Naisopiskelija jätti jälkeensä hävityksen: Vuokra-asunnosta paljastui jätteiden meri sekä lemmikkien surullinen kohtalo
Asunnossa jouduttiin tekemään perusteellinen remontti, jonka kustannukset nousivat lähes 30 000 euroon.
Vaasan keskustassa Raastuvankadulla vuokralla asunut nainen ei maksanut vuokria, minkä takia hän sai asunnosta häädön. Karu totuus paljastui Vaasan opiskelija-asuntosäätiön edustajalle 12. marraskuuta 2014.
Asuntoa tarkastamaan mennyt mies huomasi, että huoneisto oli erittäin järkyttävässä kunnossa.
Katso vuokralaisen jättämät karut jäljet jutun alussa olevalta videolta.
Asunnossa otetuista kuvistakin ilmenee, että lattia oli kauttaaltaan kotitalousjätteen peitossa. Jätteen seassa oli muun muassa muovipusseja, sanomalehtiä ja pakkausmateriaalia.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005382150.html?utm_campaign=tf-IS&utm_…
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Toisia täällä kiinnostaa enemmän ne kissat kuin henkisesti sairaan ihmisen kohtalo. Että näin Suomessa.
Mitäh?? Kissathan ne siinä kuoli nälkään ja janoon eikä se opiskelija. Hirvittävää kärsimystä. Eläinten kiduttaminen on aivan verrattavissa lasten kiduttamiseen, molemmat avuttomia ja aikuisten armoilla.
Uskon että oli mielenterveysongelmia. Syyntakeinen kuitenkin. Mutta on aivan pöyristyttävää että joku voi noin vähätellä elävien olentojen kidutusta. Tosiaankin kiinnostaa kissat ja on syytäkin. Ihminen saa apua halutessaan, eläin on ihmisen armoilla. Eläin ei ole jokin esine. Häpeä edes törkeää viestiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ollut Vaastasta alunperin sekin nainen, joka fanitti kouluampujaa ja kantoi mukaan multaa tämän haudalta. Että semmoinen tapaus, Niin vaan sai todella, todella pitkään ja ihan ilman mitään puuttumista sekoilla vaasassa ja pääkaupungilla. Ostamassa asetta ja sillain.
Minkä verran prosentuaalisesti on kansalaisten joukossa semmoisia, jotka ei oikeestaan kuuluis sinne vaan jonnekin valvonnan ja holhouksen alle, ihan suoraan vartiotavaksi ja jonkun kattoon perään?
Mietippä sitä, kun täällä Suomessa tälläkin hetkellä juoksentelee keskuudessamme jos mitä sarjakuristajaa , raiskaajaa ja paloittelumurhaajaa täysin vapaana. Tunnetko muuten naapuriasi?
Onko tuo ihminen itse kuitenkin koko ajan elänyt tuolla kaiken keskellä? Mitä hän on syönyt, kun jääkaappi on ollut täynnä pilaantunutta tavaraa? Onko hän nukkunut vuoteessa josta roikkuu kuollut kissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan hän jo valmistunut lähihoitajaksi?
Mikä teitä vaivaa kun aina morkkaatte lähihoitajia? Tajuatteko että tuo vain laskee ammatin arvostusta eikä teillä itsellä/läheisillänne tulevaisuudessa ehkä edes ole kunnollista hoitajaa. Eihän kukaan lähde opiskelemaan alaa kun suhtautuminen on tuo. Se on arvokasta työtä ja tunnen monia loistavia lähihoitajia.
Minä en tunne yhtään järkevää lähihoitajaa, joten minun mielestäni ne on kaikki roskasakkia.
Kukas sinut mm. ruokkii, kylvettää ja vaihtaa vaippasi, kun makaat vanhana ja raihnaisena sängyn pohjalla? Ai pärjäät hyvin yksinkin? Ok, ei sitten mitään.
Toivottavasti eutanasia on laillista tossa pisteessä!
Minä en halua eutanasiaa. Lähihoitajia vastaan ei tosiaankaan mitään, kunhan kunnioittavat vanhuksia, kaikki eivät valitettavasti niin tee. Arvokasta työtä. Akateemisuus ei estä hoitajana työskentelyä, meilläkin esim. yksi tohtori-opiskelija on myös hoitaja.
