Tiedättekö että olen vain teitä niin paljon parempi tietotekniikassa
Olen viimeiset kolme vuotta opiskellut fysiikan kandiksi käyttäen apuna tietokonetta joka menisi useimmilla teillä suorinta tietä kierrätykseen. Koulutukseen on liittynyt välillä varsin vaativia simulaatioita mutta olen selvittänyt ne käyttämällä tehokkaasti hyväksi mitä tietokoneessa on käytettävissä.
Samalla ihmiset riitelee täällä lukiokannettavista. Vähintään 8 gigaa muistia, i5/i7 ja 100 gigan SSD... my ass.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Et muuten ole.
t. 80-luvulla aloitin ohjelmoimaan ja alalla yhä
Siinähän onkin vauva.fin tyypillinen käyttäjä.... not.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeiset kolme vuotta opiskellut fysiikan kandiksi käyttäen apuna tietokonetta joka menisi useimmilla teillä suorinta tietä kierrätykseen. Koulutukseen on liittynyt välillä varsin vaativia simulaatioita mutta olen selvittänyt ne käyttämällä tehokkaasti hyväksi mitä tietokoneessa on käytettävissä.
Samalla ihmiset riitelee täällä lukiokannettavista. Vähintään 8 gigaa muistia, i5/i7 ja 100 gigan SSD... my ass.
:D
Vain MEITÄ parempi? Voi sinua raukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla ihmiset riitelee täällä lukiokannettavista. Vähintään 8 gigaa muistia, i5/i7 ja 100 gigan SSD... my ass.:D
tätyy nyt kyllä todeta että kone vois olla hitusen parempikin.Taitaa olla valmispakettikone käytössä.Seuraavan kerran kun hommaat uutta konetta niin kasaathan sen itse osista niin saattaa saada toimivankin vehkeen eikä mitään nuhapumppua.
Tiedän. Siihen ei paljon vaadita. Naapurin Jaskakin on minua etevämpi.
Jassoo. Mä taas oon sua parempi:
- kiipeilyssä
- sinkoampujana
- vesihiihdossa
- kemiassa
- trollaamisessa
Entä oletanko että tämä kiinnostaa ketään? Ei, en oleta. Ei kiinnosta ketään sen enepää kuin sun trolligeneraattorista vedetyt käpistelytaidot.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että et ole minua parempi.
Tekniikan tohtori, pääaineena tietotekniikka
Jos tiedossa on Galois-LFSR:n äärellinen output-bittijono niin miten selvitetään feedback joka teettää saman bittijonon käänteisenä?
Vierailija kirjoitti:
Jaha, kiitos tiedosta ja onnea työnhakuun. Nyt voit ostaa Matlabin lisenssi ihan itsellesi, omalla rahallasi.
Matlab on muuten täysin laillisesti hankittu. Opiskelijoille se on puoli-ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, kiitos tiedosta ja onnea työnhakuun. Nyt voit ostaa Matlabin lisenssi ihan itsellesi, omalla rahallasi.
Matlab on muuten täysin laillisesti hankittu. Opiskelijoille se on puoli-ilmainen.
Se opiskelijalisenssi on voimassa vain sen opiskeluajan, jos tarvitset sitä sen jälkeen sun on ostettava itse täysi versio sitten myöhemmin. Tai jos satut työllistymään tehtävään, jossa sitä tarvitaan niin työnantaja hankkii sitten lisenssin työkoneelle.
Sama homma kaikkien akateemisen maailman edullisilla lisensseillä. Ne on syöttejä, joilla sut ja sun tuleva työnantaja saadaan haluamaan ostaa se täysi lisenssi, josta valmistaja saa paremmin liksaa. Käytännössä siis sama idis kun joskus tapahtunut huumekauppiaiden ilmaisnäytteillä markkinointi koulujen ym. läheisyydessä.
Kannattaa tutustua niihin ei kaupallisiinkin softiin, vaikkapa GNU Octaveen, Freelabiin ja Scilabiin. Jos analyysi menee enemmän tilastolliselle puolelle, niin R vaikka RStudio interfacella voisi olla parempi väline. Eikä kannata unohtaa IPython Sympy Numpy jne paketeilla, riippuen siitä mikä on tarvittu osa-ala.
Ps. kannattaa pitää oma käsityksensä omista taidoistaan ominaan, eikä keulia ainaan niin kauan kun et ole vuosia laskenut grideillä ja julkaisuja sen verran että väikkäri on jo voiton puolella.
Onnea sinulle. Mutta seuraavaksi voisit opetella ihmissuhdetaitoja ja tilannetajua. Mamma-palsta on ihan väärä paikka elvistellä atk-osaamisella. Tulee vähän nolo-maku.
Pohjois- Koreassa on parempi pienikokoinen mies. The bääst!