Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan rekisteröityminen Julkiterhikkiin

Vierailija
24.09.2017 |

Onko niin ettei lähihoitajan tarvitse pakosti rekisteröityä Terhikkiin (tai Suosikkiin). Olen ymmärtänyt, että rekisteröinti pitää itse hoitaa tai joskus koulu hoitaa sen valmistuvien puolesta, mutta pakollista tämä ei ole. Näin ainakin oli joskus aiemmin, mutta onko asia muuttunut viime vuosina? Voiko siitä seurata jotakin ongelmia mikäli rekisteriin ei liity?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat usein vaatii että rekisteriin kuuluu, eli töitä ei välttämättä saa ilman rekisteriin kuulumista. Liittyminen taitaa olla edullisinta koulun kautta valmistumisvaiheessa joten miksi et liittyisi?

Vierailija
2/8 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteriin liittymättömällä on yksi perustavanlaatuinen ongelma: hänellä ei ole oikeutta toimia ammatissa, ei ole oikeutta käyttää ammattinimikettä. Rekisteriinhään "liitytään" anomalla oikeutta käyttää ammattinimikettä. Tuskin kukaan työnantaja suostuu maksamaan täyttä palkkaa, jos ei ole rekisterissä. Esim. opiskeluaikana sai töitä, mutta palkasta miinustettiin se "epäpätevyys" vai millä nimellä se olikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku täällä jättänyt rekisteröitymättä? Onko vaikuttanut työnsaantiin?

Vierailija
4/8 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ilmeisesti täytyy rekisteröityä.

Vierailija
5/8 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin muka ei ole pitänyt rekisteröityä? Rekisteri on ollut niin kauan kuin suojatut ammattinimikkeet.

Vierailija
6/8 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lähäri voi miettiä tälläistä...

Vierailija
7/8 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin muka ei ole pitänyt rekisteröityä? Rekisteri on ollut niin kauan kuin suojatut ammattinimikkeet.

Kun valmistuin 2014 ei ollut pakko rekisteröityä. Nyt ymmärtääkseni on.

Vierailija
8/8 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun valmistuin 2014 ei ollut pakko rekisteröityä. Nyt ymmärtääkseni on.

Minä olen valmistunut jo -98 ja jo silloin oli itsestäänselvyys rekisteröityä. En ole kuullutkaan tuollaisesta ettei olisi pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme