Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

syyskeijujen torstai

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten käyty rakenneultrassa. Mua jännitti/pelotti ihan hirveesti koko reissu. Asiaan varmaan vaikutti sekin kun en ole tuntenut liikkeitä kuin vasta viime lauantaina ekan kerran. Ja en edelleenkään tunne niitä joka päivä. Mutta siis ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin :) Vastasi viikkoja ja itse asiassa oli mittojen mukaan muutaman päivän vanhempikin eli hyvin on kasvanut :) Koitettiin kovin katsoa kumpi sieltä on tulossa, mutta vauveli tykkäsi nukkua sellaisessa asennossa että ei nähty. Jaahans, pitäis varmaan alkaa tekemään jotain.

rv 18+3

Vierailija
2/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet] Aamuvirkkuna jälleen :)

Mulla oli eilen se neuvola ja eipä siellä kummempaa. Poika oli väsyny ni se tilanne meni sit vähän niin ja näin. Hemppa oli hyvä, syke vaavilla 149 tasoa ja mulla verenpaine tasoa 120/70, verinäytteet otettiin ja pissa oli puhas. Seuraavaan neuvolaan onkin sitten 7 viikkoa, kun välissä on se ultra.

Kampaamoreissu meni hyvin poikasen kanssa ja saatiin pojankin etuhiuksia tasoitettua, kun meinasivat mennä jo silmille. Raskas päivä oli eilinen molemmille kun poika ei oikein saanu nukuttua. Tämä ja huominen ollaanki sitten kaksin kun mies on työreissussa.

Omaan (.): ei uutta tällä rintamalla, eilen saatiin otettua ensimmäinen mahakuva tässä raskaudessa ja mies vitsaili että kannattaako sitä noin pienestä mahasta ottaa kuvia, no masun ympärys 98cm, et pieni juu :)

Nyt vähän paikkoja järkkään on semmonen olo et vois vaikka vieraita tulla.

Oona, poika ja sintti 15+4 [color=deeppink][size=5]♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, niin se on työviikko jo loppumetreillä taas, uskomattoman nopeasti tuntuu aika menevän. Ihana oli alottaa aamu pienellä loikoilulla sängyssä ja tunnustelemalla vauvan potkuja (nythän niistä vielä nauttii, ei sit kun kylkiluut soi ;) )

Masugallup: aamulla mittasin masuni ja sain 98cm vähän navan alapuolelta. Melkein metri hei, huh, onneks siihen on näinkin hyvä syy!

Piias: ainoo ongelma tulee siinä, ettei meillä ole autoa syksyllä päivisin käytössämme (omistetaan vaan yksi kosla ja sekin on isillä työajossa), mutta olette tietysti tervetulleita leikkimään meille! Oikeesti, sain olla mahoineni melkein koko raskausajan yksinäni, ihan loppumetreillä 2 tuttavaa ilmotti odottavnsa kans, joten ikätovereita ei kaveripiirissä hirveesti ole (toinen kavereista menee just töihin ja toinen jää mammalomalle, eli periaatteessa vain yksi kaveri pojalla talvella tavoitettavissa päiväaikaan, täytyy hankkia lisää!). Esikoisella (s.00) taas on vaikka kuinka kun kaikki tuntu odottavan samaan aikaan. Ajattelin viedä poitsun 4v seukkarin kerhoonkin syksyllä, saiskohan se sieltäkin muutaman kaverin..kun olin haaveillu olevani pidempään nyt kotosalla niin ne kaverisuhteet tulee varmasti muodostumaan kultaakin kalliimmiksi kun on kuitenkin sosiaalinen poika kyseessä.

Vielä 3vkoa rakenneultraan...

Minjuska 17+3

Vierailija
4/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keijut on tänään todella hiljaisia, nostan pinoa parempiin asemiin.

Oliskohan aihetta miettiä esim. pinoa kahdelle tai useammalle päivälle saman otsikon alle?

