Menee hermot jatkuvasti uhriutuviin introvertteihin!
On olemassa kahdenlaisia ihmisiä: normaaleja ja introverttejä. Ihminenhän on sosiaalinen laumaeläin joka hyvinvointinsa eteen tarvitsee sosiaalisia suhteita. Introvertit ovat uhriutujia, jotka pahoittavat mielensä jos joku juttelee tai pyytää kahville. "Enhän minä kun olen introvertti". Uhriutuminen jatkuu työpaikoilla: "minua ei palkata kun olen introvertti ja hissukka"
No ette ole normaaleja. Kyllä pitää pystyä puhumaan. Ei kukaan koskaan kuo ystävyyssuhteita jos aina vaan ulistaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ekstroverttius on oikeasti äärimmäinen heikkous. Ihminen on silloin niin riippuvainen muista ihmisistä, ei pärjää yksin. Kiitos luojalle että olen introvertti. Pärjään ihmisten kanssa, sosiaaliset taitoni ovat paremmat kuin monella ektsrovertilla, mutta en tarvitse muita ihmisiä oikein mihinkään. Paitsi tietysti siinä mielessä että maajussi tuottaa ruokani jne, mutta henkilökohtaisella tasolla.
Eksoverttinä olo on minustakin heikkous. Ei voi mennä yksin mihinkään, ei syömään, ei salille, ei MIHINKÄÄN
Aloitus todistaa sen minkä me introverttiset ihmiset jo tiedämmekin: tämä ominaisuutemme on ongelma ainoastaan ekstroverteille. Olen huomannut, että heillä on pakottava tarve yrittää laittaa meitä samaan muottiin kanssaan ja kun he eivät siinä onnistu, he heittäytyvät marttyyreiksi ja hankaliksi meitä kohtaan. Käytös muuttuu epäkunnioittavaksi ja jopa halveeraavaksi, koska olemme heille uppo-outoja friikkejä eikä heillä ole ymmärrystä saatika halua nähdä asioita meidän näkökulmastamme. Introverttiys tulkitaan virheellisesti epäsosiaalisuudeksi ja ihmisvihamielisyydeksi, joista introverttiys ei edusta kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ekstroverttius on oikeasti äärimmäinen heikkous. Ihminen on silloin niin riippuvainen muista ihmisistä, ei pärjää yksin. Kiitos luojalle että olen introvertti. Pärjään ihmisten kanssa, sosiaaliset taitoni ovat paremmat kuin monella ektsrovertilla, mutta en tarvitse muita ihmisiä oikein mihinkään. Paitsi tietysti siinä mielessä että maajussi tuottaa ruokani jne, mutta henkilökohtaisella tasolla.
Niinpä. Pahuuden ruumillistuma on narsistinen ihminen, joka on äärimmäisen ekstrovertti, toisten asioilla tyhjyyttään täyttävä tyhjä.
Kyllä nykymaailma on aika hyvin jo muokattu introvertteille sopivaksi, melkein kaiken voi jo hoitaa netin kautta, jopa kaupassa kassoja korvataan pikkuhiljaa itsepalvelukassoilla. Että kiitos nörtti-insinööreille tästä, lienevät introvertteja suurimmaksi osaksi hekin, esim. Microsoftin perustaja-omistaja ja mahtoiko Applen perustajakin olla introvertti, ettei vaan ollut hänkin?
Suomessa ekstroverteilla on asiat huonosti. Koko ajan yritetään vaan tappaa kaikki sosiaalisuus.
En minä uhriudu, pidän vain ap:n kaltaisia ihmisiä kusipäinä. Miksi tuollaisen kanssa haluaisi käydä keskusteluja saati mennä kahville? Mene sinä vain muiden kana-aivojen kanssa kotkottamaan turhanpäiväisyyksiä, minä kyllä viihdyn paremmin itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ekstroverteilla on asiat huonosti. Koko ajan yritetään vaan tappaa kaikki sosiaalisuus.
Voitko listata keinoja, joilla sosiaalisuutta koko ajan tapetaan?
Ottaisin mielelläni vaikka koko työporukan introverttejä työkaverikseni, kuin ekstroverttejä.
Nyt niitä on pari ja koko ajan kälättävät ja häiritsevät ja pitävät työaikana sosiaalista piiriä ja kalkatus käy korviin.
Olisi ihanaa tehdä sellaisten ihmisten kanssa töitä, jotka tulevat töihin, eivätkä nuuskimaan toisten asioita ja tuomaan itseään esille ja häiritsemään toisten työntekoa. Hävetä saa yhdenkin sellaisen naisen puolesta, kun tämä aukaisee asiakkaiden kuullen suunsa.
Kun tulen kotiin, niin näiden kahden kälätyksen jälkeen on pakko panna televisio ja radio kiinni vähäksi aikaa ja kuunnella hiljaisuutta, että jaksaa alkaa iltahommiin
Minäkin rakastan introverttina oloa ja olen vihdoin päässyt siihen ihanne pisteeseen missä ihmiset olettavat, että en lähde mukaan! Tottakai, välillä on mukava tuulettua, mutta on ihanaa kuin sitä ei vaadita tai kysellä miksi, miksi, miksi ja olla ihmeissään, kuin kerron etten ole tulossa esim. baariin