Miksi ystäväni lopetti yhteydenpidon minuun?
Kommentit (18)
Ei jaksa pitää yhteyttä tai ei vaan halua. Olet ehkä ilkeä/ itsekeskeinen / huomionkipeä /alentuva/ nöyristelevä/ takertuva/ tylsä / mielistelevä/ ihmisenä liian erilainen/ tunkeileva/ tukahduttavaa seuraa jne. jne.
Me ei voida sitä sulle kertoa, etenkään näin vähillä tiedoilla. Voit joko kysyä ystävältä tai miettiä teidän suhdetta kokonaisuudessaan jos sieltä löytyisi syy.
Jos sä kysyisit siltä kaverilta, täältä saat vaan arvauksia.
Yksi mahdollisuus:
Ystävä on loukannut minua, mutta on luonteeltaan sen kaltainen että näiden asioiden käsittely johtaisi vain kamalaan riitaan eikä hyödyttäisi ketään. Hän on usein tekopyhä, kykenemätön kunnolliseen itsetutkiskeluun tai henkiseen kasvuun ja on ainoa jolla on oikeus loukkaantua.
Rehellisen keskustelun myötä ystävä loukkaantuisi ja alkaisi kostamaan tätä kokemaansa suurta vääryyttä, jonka joku muu olisi ymmärtänyt asian käsittelynä ja yrityksenä säilyttää ja kehittää ystävyyttä. Voi myös olla ettei hän loukkaantuisi mutta ei myöskään näkisi itsessään mitään vikaa, kuittaisi kaiken turhasta loukkaantumisena ja jatkaisi loukkaavaa käytöstään. Joka tapauksessa ystävyydestä ahdistuvan on tietyissä tapauksissa parempi ottaa hiljalleen etäisyyttä kuin kohdata ongelma ja samalla aiheuttaa 10 uutta.
Mun "ystävällä" on sellainen huumorintaju että on mukava nöyryyttää toista ja puhua alentuvasti, mut hei vitsi on vitsi niin eihän siitä voi suuttua. Hän myös haluaa nähdä silloin kun ei ole parempaakaan tekemistä, eli jos ollaan sovittu jotain ja hänelle tulee mukavampaa tekemistä, niin siitä ei edes tarvitse ilmoittaa että ei nähdäkkään, oma päivänihän on sitten siinä mennyt kun kuitenkin luulen että nähdään ja toisesta ei sitten kuulukkaan mitään.
Niin että miksi en enää halua nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt kuulumisia useissa viesteissä ja kertonu omani.
Vierailija kirjoitti:
Mun "ystävällä" on sellainen huumorintaju että on mukava nöyryyttää toista ja puhua alentuvasti, mut hei vitsi on vitsi niin eihän siitä voi suuttua. Hän myös haluaa nähdä silloin kun ei ole parempaakaan tekemistä, eli jos ollaan sovittu jotain ja hänelle tulee mukavampaa tekemistä, niin siitä ei edes tarvitse ilmoittaa että ei nähdäkkään, oma päivänihän on sitten siinä mennyt kun kuitenkin luulen että nähdään ja toisesta ei sitten kuulukkaan mitään.
Siis ethän sä edes pidä hänestä eikä hän vaikuta olevan mikään hyvä ystävä. Miksi haluaisit olla hänen kanssaan tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Johan ap kertoi että ei vastaa viesteihin. Miten silloin voi saada vastauksen? Tuskin silloin puheluihinkaan vastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ethän sä edes pidä hänestä eikä hän vaikuta olevan mikään hyvä ystävä. Miksi haluaisit olla hänen kanssaan tekemisissä?
Asian ytimeen, toveri. En olekkaan, enää.
oliskohan tää Ap.lle:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2982142/en-jaksaisi-tuttua-joka-pitaa-me…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt kuulumisia useissa viesteissä ja kertonu omani.
Niin mutta et ole kysynyt miksi hän ei vastaa.Entäs jos vaan soittaisit?
Käänteetön ystäväni totesi hyvän mutta paikkaansa pitävän ajatuksen
"Rehellinen käänteisyys näkyy osoitteenmuutoksessa".
Voihan olla että ystäväsi on unohanut? Itse usein katson viestin kiireessä ja jos en siihen heti kerkeä vastaamaan voi vastaaminen unohtua. Soita :)
Puhutko mielellään itsestäsi ja omista kuulumisistasi, mutta sitten kun ystävä avaa suunsa, et jaksa kuunnella hänen asioitaan? Tällaisia ihmisiä on yllättävän paljon. Haluavat vaan kuuntelijan, mutta ei tasapuolista ystävyyttä.
Jos olet itseäsi ihanana maailmanpelastajana pitävä hyperpositiivinen ihminen, niin oikeasti kukaan ei jaksa sinua. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa on kiva nähdä, mutta ei sen enempää.
T. sellaiseen esittäjään kyllästynyt
Oletko juorunnut hänen asioitaan eteenpäin? Moni ystävyys loppuu juuri tähän.
Ei kukaan jaksa pitää seuraa sinulle.
Syitä voi vain arvailla. Jatka elämääsi, etsi uusia ystäviä.
Mä en voi sitä tietää.