Miten usein keittiörätti pitää vaihtaa?
Minulla ollut tuo nykyinen ainakin viime joulusta lähtien. Pitääkö se välillä vaihtaa? Yleensä vaan vedellä huljutan sen puhtaaksi.
Kommentit (29)
Mä vaihdan viikottain. Siitä en tingi.
Jos et ole sitä käyttänyt niin miksi se pitäisi vaihtaa. Ei kai se aijassa vanhene vaan käytössä.
Ei kannata... Se on aivan liian yliarvostettua!
Vaihdan kerran vuodessa.Mitä sitä hyvää vaihtamaan.
Ihan kauhea bakteeripesä! Vaihda se heti!
Tarvitsetko, ap, kaikkeen muuhunkin toimintaan jonkun säännön?
Vaihdan silloin kun alkaa näyttää kamalalta. Mutta mä pesen sen pesukoneessa pari kertaa viikossa 60 asteessa.
Mistä näitä uusavuttomia oikein tulee?
Jos huljuttelet sitä vain vedessä niin tuskin on kovin likainen, etkö käytä sitä pyyhkimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Jos huljuttelet sitä vain vedessä niin tuskin on kovin likainen, etkö käytä sitä pyyhkimiseen?
Pyyhin sillä keittiön pintoja, lieden rasvatahroja, roiskuneita vesiä sekä lattialle lentäviä rasva- ja kastiketahroja. Käytön jälkeen sitten huljuttelen.
Ap
Kannattaa hankkia mikrokuituliinoja ne on parhaita, pestään koneessa viikoittain ja on kuin uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin sillä keittiön pintoja, lieden rasvatahroja, roiskuneita vesiä sekä lattialle lentäviä rasva- ja kastiketahroja. Käytön jälkeen sitten huljuttelen.
Ap
Hyi! Ei sillä pyyhitä lattiaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Auts! Ikinä ei pöytäpyyhkeellä pyyhitä lattiaa. Lattiapyyhe erikseen.
Vähintään viikoittain pestään pesukoneessa tai jos tarpeen niin useammin.
keittiömestari
En ole varmaan 2 vuoteen vaihtanu, mulla on 3-4 rättiä kierrossa. Mikrokuitua ja pesen siis säännöllisesti.
Heitän pois kun haiskahtaa..kotona pitää olla bakteereitakin, liian puhdasta ei saa olla. Kotona ei edes tarvita vahvoja pesuaineita. Terveitä kaikki ollaan oltu, meihin ei flunssapöpöt tartu.
Vaihdan keittiörätin vähintään kerran päivässä. Samoin käsipyyhkeet vessasta ja keittiöstä. Ällöttää muuten.
Kuivaan kuivaksi asti välillä, pesen tapreen mukaan pesukoneessa ja heivaan keittiökäytöstä WC:n pesuun kun tahrat ei pesussa irtoa. Haju jä käsituntuma on hyviä mittareita pesun tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan keittiörätin vähintään kerran päivässä. Samoin käsipyyhkeet vessasta ja keittiöstä. Ällöttää muuten.
Jatkan vielä, pesen sekä rätit että pyyhkeet kuumalla ohjelmalla viikoittain. Mutta toisaalta, en käytä pesuaineita, ellei ole pakko. Ja sittenkin perus yleispuhdistussuihke riittää. En tarvitse lian räjäyttäjiä.
Mä vaihdan ihan tarpeen mukaan, viimeistään silloin kun rätti on tahrainen ja haiskahtaa. Tai jos olen pyyhkinyt jotain sottaisempaa, kuin vesiroiskeita tiskipöydältä. Rasvalika ei lähde rätistä pelkällä huuhtelulla.
Pitäisi vaihtaa päivän parin välein. Itse vaihdan viikottain, ja silloin se jo haiskahtaa.