Minjuska

Vierailija
5/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Typolle iloisista rakenneultrakuulumisista! Mulla tuo ultra on edessä ensi viikolla. Pikku hiljaa alkaa lievä jännitys ruveta nousemaan. Tuosta ultrasta kun pääsisin onnellisesti ohi, niin sitten vois taas mukavasti huokaista helpotuksesta. Siis JOS kaikki on ultrassa kunnossa. Toivotaan.

Oma masuasukkini on ollut viime päivinä varsin hissuksiin. Ihan pieniä liikkeitä joskus tuntuu. Olis niin ihanaa, kun ne tuntuis jo selvinä ja voimakkaina. Omaan käteen en ole tuntenut vielä yhtään liikettä, mutta toisaalta kun niitä tulee niin harvakseltaan, niin eipä niitä sitten just oikealla hetkellä ole edes kokeilemassakaan. Sitten kun oikein asioikseen odottaa liikkeitä kädet masulla, niin ei varmasti tunnu mitään.

Tytöt vein just kerhoon ja jotain järkevää kai tässä pitäis alkaa touhuta. Vai ottaisko sittenkin pikku nokoset ;-).

Mukavaa päivää kaikille keijuille! Täällä ainakin sataa taas räntää...

neronja rv18+4

Vierailija
6/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typo, hienoa kuulla että rakennaultrassa oli kaikki hyvin!

Itselläni se onkin ensi viikolla torstaina. Olen alkanut vähän jännittämään sitäkin, luin tuolta elokuisten puolelta että eräällä heistä oli löytynyt jotain huolestuttavia kystia vauvan aivoista.. Tosi kamalaa, ja tietysti sitä heti heijastaa tälläisen itseensä.

Neronja, minä päivänä sinä olet menossa ultraan?

Parvorokkovastaus tuli, eikä näkynyt tartuntaa! Mikä helpotus!

Tosin yksi juttu ihmetytti sekä minua että neuvolan terkkaria, nimittäin se että tässä toisessa kokeessa oli immuniteetti epävarma kun ed. kokeessa se oli negatiivinen. Terkkari päätti antaa vastaukset vielä lääkärin tulkittavaksi, soittavat minulle sitten. Outoa.

Hitsi tosiaan on ollut taas aamulla ihan pientä pahaa oloa, tänäänkin taas vähän yökin aamulla, helpotti kyllä kun söin greipin.

Ja iltaväsymys on kyllä hurja, johtuu kyllä varmaan ihan siitä kun aina töiden jälkeen sitä syö ja sitten parkkeeraa sohvalle töllön eteen. Pitäisi painua ulos tai tehdä jotain.

Vauva on minullakin ollut pari päivää paljon rauhallisempi, liikkeitä ei ole ollut niin paljon ja aika hentoisia on ollut. Illalla kyllä aina hieman innostuu enemmän, mutta tosiaan päivisin on ollut aika hiljaista.

Vointeja!

Tinah 18+4

Vierailija
7/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytiin eilen poitsun 10 kk kanssa äitiysneuvolassa. Poju leikki lattialla kiltisti itsekseen, kunnes laitettiin doppler päälle.. voi herranjestas, mikä itkuhepuli siitä seuras eikä hoitsu meinannut löytää sykettä kun pieni itki ja pyöri sen jaloissa. Nooh tulokset oli onneksi ihan kohtuuhyvät, hemppa tosin oli tippunut 135:stä 119. Otin kyllä lopulta opikseni ja rupesin syömään vitamiineja. Voi minua!

Mulle on tullu joku hirveä herkkuvimma. Kaapissa pitää koko ajan olla keksiä tai pullaa, vaikka normaalisti en IKINÄ osta itse ko. tuotteita. Meni pitkään niin, etten herkutellut muulla kuin irkkareilla kerran viikossa - nyt tekee koko ajan suklaata mieli. Viime raskaudessa oli ihan sama juttu ja nyt hirvittää, että millä ilveellä nää mieliteot saa loppumaan! Pakko tsempata tai kesällä olen sellanen pyörivä Plussa-pallo.