Ja joku kirjoitti kissanomistajista...suurin osa ei ole masentuneita. Ja vaikka olisi, hoitaa eläimet. Ei mitään ymmärrystä tuolle pahuudelle.
Jos ei niin vastaan joku, jonka äo just ja just siihen hommaan riittää eli oisko lähihoitaja;) Takuulla kukaan akateeminen tai muu fiksu sitä tekee.
Tais olla sekopäinen av mamma sekin
Alan siivota jääkaappia, just nyt!!
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen masentunut kissanomistaja. Täysin välinpitämätön hoitamaan edes niitä kissojaan mitkä on pakko ollut saada.
Yksinäinen ihminen, joka on saanut kissoista seuraa. En tuomitse, vaikka kissat kitumalla kuolivatkin, naisella tuskin oli ketään, joka olisi voinut auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmat, ei mitään uutta Suomessa. Apua ei välttämättä saa vaikka sitä itse jaksaisi ja osaisi hakeakkin ja usein ei jakseta/osata.
Niinhän ns. normaali ajattelee.Mielen ongelmat vaan voivat olla niin moninaiset.Elämänhallinnan vaikeutta on myös niin monenlaista.Exäni toimitusjohtaja ja varmasti ammatissaan ainakin jonkin verran arvostettu.Sairastanut hamstrausta aina mutta pitkän liittomme aikana sain asian pysymään hallinnassa.Eron jälkeen tilanne repesi ja näinä 10 vuotena on ok-talo,konehallit,koko laaja tontti-ja metsäalue täynnä uskomatonta roinaa.Talon sisusta ei ehkei ihan vielä tuossa kunnossa muttei paljon puutukaan.Ei kukaan tietääkseni ole epäillyt tai sanonut ,että hän olisi sairas.Itse sitä tuskin koskaan on edes ajatellut/epäillyt.Näinkin voi elämänsä elää ns. terveenä.
Minäkin tiedän hyvässä virassa olleen ihmisen, joka hamstraa. Ei todellakaan tartte olla syrjäytynyt tai päihdeongelmainen. Suomessa ei hamstrausta osata hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenellekään kommentoijalle tule mieleen, että kyseessä voisi olla henkilö jolla on jotain mielenterveysongelmia?
Hah mielenterveyskortti! Nappeja naamaan ja sairaseläkkeelle loisimaan.
Mikä ihme tässä ketjussa nyt on, että itse asia on sivuutettu ja alettu yhtäkkiä haukkumaan lähihoitajia/lähäriopiskelijoita? Kyllä näitä päihteisiin sortuneita ja/tai mielenterveysongelmaisia ihan joka ammattikunnassa riittää, eikös se ole aika selvää. Siinä ei paljoa titteleitä kysellä kun vaikkapa psykoosi pamahtaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa kun aina morkkaatte lähihoitajia? Tajuatteko että tuo vain laskee ammatin arvostusta eikä teillä itsellä/läheisillänne tulevaisuudessa ehkä edes ole kunnollista hoitajaa. Eihän kukaan lähde opiskelemaan alaa kun suhtautuminen on tuo. Se on arvokasta työtä ja tunnen monia loistavia lähihoitajia.
Minä en tunne yhtään järkevää lähihoitajaa, joten minun mielestäni ne on kaikki roskasakkia.
No onpa hieno perustelu tosiaan. T: lähihoitaja, tuleva YTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisia täällä kiinnostaa enemmän ne kissat kuin henkisesti sairaan ihmisen kohtalo. Että näin Suomessa.
Tämä henkisesti sairas ihminen on vielä elossa, kissat taasen ovat KUOLLEET tämän ihmisen toimesta. Kyllä, kissat kiinnostavat enemmän.
Kissoja kuolee kaiken aikaa, ei ole järin arvostettu lemmikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinunkin lapsesta huolehtiva lastenhoitaja on roskasakkia?
