Miksi en saa s pankin visaa mutta saan 1000 euron klarnan?
Kommentit (25)
Koska Klarnassa luoton ehdot ovat erilaiset.
Millaiset tulot sinulla on? Haluaisin itse vaihtaa pankkia, mutta olen jäänyt eläkkeelle, joten voi olla, etten saa samanlaisia luottokortteja enää.
Olet luotottajan näkökulmasta korkean riskin asiakas. Klarna kattaa tämän riskin korkeammalla todellisella vuosikorolla, kuin mitä Visalla olisi.
Hae luottokorttia Bank Norwegianilta.
Penat murseessa kirjoitti:
Olet luotottajan näkökulmasta korkean riskin asiakas. Klarna kattaa tämän riskin korkeammalla todellisella vuosikorolla, kuin mitä Visalla olisi.
Miten minä olen voinut maksaa 100 euron läppärin elisalle osamaksulla 36 kuukautta, mutta en visaa? Ikää on 40v
Vierailija kirjoitti:
Miten minä olen voinut maksaa 100 euron läppärin elisalle osamaksulla 36 kuukautta, mutta en visaa? Ikää on 40v
1000 euron
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, mitä todellisuudessa maksoit, vaan miten suuri riski oli, ettet olisi maksanut. Todennäköisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö sulla palkka s-pankkiin?
Menee heti kun saan kortin jotta voin käyttää tilejäni. Nyt vaan debit korttia hakemaan uudestaan sama rumba. HV
Jos 1000 euron läppäriä pitää maksaa osamaksulla kolme vuotta, kyllä luottoluokitus on aika alhainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos 1000 euron läppäriä pitää maksaa osamaksulla kolme vuotta, kyllä luottoluokitus on aika alhainen.
No mitä tekee 1000 euron luottokortilla jos luottoluokitus on korkea? Kuka noita ottaa jos ei osamaksumaksajat?
S-pankilla korko n 7 prosenttia, Klarnalla korko 20 prosenttia. Mietihän kummalleko olet suurempi luottoriski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tekee 1000 euron luottokortilla jos luottoluokitus on korkea? Kuka noita ottaa jos ei osamaksumaksajat?
Niin ja vielä lisäksi osamaksu voi olla ihan hyvä tapa maksaa, jos haluaa käyttää rahansa muualle, esim tonnin kuluerän yhdellä kertaa voi laittaa muualle tärkeämpään kohteeseen. Olisin voinut ostaa koneen siis kerrallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni on luottokortti ihan vain matkustelua varten. Ulkomailla ei aina pärjää debit-kortilla. Muuten en luottokortteja oikein ymmärräkään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Asiakkuutesi ei ole kovinkaan tärkeä pankille. On olemassa pankin näkökulmasta hyviä asiakkaita, keskivertoja ja huonoja. Huonoilla on huonot ehdot.
Ei se tee sinusta huonoa ihmistä tai muutakaan sellaista, et vain ole liiketoimintaa harjoittavan yrityksen silmissä mikään "sijoitus". Tyydy siihen niin harmittaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä lisäksi osamaksu voi olla ihan hyvä tapa maksaa, jos haluaa käyttää rahansa muualle, esim tonnin kuluerän yhdellä kertaa voi laittaa muualle tärkeämpään kohteeseen. Olisin voinut ostaa koneen siis kerrallakin.
No sittenhän sinulla on käytössäsi se Klarna kuitenkin. Ja edelleenkin, minusta läppäriä ei kannata maksaa kolmea vuotta osamaksulla, jos on varaa maksaa se aiemminkin. Vuodenkin osamaksun pitäisi riittää, vaikka olisi joku toinen yhtä suuri ostos samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni on luottokortti ihan vain matkustelua varten. Ulkomailla ei aina pärjää debit-kortilla. Muuten en luottokortteja oikein ymmärräkään.
Luottokortti on nettiostoksissa aina paras, koska tarvittaessa luottoyhtiö korvaa menetykset (ainakin konkurssitilanteessa). Toki myös esim. PayPalissa on oma maksuturvansa.
Monissa luottokorteissa on mahdollisuus kerätä myös bonuksia.
Amexilla on mahdollisuus ostaa lippuja ennen muita konsertteihin.
Tuottaa paremmin Klarna, niin riskejäkin voi ottaa enemmän.
Osamaksulla saaa ostaa siis vaikka 10000 eurolla, mutta ei visaa jossa 1000 euron raja. Olisikin liian helppoa maksaa yhteen paikkaan.