintäalan väkeä... Suurimmaksi osaksi ylempää luovaa luokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä