Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarkoittaa kun vauvaa ei saa istuttaa?

Vierailija
10.07.2008 |

ei yksin eikä sylissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei saa laittaa yksinään istumaan johonkin? saako kuitenkin pitää esim sylissä istuma-asennossa?

tyhmäkyssäri varmaan mutta 3kkvauva haluu olla vaan pystyasennossa

Vierailija
2/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tukea istumaan ja jättää siihen, ennen kuin lapsi alkaa itse pyristellä istumaan.

Mutta voit toki pitää lasta esim olkapäätäsi vasten, vaikka asento on istuma-asennon kaltainen. Siinähän lapsi saa kumminkin edestä tukea yläruumiilleenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä 3-kuukautiset istuneet sylissä siten, että olen haaroista pitänyt kiinni. Ei siis siten kuin esim. puolivuotiasta pidetään. Riippuu tosi paljon vauvasta, mutta jos ei viihdy yhtään makuuasennossa, pitäisin kyllä pystyssä.

Vierailija
4/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alle 6 kk lapsi istuu sylissä vanhemman kädet kuitenkin tukevat sen yläruumista. yrittäkää 2 ja muut käyttää vähän maalaisjärkeä.

Vierailija
5/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tyynyillä syöttötuoliin. Tällöin selkä saattaa joutua pahaan asentoon.

Sen sijaan sylissä saa antaa lapsen istua niin kauan, kuin lapsi jaksaa itseään kannatella. Istumaan pungertavaa lasta ei tarvitse väkisin selättää.

Lattiallakin saa antaa istua niin kauan kuin lapsi itse jaksaa. Meillä lapset ovat 5-6kk iästä istuneet itse ilman tukea.

Vierailija
6/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan on kuitenkin tukea kantajan käsistä ja vartalosta.

Alle 6 kk ikäistä ei saa istuttaa esim. syöttötuolissa tai lattialla.

Joidenkin näkee istuttavan vauvoja tyynyillä tuettuina, kun vauva ei muuten pysy istuma-asennossa, se tekee huonoa!