Miten jotkut kerjääjät kehtaa kiitoksen sijaan vaan pyytää lisää?
Pari kertaa olen auttanut ihmisiä jotka ovat tulleet pyytämään jotain. Ekalla kerralla oli antaa kolikoita. Muija vaan kysyi "eikö oo enempää?" Ja toisella kerralla joku vanha ja vähän pihalla oleva nainen pyysi ihmisiä ostamaan kahvia ja pullaa. Vaikutti tosi yksinäiseltä ja minulla oli ylimääräistä aikaa. Ei taaskaan kiitosta, vaan "saanko toisen pullan, ja kolmannen, maksaisitko mulle vielä junalipun?". Ikävää että joutuu kerjäämään, mutta olisko edes käytöstapojen alkeet mitään? Ja ihan kotimaisista pummeista on ollut kyse. En aio enää ikinä antaa kenellekään mitään.
Kommentit (3)
Joskus tulee mieleen että onkohan kuitenkin joidenkin kohdalla ihan oma syy että ei ole enää mitään.
No, onhan sekin keino välttyä nöyryyttävältä kiittämiseltä. Toinen rupeaa näyttämäänkin ihan kamalalta ihmiseltä kun enempää ei tipu, joten "tasoissa" ollaan. ;)
Samanlaisia kokemuksia. Annoin yhdellekin ukolle kaikki pikkuhilut mitä rahapussista löytyi, eli 1,50€ ja sanoin "ole hyvä". Ukko pyöritteli päätään ja totesi, että ei aio kiittää kun ei kerran ollut tämän enempää antaa ja paineli matkoihinsa.