Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira pelkää eläinlääkäriä, mikä avuksi?

Vierailija
24.09.2017 |

Meillä 8 kk ikäinen koiranpentu ja pelkää kuollakseen eläinlääkäriä. Onko kenelläkään kokemusta homeopaattisista rauhoittavista tuotteista koiralle ell-pelkoon tai miten toimii Adaptil-tuotteet? Pitäisi viedä koira ell:lle ja nyt jo ahdistaa itseäkin, kun tietää, että koira on ihan pitelemätön, kun pelkää :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole itse mahdollisimman rauhallinen kun lähdette eläinlääkärille.

Et tarvitse muuta kun rauhallinen ääni, kärsivällisyys ja päättäväisyys.

Vierailija
2/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä eläinlääkäri kotikäynnille. Ihan eri tilanne koiran kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koirat pelkäävät eläinlääkäriä enemmän tai vähemmän - siellähän haisee sairaus ja kuolema, tuska ja pelko, joilla siis kaikilla on oma hajunsa (itse asiassa luulen että ihminenkin rekisteröi nämä hajut alitajuisesti ja siksi moni pelkää sairaaloita).

Pennulle kannattaa antaa nameja jotta se yhdistäisi käynnin ja toimenpiteet johonkin hyvään asiaan. Älä myöskään itse näytä hermostumista tai pelkoa, äläkä hössötä.

Vierailija
4/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namit ei auta, ei pysty syömään mitään ell-käynnillä, kun on niin paniikissa.  Siis todella pelkää ja rimpuilee. 

T. ap

Vierailija
5/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää tutustumiskäynneillä el.lääk. odotustiloissa ilman varattua aikaa. Siellä jotain hauskaa puuhaa ja herkkuja.

Vierailija
6/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä koiraa sylissä, kun annetaan esim. piikkiä. Voit sitten vähän sivellä pistoskohtaa ja antaa suukon.

Vierailija
7/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raasua. Kannattaa ainakin itse olla näyttämättä sitä että stressaat asiasta. Koira vaan päättäväisin ottein lekurille ja lempoherkut mukaan. Pyydä lääkäriäkin antamaan herkkuja ja ota vielä vaikka jokin köysilelu tms. mieleinen jota voi vähän luppoaikana retuuttaa. Eikä mitään sössöttämisiä tai halimisia tai muuta sellaista, se on kuin heittäisi bensaa liekkeihin.

Mun koira on kaikkien paras kaveri, lekurissakaan ei meinaa housuissaan pysyä kun rakastaa käydä siellä nin paljon, kuten rakastaa käydä missä vain missä on muita ihmisiä :D

Vierailija
8/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lopetuspiikkiä noin hankalalle rakille. Luoti otsaankin on OK.

Vierailija
9/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lopetuspiikkiä noin hankalalle rakille. Luoti otsaankin on OK.

Olet kamala. 

Vierailija
10/14 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani ymmärtää viimeistään eläinlääkärin pihamaalla minne ollaan saavuttu. Ilmeet ja käytös kertoo miten vihaa koko maailmaa ja erityisesti minua. Ei pistä toimenpiteitä vastaan eikä muutoinkaan käyttäydy sisällä peläten tai muutoinkaan poikkeuksellisesti. Paitsi ettei suostu edes vilkaisemaan minuun päin. Kotona sitten saan kaiken halveksunnan ja vihan niskaani. Voi sitä murjotuksen määrää loppupäivänä kun on niin loukattu. 

Vierailija
11/14 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää tiettyä paikkaa, onko mahdollista viedä toiselle lääkärille?Ja sitten nameja ja tuttu lelu mukaan niin tulee hyvä ensi kokemus.

12/14 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkää tiettyä paikkaa, onko mahdollista viedä toiselle lääkärille?Ja sitten nameja ja tuttu lelu mukaan niin tulee hyvä ensi kokemus.

En usko, että tuo pelko on tietystä eläinlääkäriasemasta kiinni. Meillä koira pelkäsi kaikkia eläinlääkäriasemia. Luulen, että ne lääkäriasemien hajut jo riittävät.

Oma koirani antoi kyllä tutkia mutta laittoi jarrut päälle aina, kun lähestyttiin eläinlääkäriasemaa.

Vierailija
13/14 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira ihan aidosti pelkää, niin aika turha noita herkkuja ja leluja on sinne roudata. Hoidat vaan päättäväisesti koiran sinne lääkäriin ja pidät napakasti kiinni toimenpiteiden ajan. 

Vierailija
14/14 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Onko rekku kertonut pelkäävänsä??

Siellä on käytävä ja niin se vaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan