Teinityttäni siirtyi elävälle ravinnolle, huolestuttaa!
Hän siis syö vain elävää ravintoa. Koulussa ei saa keittiöstä omaa ruokansa mutta on saanut erikoisluvan tehdä köksänluokassa jotain "viherpirtelöä". Kotona ei syö useimpia minun laittamiani ruokia kun ne ei ole "elävää ravintoa". Olen varma ettei tyttäni saa tarvitsemiaan ravintoaineksia.
Ja niille jotka eivät tiedä, elävä ravinto tarkoittaa sitä, ettei ruokaa ole jäädytetty tai kuumennettu, koska se muka tuhoaa jotain entsyymejä ja vitamiineja. Luulin ettei veganismista voi mennä pidemmälle, mutta olinkin väärässä.
Kommentit (11)
Raw food ruokavalio on hyvin koostettuna monipuolista ja ravitsee, mutta vaatii perehtymistä ravitsemusasioihin. Vegaanius ei ole niin monimutkaista mutta tuo raw food kyllä vähän jo vaatii tietoa taaksensa terveisin vegaanilikka
Colette kirjoitti:
Olet kyllä harvinaisen idiootti läski. Tyttösi tykkää syödä terveellisestictoisin kuin sinä,olisit ylpeä!!!
Samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Se on raakaruoka.
Molempia termejä käytetään.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Elävä_ravinto
Käärmeenikin elää elävällä ravinnolla.
Hei, osterithan nautitaan elävältä. Ne varmaan on oiva proteiini- ja B12 lähde.
Vierailija kirjoitti:
Käärmeenikin elää elävällä ravinnolla.
Siinä tapauksessa rikot Suomen eläinsuojelulakia. Vain etukäteen tapettuja jyrsijöitä/lintuja on luvallista syöttää käärmeille.
Mitähän järkeä tuossa on. Kypsennyksen jälkeen monet ravintoaineet imeytyvät paremmin. Ja ihminen on kehittynyt ihmiseksi muista eläimistä juuri ravinnon kuumennuksen takia. Muut eläimet käyttävät ravinnonsaantiin suurimman osan valveillaoloajasta, mutta tulen avustuksella ihminen pystyy syömään nopeammin.
Voit tehdä hänelle graavikalaa. Se on elävää :)
Vielä lisäyksenä, että olen nähnyt tyytän myös pihalla syömässä hämähäkkejä ja hyönteisiä elävältä (elävää ravintoa). Ihan äsken jäi kiinni kokonaise rotan syömisestä. Pidin tietysti puhutteluun siitä mitä tauteja rotalla voi olla ym. Mutta nyt pelkään oikeasti että tyytällä on joku mielisairaus. Kukaan normaali ihminen ei syö eläviä rottia. Pitäisikö viedä nopeasit lääkäriin?
-Ap
tarkotatko raw food? vai hä