Miten verenpainetta voi nostaa?
En tykkää yhtään suolaisesta ruuasta. Olen nyt yrittänyt lisätä suolaa kaikkiin ruokiin mutta se on pahaa. Salmiakista en pidä.
Kommentit (28)
En kyllä oikein ymmärrä mistä potilas Jantunen on saanut päähänsä, että painetta pitää nostaa. Jos lääkäri näin määräsi, se varmasti myös kertoi miten.
Jos muuten vain epäilet, että pitäisi nostaa, vaikkapa huimausten takia, niin käypä lääkärillä asiaa ihmettelemässä. Mä olen maksanut siitä vierailusta sinulle jo muiden täällä kirjoittelijoiden kanssa suurimman osan, joten kannattaa hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään suolaisesta ruuasta. Olen nyt yrittänyt lisätä suolaa kaikkiin ruokiin mutta se on pahaa. Salmiakista en pidä.
Suomalaiset ravintosuositukset ja ruokaympyrä, noudata kirjaimellisesti, alka paino nousta ja verenpaine kans.
Mikä on ap:n mielestä alhainen verenpaine, ja aiheuttaako se siis sulle pahojakin oireita? jos niin, kannattaa selvittää syy alhaisuudelle. Kärsin vuosia alhaisesta verenpaineesta ja lääkärit ehdottelivat vain syömään salmiakkia ja salamia. Pyörtyilinkin kotona. Lopulta päädyin sairaalaan hoitoon, kun yläpaine pysytteli 60:ssä ja alapaine meni välillä lukemattomiin (alle 40). Ateroskleroosi löytyi, vaikka matalan verenpaineen olisi pitänyt ennaltaehkäistä sitä netin mukaan. Kuulemma epänormaalin alhainen kuten minulla taas altistikin sille.
Erikoislääkärin mukaan jos diastolinen eli alapaine laskee alle 50 usein ja systolinen eli yläpaine on myös matala (alle 100), kannattaa selvittää syy. Aina vain puhutaan, että matalat verenpaineet ovat hyvät, mutta näin ei tosiaan ole.
Jos on ongelmia verenpaineen kanssa ensimmäisenä sisätautipolin lääkäri kieltää lakritsan syömisen. Likiritsiinin vaikutus kestää n. 2-3kk painetta kohottavasti.
Salmiakki on täysin eri karamelli ellei siihen ole lisätty lakua, usein nämä ovat yhdessä namnameja.
T. Sisäpolin hoitaja
Alipainoa roimasti ja sh? Kyllä vai ei? Jos kyllä: suosittelen syömistä ja lihomista. Jos ei: mene lääkäriin.
t:entinen pyörtyilijä
Silloin kun yläpaine alkaa olemaan alle sadan se ei enää ole hyvä. Aivoihin ei kierrä tarpeeksi verta-veren mukana happea ja siitä seuraa uupumus ja heikko olo.
1