Voi olla myös narkkari. Ne ei paljon välitä kodista tai kissoista, energia kuluu ihan muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hämmentävä näkymä. Kaikki se tavara ja muovikääreet ja se ruoka florapurkkeineen oli jostain tämä opiskelija sinne ostanut. Siis hän on käyskennellyt kaupolla ja ostanut raejuustoa ja kissanhiekkaa, sekä näköjään pesupalloja pyykinpesuun. Joku/jostain on ostettu pesukonekin kun on muutettu opiskelupaikkakunnnalle? Vanhemmat auttaneet?
Siinä sitten osteskellessa kaikenlaista roipetta on päätynyt asunto tuohon kuntoon.
Niinkuin että oikeesti: mitä tapahtui??
Ja onko meidän joukossa tuolla ostoskärryjä työntelemässä paljonki tällaisia tapauksia. Että ulospäin voin näyttää ihan (tai suht) normaalilta, mutta todellisuudessa ei ole mitään tolkkua enää missään?
Ja miksi helvetissä ei tätä 30 vuotasita opiskelijaa ole missään huomattu? Että yhteyttä sitten oppilaitokseen vaan ja ihan tosissaan kysymään että mtten teillä tuo oppilaanohjaus sujuu?? Miten seurataan oppilaiden vointia?? Miten ollan yhteydessä jos häviää vaan opinnoista? Ottaako kukaan, siis KUKAAN mitään vastuuta? Tiedän jo tasan vastauksen:: ei ota kukaan vastuuta.
Ehkä läheisest olleet huolissaan mutta sepä siinä. Aikuinen ihminen asuu omillaan ja kertoo että olen aloittanut opiskelut. Joo.
Eikö se ollut Vaastasta alunperin sekin nainen, joka fanitti kouluampujaa ja kantoi mukaan multaa tämän haudalta. Että semmoinen tapaus, Niin vaan sai todella, todella pitkään ja ihan ilman mitään puuttumista sekoilla vaasassa ja pääkaupungilla. Ostamassa asetta ja sillain.
Minkä verran prosentuaalisesti on kansalaisten joukossa semmoisia, jotka ei oikeestaan kuuluis sinne vaan jonnekin valvonnan ja holhouksen alle, ihan suoraan vartiotavaksi ja jonkun kattoon perään?
Asiaa!
Artikkeli oli laadittu shokeeraavaksi , kuvine kaikkineen muttei informatiiviseksi.
Informattiiviseksi se olisi tosiaankin muodostunut mikäli olisi siirrytty käsittelemään nimenomaan tätä : mitä hänelle tapahtui että asiat eskaloituivat? Ei tuollainen kädenkäänteissä käy. Mikäli artkkeleita muutetaan myös vastaamaan edes hiukan kysymyksiin joita väistämättä ahdistuneessa lukijassa herää, niin tällöin me (lukijat) oppisimme ehkäpä jotain, kauhistelun sijaan. Saattaisimme jopa herätä välittämään ja seuraamaan ympäristöämme uusin silmin.
Fiksuin kommentti.
Nyt maailman surkein wannabe-toimittaja Petri Elonheimo on saanut tästä version Iltalehteen. Näillä kuvilla on hyvä mässäillä, koska ne ovat julkisia rikosilmoituksen ja siitä seuranneen oikeudenkäynnin takia.
Taas hirveän ilkeitä kommentteja. Ilkeät kommentit voivat iskeä omaan nilkkaan jonain kauniina päivänä.
Oma asuntoni näytti kutakuinkin samalta masennuskauden aikana. Lisäksi oli vielä iso läjä tyhjiä viinapulloja ym. No, ei nyt sentään kissanraatoja roikkunut lakanoissa. Onneksi pääsin jaloilleni. Siivosin tosin koko asunnon itse ja täystyhjennyksen jälkeen pahimmat liat ennenkuin kehtasin ottaa loppusiivouksen. Kyllä ihminen voi käydä syvällä.
Kuuleppas sinä katkeroitunut wannabe-lähäri, vaikka sinua ei huolitukkaan lähihoitajakoulutukseen, niin ei se tee niistä sinne huolituista silti millään tavalla epäkelpoja. Koita nyt päästä yli tuosta katkeruudestasi.