Jos nyt yrittäis keksiä jotain kivaa puuhaa pojan kans siihen asti, että isi tulee töistä. Mites te muut " lapselliset" vietätte lastenne kanssa päivää? Tällainen 10-kuinen jo kaipais jonkin verran virikkeitä ja muiden lasten seuraa. Täytyy varmaan alkaa vierailla jossain avoimessa päiväkodissa, että poju tottuis paremmin muihin lapsiin. Tällä hetkellä aikuiset on " in" ja toiset lapset vähän " out" .. höh.

Ulpunen, joka stressaa raskauskiloja

& poju 10kk ja nyytti rv 18+0

Vierailija
8/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taas ollu tosi laiska pinoutumaan...

No eipähän ole pahemmin ollut kerrottavaakaan. Ei liikkeitä, ei painon nousua mahan ympärys vaivaiset 90.

Viikon päästä olis neuvola. Ultra vasta 2.5.

Yksi yö näin unta että ultrassa näkyi tosi selvästi poika :)

Toisena yönä näin unta että näytin 20cm pitkää kuollutta vauvaa äidilleni :(

Molemmat unet voivat johtua edellisestä pojan tapauksesta, mutta kyllä alkoi mietityttään. Soitinkin meilkein jo äippäpolille ultraa, mutta hillitsin itseni ja aattelin odottaa sitä neuvolaa.

Kiva lukea hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia! :) Näitten omien tuskailujen vastapainoksi.

Jees, mutta jatketaan tätä taas niin saamatonta päivää.

kirsikka tasan 16

Vierailija
9/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään onneksi vähän valoisampi päivä, kuin eilen!

Voi sitsi, rakenneultrassakin monet jo käyneet.. mulla se on joskus ikuisuuden päästä (oliko ollu 25.4). No nyt on itsellä kuitenkin jotenkin luottavainen olo kun liikkeitä tuntuu miltei pivittäin - esikoisen aikaan ei ennen rakenneultraa tuntunut ja oli ihan paniikissa, et elääkö se...

Päivän kulumisesta: Meidän ukko siis 1v5kk ja meillä näin:

- jos on kotipäivä, niin aamuisin leikitään ja mä teen välillä jotain kotihommia (=pyykkiä, tiskejä). Ennen unia mennään ulos, pihaan tai käydään kävelee. Sit päikät ja niiden jälkeen kun on syöty tulee lastenohjelmat, sit samaa rataa kun aamulla. Naapurissa käydään monesti illalla pyörähtämässä, kun ukko sinne vonkaa, siellä asuu serkkuja.

- jos mennään jonnekkin (=avoimeen, muskariin tai kaupoille) niin koitan selvitä aamusta nopeesti ja sitten matkaan ja päikkäreillä tullaan sitten takas kotiin. Meillä siis nukutaan kaikista parhaiten ulkona ja aika myöhään eli noin klo 14 alkaen, vaikka viime aikoina on vähän aikastunu.

Siinäpä ne päivät sitten menee. meijän ukko kyllä haluaa jotakin " ohjelmaa" joka päivä. Mut ulkoilukin riittää, varsinkin jos mennään vaikka katsomaan kaivureita (lähellä rakennetaan pajon).

Itse asiassa mä kaipaan välillä ihan noita kotipäiviä, ettei tarvii mennä minnekkään, välillä on tullu oltua liikenteessä joka päivä, eikä nykyisin jaksa...

Et sitä rataa, saa nähdä miten sitten kun on kaks. ei ole kyllä niin helppoa enään lähteä---

t. K rv16 suunnilleen

Vierailija
10/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan ympärys on täällä 94cm. Ostin tänään ihan sitä varten mittanauhan :D Mitään erikoista ei ole, paitsi jalat ja ristiselkä tosi kipeet. Pitää varmaan ens viikolla harkita tukivyön hommaamista.

Minjuska: No meillä on auto syksyllä, ellei ihmeitä satu. Meijänkin poika on hyvin sosiaalista tyyppiä ja pikkusisko ei aina siihen tyydytykseen riitä, vaikka parhaansa tuntuu yrittävän.

