Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa ei riittävästi ruokaa

Vierailija
23.09.2017 |

Mun kolmevuotias poika alkoi jo viime kesänä olla kauhean nälkäinen päiväkodista palattuaan. Syötiin sitten kunnon välipalat enkä kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota. Nyt syksystä asti tilanne on ollut se että oon usein hakenut pojan jo ennen lounasta tai heti sen jälkeen, kun se on omien töiden puitteissa ollut mahdollista. Ruokatila on siinä heti sisääntulon vieressä ja sieltä on kuulunut vähintäänkin mielenkiintoisia keskusteluja päiväkotitädeiltä. Milloin lapsia kehotetaan ottamaan ruokaa mahdollisimman vähän että kaikille riittää, mutta saa santsata, milloin tädit itse jakavat ruuan jotta sitä riittää kaikille. Laktoositon laitetaan kuulemma "puoliksi" kahden lapsen kesken, tästä kuulosti että sitäkään ei ollut riittävästi. Kolmesti viimeisen kuukauden aikana olen osunut tilanteen eteen, kun tädit ovat todenneet siellä ettei ruokaa ole tarpeeksi, joten käydään lämmittämässä ilman ruokaa jääneille puuroa.

Siis ihan oikeasti, mihin verovarat valuu? Mun lapsi pääsee heti kotiin syömään, mutta on varmasti niitäkin joille päiväkodin ruokailu on päivän ainoa lämmin ateria. Mihin teen valituksen asiasta?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan hyvä, että on vielä olemassa päiväkoteja, joissa on se keittäjä ja oma paikalla laitettu ruoka.

Saatte arvailla missä.

Vierailija
22/27 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokkaan päiväkodin tunnistaa pk:n ikiomasta keittäjästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päiväkodissa on noin surkeasti?

Turussa ainakin on kunnallisessa ruokaa riittävästi.

Vierailija
24/27 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu pojan koulussa Helsingissä. Ruoka loppunut kesken jo useamman kerran. Seuraavasta kerrasta menen juttelemaan rehtorin kanssa annan tyypin kuulla kunniansa.

Vierailija
25/27 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoassa pitää säästää. Jos sitä otettaisiin niin paljon että varmasti kaikille riittää, niin osa menisi kuitenkin roskikseen eikä kunnilla ole varaa siihen tänä päivänä. Ja kaikki lapset ei syö saman vertaa, jotkut syövät tolkuttomia määriä toisiin nähden.

Jos joku vanhemmista haluaa extraruokaa lapselleen, niin voitaisiin tietysti kerätä ylimääräinen ruokamaksu jolla kustannuksia katettaisiin. Ja eiköhän koulu- ja päiväkotiruoka muutu muutenkin maksulliseksi seuraavan viiden vuoden sisällä, koska leikkauksia on tehtävä yhä enemmän ja enemmän verotulojen pienentyessä ja kulujen kasvaessa.

Vierailija
26/27 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama päiväkodissa jossa olen töissä. Ruoka loppuu päivittäin kesken tai sitten sitä tulee ihan kamalasti, ei mitään logiikkaa. Jotain puuroa on paljon mutta lisukkeena olevaa vähän, esim, kaksi pientä porkkanapalaa per nenä tai kolme viinirypälettä. Lounaalla saa annostella todella vähän että ruoka riittää kaikille, toisina päivinä ruokaa tulee ihan hirvittävä määrä. Välipala kiisseliä puoli kauhallista per lapsi, se ei mielestäni ole riittävästi.

Henkilökunta on vienyt asiaa eteenpäin mutta ei se mitään auta. Vanhemmat kun veisivät niin voisi ehkä tehota.

Vierailija
27/27 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että Arabian koulussa ja pk:ssa näin. Itselläni ei ole lapsia, joten enempää en tiedä.