Miksi ihmisistä ei tule kanssani ystäviä ja miksi suunnitelmat aina jäävät?
Aloitettakoon heti alkuunsa sillä, että omaan todella rikkinäisen lapsuuden. Kyllä, ollut vähän niinkuin turhana ja tiellä vanhemmille. Nyt olen aloittanut terapian ja opiskelut vuoden uudella paikkakunnalla. olen saanut paljon uusia tuttavuuksia ja vanhat kaveruudet elävät parhaimpiin ystäviin.
Vanhat ystäväni ovat monet todella rikkinäisen perheen kasvatteja itsekin, ja nyt kun olen kasvanut niin henkisesti kuin fyysisesti, en jaksaisi heidän meininkiään, joten olen pitänyt yhteyttä vain parhaimpiin ja heihin, joilla ei mielellään näitä rasitteita ole taustallaan, etten ajautuisi itsekin taas huonoon seuraan. Rikkinäisyys kun ajaa helposti siihen, että piirissä on feikkiyttä, alkoholia, päihteitä, manipulointia.
Olenkin saanut hyviä uusia ystäviä, mutta moni jää vain kaveriksi vaikka luulisin meidän olevan ystäviä. Saatamme tavata usein.
Yleensä noin muutaman kuukauden-vuoden , tällä aikavälillä , tapaamme usein, ystäväkaveri kysyy minua itsekin näkemään, sitten ei kuulu mitään. Honeymoon ikäänkuin loppuu. Toisaalta olen nyt ymmärtänyt, ettei muutama hyvä kohtaaminen ole toiselle välttämättä muuta kuin hyvän päivän tuttuutta, avautumistarvetta, työkaveruutta tai opiskelutoveruutta. Ei siinä sen kummempaa. Mutta aina tämän honeymoonin jälkeen heistä ei kuulu mitään, ja saa itse ehdotella tekemistä, ja silloin jos toinen ehdottaa minulle aivan innoissaan näkemistä, välttämättä sitä ei koskaan tapahdu jos en toimi itse lopulta järjestäjänä. :D
Näin käy myös ihmisten kanssa jotka ovat nimittäneet minuakin ystäväkseen.
Juuri viime viikolla törmäsin kaveriini, joka pyysi minut luokseen illalla. Alkoi heti suunnitella innoissaan uutta tapaamista meille. Sovimme, että hän ilmoittaa, moneltako hakee minut seuraavana päivänä. Ilmoitusta ei ikinä tullut ja homma jäi siihen, sillä tiesin lähes varmaksi ettei hän ilmoita ajoissa mitään. :D tuttavuuksista ei vain kehity ystävyyttä enää näin aikuisiällä helposti. Rikkinäisyys tietysti saa minut masentumaan asiasta, muttei auta kuin panostaa itseensä ja niihin jotka tuovat seuraansa minulle vuodesta toiseen ja joita voi arvostaa vaikka heitä vain pari onkin. Elämä kai on tällaista vuoristorataa.
Kommentit (23)
Mä en jaottele ihmisiä ystäviin ja kavereihin tuolla tavalla. Tapaan sitä ihmistä, kenen kanssa on kiinnostavaa yhteistä tekemistä ja keskusteltavaa. En jaksa aina tavata vain samoja ihmisiä, koska muuten jauhetaan vain samoista asioista koko ajan. Toki jos kyse on jonkun auttamisesta niin, että en itse saa tilanteesta mitään tai tilanne on mulle jotenkin kuormittava, niin silloin autan mulle läheisiä ihmisiä ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaottele ihmisiä ystäviin ja kavereihin tuolla tavalla. Tapaan sitä ihmistä, kenen kanssa on kiinnostavaa yhteistä tekemistä ja keskusteltavaa. En jaksa aina tavata vain samoja ihmisiä, koska muuten jauhetaan vain samoista asioista koko ajan. Toki jos kyse on jonkun auttamisesta niin, että en itse saa tilanteesta mitään tai tilanne on mulle jotenkin kuormittava, niin silloin autan mulle läheisiä ihmisiä ensisijaisesti.
Ymmärrän hyvin. Oikeastaan juuri tuosta syystä ystävikseni on valikoitunut "monipuolisia" ihmisiä. Siis sellaisia, jotka ovat kiinnostuneita monista erilaisista asioista ja valmiita kiinnostumaan ja kokeilemaan monenlaista uuttakin. Näin ei tule tuota tilannetta, että jauhettaisiin vain samoista asioista koko ajan tai tehtäisiin aina samoja asioita. Kavereissa taas on niitä ihmisiä, joiden kanssa tehdään ja jutellaan vain rajatusta määrästä asioita. Kenelläkään ystävistäni ei esim ole koiraa, joten koirapuistoseuraksi pyydän jotain koiran omistavaa kaveriani, joka muutenkin olisi menossa koirapuistoon.
Tää on hyvä vastaus, kiitos tästä ja ymmärtäväisyydestäsi.
Joudun ehkä perustamaan uuden keskustelun nimeltä mitenkö paljon suunnitelmien muutoksia voi muilta sietää olematta idiootti, haha !