Nyt lähenkin lapset hakemaan hoidosta. -piias- rv 17+3

Vierailija
11/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroinkohan teille, että tapasin tiistaina saksalaisen kirjeystäväni, jolle olen kirjoitellut 15 vuotta mutta jota en ollut koskaan aiemmin tavannut. Hän ja hänen ystävänsä tulivat Suomeen viikon lomalle. Ja mikä sää... Loskainen Helsinki " toivotti" heidät tervetulleiksi... No tänään he vuokrasivat auton ja lähtivät kiertelemään muutakin Suomea. Hassua se oli!

Kiva kuulla ultrakuulumisia! Minä joudun odottamaan vielä vajaat 2 viikkoa, pääsiäisen yli. Sukupuoli kiinnostaisi, mutta elleivät kerro, niin eivät sitten. Myös 4D-ultra kiinnostaisi joskus rv 24 tienoilla... Saas nähdä, keräämmekö rahat sitä varten. Siellä ainakin sukupuoli selviäisi (ellei tyyppi pidä jalkoja ristissä).

Kovaa hyppelyä tuntuu joka päivä nyt jo. Lounaan jälkeen hän tuntuu olevan kovin tyytyväinen saamastaan ravinnosta! Lytyssä istuminen taas aiheuttaa myös koputteluja: " Anna mulle lisää tilaa!"

En nyt täällä töissä pääse vyötärönympärystä mittaamaan mutta saattaapi olla lähemmäs metrin myös täällä. Napa tuntuu kääntyvän aika aikasessa vaiheessa ulospäin, kun jo nyt voi erottaa sen pohjan selvästi, kun sen ennen oli syvällä uumenissani.

Jaha, Hullujen päiville pitäisi lähteä töitten jälkeen. Ja menemme nyt lauantaiksi sinne Tallinnaan, myös siellä on Stockalla sama meininki! Jos vaikka löytäis jotain kivaa vauvalle.

Autoasia on ratkeamassa. Päädymme yksityisleasing-autoon, Skoda Octavia farkkumalli olisi kyseessä. Eihän se ilmaista ole, mutta eipä ole autolainan kk-eräkään. Aika samoihin menee, jos aikoisi lainan maksaa ihmisten ajoissa pois. Ja leasing-hintaan kuuluu huollot ja renkaat ja renkaanvaihdot ja vakuutukset samaan hintaan. Kuulostaa kätevältä tällaisille, joilla on peukalo keskellä kämmentä korjausten suhteen.

No niin, nyt vielä pitäis hetken jaksaa puristaa hommia...

T. Rizzu rv 17+5

Vierailija
12/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se kevät viipyy?? Täällä sataa joka toinen päivä lunta ja joka toinen räntää ja aurinko on ihan hukuksissa.. Kun esikoinen vajaa 2v sitten syntyi niin ennen sitä pesin ulkona ikkunoita t-paita päällä. Jos nyt niin tekisin, saattaisi piipaa-auto tulla noutamaan..

Kiva kuulla mukavia rakenneultra kuulumisia. Mulla seuraava kontrolli ultra ma ja nyt jo jännittää, onko tilanne yhtään parempi. Liikkeitä, siis aivan selviä tönäisyjä aloin tuntemaan reilu vko sitten ja ne kyllä huojentavat mieltä. Jos menee tunteja ettei liikkeitä tunne, niin kun menen selälleni, niin johan tuntuu :) Eilen satuin ekan kerran näkemään, kun vatsa nousi potkun tahdissa. Ihmettelin, että nyt jo.

Viime vkolla neuvolassa verenpaineet oli matalat, yläpaine alle sadan. Mulla on aina ollut matalat paineet, mutta nyt oli kyllä ennätys. Ihmekö, että välillä huimaa. Hb oli tippunut 130-116, mut rautaa ei kuulemma tarvitse vielä syödä. Th:n kanssa juteltiin aika paljon mun henkisestä jaksamisesta, sittä kun joutuu joka päivä pelkäämään vauvan menetystä. sanoi lauseen, joka jäi vähän inhottavasti mulle pyörimään mieleen; Älä nyt vielä kovasti suunnittele tulevaa.. Mutta kyllä mä suunnittelen ;)

stenval, tyttö 04/04 ja masu 18!

