Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten verenpainetta voi nostaa?

Vierailija
24.09.2017 |

En tykkää yhtään suolaisesta ruuasta. Olen nyt yrittänyt lisätä suolaa kaikkiin ruokiin mutta se on pahaa. Salmiakista en pidä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluis nostaa verenpainetta? Alhainen verenpaine on vaan hyvä juttu.

Silloin kun yläpaine alkaa olemaan alle sadan se ei enää ole hyvä. Aivoihin ei kierrä tarpeeksi verta-veren mukana happea ja siitä seuraa uupumus ja heikko olo.

1

Vierailija
22/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein ymmärrä mistä potilas Jantunen on saanut päähänsä, että painetta pitää nostaa. Jos lääkäri näin määräsi, se varmasti myös kertoi miten.

Jos muuten vain epäilet, että pitäisi nostaa, vaikkapa huimausten takia, niin käypä lääkärillä asiaa ihmettelemässä. Mä olen maksanut siitä vierailusta sinulle jo muiden täällä kirjoittelijoiden kanssa suurimman osan, joten kannattaa hyödyntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään suolaisesta ruuasta. Olen nyt yrittänyt lisätä suolaa kaikkiin ruokiin mutta se on pahaa. Salmiakista en pidä.

Suomalaiset ravintosuositukset ja ruokaympyrä, noudata kirjaimellisesti, alka paino nousta ja verenpaine kans.

Vierailija
24/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n mielestä alhainen verenpaine, ja aiheuttaako se siis sulle pahojakin oireita? jos niin, kannattaa selvittää syy alhaisuudelle. Kärsin vuosia alhaisesta verenpaineesta ja lääkärit ehdottelivat vain syömään salmiakkia ja salamia. Pyörtyilinkin kotona. Lopulta päädyin sairaalaan hoitoon, kun yläpaine pysytteli 60:ssä ja alapaine meni välillä lukemattomiin (alle 40). Ateroskleroosi löytyi, vaikka matalan verenpaineen olisi pitänyt ennaltaehkäistä sitä netin mukaan. Kuulemma epänormaalin alhainen kuten minulla taas altistikin sille.

Erikoislääkärin mukaan jos diastolinen eli alapaine laskee alle 50 usein ja systolinen eli yläpaine on myös matala (alle 100), kannattaa selvittää syy. Aina vain puhutaan, että matalat verenpaineet ovat hyvät, mutta näin ei tosiaan ole. 

Vierailija
25/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juonti auttaa minulla.

Vierailija
26/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huimaa niin paina maksaa.

Vierailija
27/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ongelmia verenpaineen kanssa ensimmäisenä sisätautipolin lääkäri kieltää lakritsan syömisen. Likiritsiinin vaikutus kestää n. 2-3kk painetta kohottavasti.

Salmiakki on täysin eri karamelli ellei siihen ole lisätty lakua, usein nämä ovat yhdessä namnameja.

T. Sisäpolin hoitaja

Vierailija
28/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainoa roimasti ja sh? Kyllä vai ei? Jos kyllä: suosittelen syömistä ja lihomista. Jos ei: mene lääkäriin.

t:entinen pyörtyilijä