Työkaveri kutsui mummoksi, olen 46-vuotias
Eikä minulla ole lapsenlapsia. Kerroin eräästä asiakastilanteesta kahvihuoneessa ja työkaveri totesi jotenkin, että "kumma kun mies ei sanonut, että hiljaa mummo". Muutoinkin työkaveri aina sanomassa, että me vanhat naiset sitä ja tätä tarkoittaen siis minua js häntä. On ehkä 6-7 vuotta minua ai vanhempi. Ärsyttäisikö teitä nuo puheet vai olenko liian herkkä kun itseäni ärsyttää?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus satuttaa.
Mikä 'totuus' se sitten muka on, jos ei kerran ole mummo ?
Sehän on vain valetta tai väärä arvaus silloin.
Kyllä kai sentään tiedät mitä sanalla 'mummo' oikeasti tarkoitetaan ?
Aika huumorintajutonta.
Tyypillinen kommentti kiusaajille.
Tyypillinen kommentti erityisnirppanokalta, jokapaikan kiusatulta.
Mummo. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinuori 46-vuotias kirjoitti:
Keskimäärin mummoksi tai ukiksi tullaan noin 60-vuotiaana, mutta onhan noita nelikymppisiäkin. Mutta vastaus kysymykseesi on, että vaikka et mummo olisikaan, kaverisi oli oikeassa. Ei se muuten olisi sinua niin närästänyt.
Ei vaan työtoveri oli asiaton. Kuten sinäkin.
Jos nimittely kohdistuu myös itseensä, se muuttaa sanoman sisältöä. Aloittaja närkästyi turhasta.
Ai kaikkia voi haukkua tyyliin "me läskit", "me rumat". Ei todellakaan voi, jokainen puhukoon omasta puolestaan.
Mummo on ihan kunnianarvoisa nimike kun se on oikeassa asiayhteydessä. Muuten se on asiatonta nimittelyä. On typerää lukea lehdistä, että mummo jäi auton alle tms. Mistä toimittajat tietää onko kyseinen nainen mummo vai ei. Itse olen 60 ja minulla ei ole lapsia, joten en ole mummokaan. Ei ole kyllä kukaan mummotellutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Totuus satuttaa.
Sinäkin vanhenet. :)
Tilanne tuntuu yllättävältä TODELLA monelle ihmiselle. Eilisen nuori onkin jo keski-ikäinen ja seuraavaksi vanhus. Ketä silloin mollaataan?
ohis, aiempi nuori :D
Vierailija kirjoitti:
Mummo on ihan kunnianarvoisa nimike kun se on oikeassa asiayhteydessä. Muuten se on asiatonta nimittelyä. On typerää lukea lehdistä, että mummo jäi auton alle tms. Mistä toimittajat tietää onko kyseinen nainen mummo vai ei. Itse olen 60 ja minulla ei ole lapsia, joten en ole mummokaan. Ei ole kyllä kukaan mummotellutkaan.
Juuri näin!
Ei, miksi ärsyyntyisin tai välittäisin jonkun nobodyn puheista? Sitten jos kyse olisi jostain minulle tärkeästä ihmisestä, voisin jo välittääkin hänen mielipiteistään.
Mielestäni 4-kymppinen on kyllä aika nuori tullakseen kutsutuksi mummoksi tai papaksi, ellei kyseessä ole sukulaissuhde. Tai ehkä joku ennen aikojaan rupsahtanut kireä nutturapäinen 48-vuotias...
Eilen vartija huomautti minulle kaupassa, että heillä on sellainen sääntö, että nuorten on jätettävä reppunsa kaupan eteiseen, kun "täällä käy kaikenlaisia porukoita". Yllätyin, koska palstan mukaan minun piti olla ikivanha, elähtänyt pappa.
Työkaverisu on urpo. Ei tässä muuta ole.
Olet liian herkkä. Se on vain tuon ihmisen puhetapa, ei sitä kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Olen muuten tuntenut 35-vuotiaan isoäidin.
Olisko sitten tytöttely sopivaa?
Vierailija kirjoitti:
Eilen vartija huomautti minulle kaupassa, että heillä on sellainen sääntö, että nuorten on jätettävä reppunsa kaupan eteiseen, kun "täällä käy kaikenlaisia porukoita". Yllätyin, koska palstan mukaan minun piti olla ikivanha, elähtänyt pappa.
Näytit varkaalta, pappa.
Meillä duunissa n. 45-vuotiaat ja vanhemmat kutsuvat itseään mummoiksi ja vanhoiksi ym. Haluavat ilmeisesti korostaa itseään ja kuviteltua paremmuuttaan.
Meille 30-40-vuotiaille puhuvat tosi vähättelevään sävyyn. "Te nuoret ette..." sitä ja tätä. Huvittavinta on se, kun puhuvat esim. jostain <10 vuotta sitten tapahtuneesta asiasta siten, että "tehän ette tätä muista, kun olette niin nuoria, mutta..."
Ei nyt suoraan liity tähän keskusteluun, mutta pointtinani se, että joillakin on omituinen tapa puhua itsestään mummona jo kauan ennen todellista mummoikää (enkä tarkoita nyt isoäitiyttä).
Vierailija kirjoitti:
Meillä duunissa n. 45-vuotiaat ja vanhemmat kutsuvat itseään mummoiksi ja vanhoiksi ym. Haluavat ilmeisesti korostaa itseään ja kuviteltua paremmuuttaan.
Meille 30-40-vuotiaille puhuvat tosi vähättelevään sävyyn. "Te nuoret ette..." sitä ja tätä. Huvittavinta on se, kun puhuvat esim. jostain <10 vuotta sitten tapahtuneesta asiasta siten, että "tehän ette tätä muista, kun olette niin nuoria, mutta..."
Ei nyt suoraan liity tähän keskusteluun, mutta pointtinani se, että joillakin on omituinen tapa puhua itsestään mummona jo kauan ennen todellista mummoikää (enkä tarkoita nyt isoäitiyttä).
Rasittava ihmistyyppi, mutta ei moukkamainen kuten jos nimittelee toisia mummoiksi/vanhoiksi.
Eihänhän sanonut sinua mummoksi vaan kummasteli sitä asiakas ei sanonut sinua mummoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian herkkä. Se on vain tuon ihmisen puhetapa, ei sitä kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Olen muuten tuntenut 35-vuotiaan isoäidin.
Olisko sitten tytöttely sopivaa?
Sekä mummottelu että tytöttely ovat asiatonta käytöstä jota ei pidä hyväksyä.
Saharan hiekka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinuori 46-vuotias kirjoitti:
Keskimäärin mummoksi tai ukiksi tullaan noin 60-vuotiaana, mutta onhan noita nelikymppisiäkin. Mutta vastaus kysymykseesi on, että vaikka et mummo olisikaan, kaverisi oli oikeassa. Ei se muuten olisi sinua niin närästänyt.
Ei vaan työtoveri oli asiaton. Kuten sinäkin.
Osuiko arkaan paikkaan?
Ei koska tuollainen ei kuulu omiin tapoihini. Asiattomuuksiin olen joutunut esimiehenä kyllä puuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
No oothan sä vanha. Mummokamaa.
Vanha tai ei niin moukkamaista mummotella tai sanoa vanhaksi. Mielessään saa toki ajatella mitä haluaa.. ...
minkälainen valkoroska pitää olla että pääsee 43 vuotiaana mummuks.. mä olin vasta 14 ku oma äiti oli 43
Älä välitä, pikkuseikka se on.