Vierailija
13/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Minjuskan ehdotus, että laitettaisiin pari-kolme päivää samaan ketjuun oli hyvä, silloin pääsis helpommin lukemaankin vanhempia viestejä, kun ei joka päivä täällä käy.

Vierailija
14/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinah, mulla on rakenneultra keskiviikkona eli päivää ennen sinua. Jotenkin kerkesin jo hetkellisesti tuudittautua tähän olotilaan, etten jännitä (siis kun liikkeet alkoi tuntua) ja muutama päivä sitten ajattelin, että miten TAAS jaksan ruveta uudestaan jännittämään, kun se ultra lähestyy. Uskoisin kyllä, että vauveli silloin ultrassa elävä on, mutta onko vauvelilla kaikki kunnossa, se kai se eniten huolettaa.

Stenval, olipas vähän tylsä kommentti terkkarilta :-/. Minuakin on aina ärsyttänyt, jos th on alkanut ekalla käynnillä puhua jotain uudesta km:sta. Mitäs ihmettä tuosta etukäteen puhumaan ja osaahan sitä pelätä jo muutenkin, miksi edes mainita asiasta. Sulla on kuitenkin raskaus edennyt jo noin pitkälle, joten totta kai toiveet nousee, että raskaus onnistuisi. Ja miksi ihmeessä pitäisi koko raskausaika elää varjojen maissa tai ei siitä ainakaan erikseen tarvitse muistuttaa. Kyllähän ne pelot on varmasti sullakin läsnä ihan muistuttamatta. Mutta olematta todellakaan mikään asiantuntija, niin ihan hyvältähän tilanteesi tällä hetkellä vaikuttaa. 19. viikko jo menossa ja vauveli kovasti liikkuu. Toivottavasti kaikki sujuu jatkossa yhtä hyvin!!! Minun vauvelini on kyllä varsin hissuksiin. Pieniä liikkeitä on kuitenkin onneksi tänäänkin tuntunut.

Kai tästä pitää vääntäytyä keittiötä siivoamaan.

neronja rv18+4

Vierailija
15/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITTELUT rakenneultrassa käynneille, itselläni on aika sinne... 4 viikon kuluttua. No, aika menee nykyisin ihan siivillä eli sehän on ihan kohta!

Vatsanympäryksen mittasin, 87cm näytti olevan. Maha on vielä melkoisen pieni, edelleen " omat farkut" jalassa. Bebesin äitiysfarkut lienee jo postissa minulle tulossa, taidan kyllä siirtyä pikkuhiljaa niihin.

Kamala väsymys vaivaa, viikko sitten hemppa 136 eli ei varmaan siitäkään johdu. Voisin vain nukkua, nukkua, nukkua...

Ensimmäiset aivan oikeat liikkeet (ei missään nimessä voi tulkita enää mielikuvitukseksi) tuntuivat toissa iltana eli rv 14+6. Voi miten ihanalta se tuntuikaan, miehen kanssa niitä ihmeteltiin vaikkei mies mitään mahan päältä tuntenutkaan. Mutta hengessä oli mukana.

Ja vauvaunia taas nähty, olin sairaalassa koska raskaus oli jo kaksi viikkoa yli lasketun ajan ja piti odotella, että koska vauva oikein syntyy. Samalla stressasin esikoisen syntymäpäivää, jääkö ne nyt pitämättä vai miten, jos vauva ei pian synny. Ovat oikeasti ensi kuussa :)

Kirsikka, olipa ikävä uni :(

Mayella 15+1

Vierailija
16/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppaavasta kommentista ;)

Muakin jotenkin ärsyttää, että sekä lri että th on joka kerta niin negatiivisia. Mä pelkään kuitenkin joka päivä, mutta haluan kovasti myös nauttia raskaudesta ja kun viikkoja tulee enemmän niin väkisinkin alkaa uskoa enemmän. Ja niin kuin mies aina sanoo, miksi pitäisi nyt koko ajan surra, kun kaikki on kuitenkin hyvin, ei se etukäteen sureminen mitenkään vähennä sitä surua mikä tulee, jos vauvan menettää. Siis toki on hyvä, että tosiasiat tiedetään, mutta jotain positiivistakin olis mukava välillä ammattihenkilöiltä kuulla. Katsotaan mitä kommenttia ma tulee ;)

Sulla on kyllä varmasti keskenmenojen jälkeen rankkaa olla raskaana. Pelkäät varmasti ihan tuhottomasti, että taas käy huonosti. Millä viikoilla taas sulla keskenmenot tapahtuneet? Jos saan kysyä? Yritä olla kauheasti huolehtimatta, vaikka vauvan liikkeet ei jatkuvasti tunnu. Mulla th sano viimeks, että näillä viikoilla liikkeet on usein vielä hentoja ja riippuu ihan vauvan vireys tilasta ja siitä miten päin vauva on, että kuinka paljon liikkeitä tuntee. Eli jos joku päivä liikkeitä ei tunnu, niin ei kannata pelästyä, eikä vielä harrastaa liikelaskentaa :) Vaikka hyvin itsekin tiedän, että hermostuttaa, jos liikkeitä ei tunnu.. On se ihmisen mieli kummallinen, vaikka miten tietää tosiasiat, niin tunteet ne on mitkä ratkaisee.. :)

Stenval

Vierailija
17/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla oli kättärillä rakenneultra. Vaavilla oli kaikki hyvin. Hyvin vastasi viikkoja. Kovasti esitteli sivuprofiiliaan meille. Saatiin tosi monta ultra kuvaa kotiin viemisiksi, nyt voin niitä täällä ihailla.

Ei suostunut kätilö kertomaan vaavin sukupuolta. Sanoi vaan että heillä sellainen linja etteivät kerro. Mies oli näkevinään pojan vehkeet, itse en niitä huomannut.

Nyt mietinkin kovasti meniskö yksityiselle 3d ultraan. Toisaalta se vaan on aika kallista ja vaikka sillä rahalla sais vaaville vaikka mitä (meillähän ei ole vauvan vaatteita kuin 5 isoa laatikollista vaatehuoneessa).

Päätettiin että ens torstaina heti kun mies tulee töistä lähdemme ajamaan kohti rovaniemeä. Pojalle otan autoon joatin eväitä ja pillimehua ja kirjoja ja joitain lempileluja. Eiköhän saada automatkan ajan jotenkin viihtymään.

Tänään kävin hulluilla päivillä. Kovasti harmitti kun en tiedä vaavin sukupuolta. Siellä ois ollu ihania bodeja yms. Poitsulle löysin muutamia vaatteita ja sitten mukaan tuli suklaata, karkkia yms.

Nyt kattomaan mitä poitsu tekee.

Öttis, Poitsu 1v6kk & masutoukka rv19+1

Vierailija
18/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stenval:

Sulla on kyllä varmasti keskenmenojen jälkeen rankkaa olla raskaana. Pelkäät varmasti ihan tuhottomasti, että taas käy huonosti. Millä viikoilla taas sulla keskenmenot tapahtuneet? Jos saan kysyä?

Ne keskenmenot (2), joissa on ollut sikiö, on todettu np-ultrassa eli rv12+, mutta ekalla kertaa sikiö oli kuollut jo rv7+ ja toisella kertaa rv8+. Tuon toisen km:n jälkeen meni 9 kk ennen kuin tulin uudestaan raskaaksi ja tuona aikana ilmeni erilaisia hormonihäiriöön viittaavia oireita: mieletön väsymys, hiustenlähtö, tuhruvuoto jne. Yksityinen gyne teki diagnoosin pco-tyyppiset munasarjat ja niin mulla oli sitten käytössä clomit ja terot. Pian tulinkin raskaaksi, mutta se todettiin tuulimunaksi rv9+. Muutaman kk:n päästä olin taas raskaana, mutta oletan että sekin oli tuulimuna, kun raskaustestit näytti niin haaleita viivoja. Vuoto alkoi rv6+ ja tällä kertaa kohtu tyhjeni itsestään (edelliset kaavittiin). Päätimme jättää hormonit pois, kävin homeopaatilla, söin helokkiöljy- ja maitohappobakteerikapseleita + jotain hormonitoimintaan vaikuttavaa luontaistuotetta (en muista nyt nimeä) ja aivan yllättäen testasin vahvan plussan 31.12. Eli tämä nykyinen raskaus oli saanut alkunsa.

Tuossa nyt tuli tuota taustaani vähän enemmän kuin kysyitkään, mutta siis helppoa tämän kestävältä vaikuttavan raskauden alulle saaminen ei ollut. Ja tosiaan olenhan minä jo hyvinkin ylittänyt nuo ajat, jolloin aikaisemmin on mennyt kesken eli kyllähän minun pitäisi jo periaatteessa pystyä ottamaan rennosti. Itse asiassa minä kyllä rentouduinkin heti rv17, kun liikkeet alkoi tuntua, mutta nyt tietysti jännitän vielä sitä rakenneultraa, että onko kaikki kunnossa. Itse asiassa, jos mulla ei tuota ultra-aikaa olis, niin varmaan olisin ihan huoletonna, mutta pakkohan se on tietysti siinä ultrassa käydä. Olen kyllä itselleni luvannut, että jos ensi viikon ultrassa kaikki on kunnossa, niin sitten alan nauttia tästä ihan täysin rinnoin (saapa nähdä, osaako sittenkään täysin huoletonna olla, ainahan kaikkea voi tietysti sattua). Ja mullahan siis todettiin noitten km:jen syyksi tukostaipumus, joten piikitän itseeni päivittäin hepariinia. Jospa tuo lääkitys toimisi onnelliseen loppuun asti.

Heti tuon edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen alkoi masussa tuntua liikehdintää ja kun laitoin käden paljaalle masulle, niin tunsin vauvan liikkeet kaksi kertaa kädellä:-). Se oli siis ihka ensimmäinen kerta tämän raskauden aikana. Jospa ne alkais pikku hiljaa tuntua tiheämmin. Joskus viikko sitten vauveli oli oikein mylläkässä, että tunsin, miten se muljahteli sinne tänne. Sen jälkeen tuollaista mylläkkää ei olekaan ollut.

Toivottavasti meidän kaikkien raskaudet sujuu onnellisesti loppuun asti!

neronja rv18+4

Vierailija
19/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut täällä käytyä, töissä on niin raskasta, että iltasin vain löhöän sohvalla. Onneksi huomenna on viimeinen työpäivä, jään kotiin hoitaa esikkoa ja odotteleen syyskuuta.

Liikkeitä tuntuu sillon tällön ei selviä potkuja vielä, mutta jotain kuitenki. suklaamunia haluttaa ihan sikana koko ajan. muuten ei kummenpaa.

esikoinen tuli tänään sairaaksi, on oksentanu jonkun kerran ja ripuloinu. jännää vaan että nyt iltapäivällä on vaan ollu pikku pieruja ja rakeista kuivaa kakkaa vähän. mitähän sekin merkitsee?

juo onneksi aika hyvin, mutta ei jaksa olla pitkään pirteänä. ja hedelmäsoseita syö vähän.

nyt iltapalalle

meetu 14+6

Vierailija
20/21 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla kyllä ollut tosi rankkaa, tai siis teillä.. Kauhean monta kertaa odotusta ja pettymystä.. En yhtään ihmettele, että olet huolissasi, vaikka nyt oletkin pidemmällä kuin keskenmenojen ja tuulimunien toteamisen aikoihin. Iso halaus sinulle ja toivotaan, että ultra näyttäsi ensi viikolla kaikkea hyvää teille, jotta pääsisitte onnellisen ja edes vähän huolettomamman odotuksen alkuun. Ja onneksi pikkuinen ymmärsi äitiä lohdutella. Niin pieniä vielä ovat, mutta silti tietävät mikä äidin saa hyvälle mielelle :)