Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas sadepäivä!

Vierailija
22.09.2017 |

Tänään piti ulkoilla mutta mites sitä nyt sitten tonne lähdet kun vettä sataa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aina sanotaan että pitää ulkoilla säällä kuin säällä ja vesisade on vain pukeutumiskysymys niin kuinka monella teistä oikeasti on sellaiset varusteet joissa ei kastu jos vettä tulee kaatamalla niskaan tunnin ulkoilun ajan?

Minulla on Rukan vanha sadetakki (vähän kankea, mutta ihan ok), Rukan uudemmat sadehousut (samanlaiset kuin lasten kurahousut, mutta vyötärölle ulottuvat) ja Nokian kumisaappaat. Ei tule vesi läpi.

Noi onkin kunnon sadevarusteet. Kyllähän tollaset pitävät vettä paljon paremmin mitä nämä vettähylkivät tuulipuvut ja gore-lenkkarit.

Vettähylkivät onkin tarkoitettu siihen, kun mennään lyhyitä matkoja ulkona esim. bussipysäkille tms.

Varsinaiseen ulkoiluun sitten oikeat sadetamineet.

Vierailija
22/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin maajussia käy sääliksi, koneet lähtövalmiina ja puimuri seisoo pressulla peitettynä pellonreunassa, taitaa jäädä suurin osa sadosta korjaamatta. Siihen mittakaavaan tuntuu aika mitättömältä huolelta nämä sadevaatepohdinnat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna lauantaina näyttää kesä palaavan hetkeksi, meille luvassa täyttä auringonpaistetta ja + 19 lämmintä. Myös sunnuntai ja maanantai on sääkartassa pilvetön, aurinkoinen ja + 18 lämmintä.

Viikonlopun ruoanlaitot voi siis tehdä ulkona grillillä, ihanaa!

Vierailija
24/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aina sanotaan että pitää ulkoilla säällä kuin säällä ja vesisade on vain pukeutumiskysymys niin kuinka monella teistä oikeasti on sellaiset varusteet joissa ei kastu jos vettä tulee kaatamalla niskaan tunnin ulkoilun ajan?

Minulla on Rukan vanha sadetakki (vähän kankea, mutta ihan ok), Rukan uudemmat sadehousut (samanlaiset kuin lasten kurahousut, mutta vyötärölle ulottuvat) ja Nokian kumisaappaat. Ei tule vesi läpi.

Noi onkin kunnon sadevarusteet. Kyllähän tollaset pitävät vettä paljon paremmin mitä nämä vettähylkivät tuulipuvut ja gore-lenkkarit.

No eikö se nyt ole itsestäänselvää, että vettäHYLKIVÄ on eri asia kuin oikea sadevaate.

Sepä se. Siksi ihmettelenkin että oikeita sadevaatteita on nykyään tosi huonosti valikoimissa. Luulisi niillekin olevan käyttöä.

Vierailija
25/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadevaatteet päälle ja ulos!

Sadevaatteet ja kumisaappaat ovat se**ikkäitä!

Vierailija
26/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sateella on sitten pakko lähteä ulos? Ihanaa kun voi vain löhöillä sohvalla/sängyssä, katsoa hyviä elokuvia, juoda jotain lämmintä ja vaikka saunoa. Ihan parasta!

Vierailija
27/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se nyt ole itsestäänselvää, että vettäHYLKIVÄ on eri asia kuin oikea sadevaate.

Sepä se. Siksi ihmettelenkin että oikeita sadevaatteita on nykyään tosi huonosti valikoimissa. Luulisi niillekin olevan käyttöä.

Ai. Minä taas olen nähnyt kaupungilla paljon aiempaa enemmän sellaisia tavallisia ja puolipitkia sadetakkeja ihmisillä. Eikös ne ole nyt jotenkin muodissa?

Vierailija
28/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sateella on sitten pakko lähteä ulos? Ihanaa kun voi vain löhöillä sohvalla/sängyssä, katsoa hyviä elokuvia, juoda jotain lämmintä ja vaikka saunoa. Ihan parasta!

Ensimmäinen kuuma rommi menossa. Hyytävän kylmä tihkisade ulkona. Se ois myyjäpoika joutanut kipaisemaan tämän rommin. Alkon asiakaspalvelu saisi ulottua himaan asti.

Ei tämä räkätauti välttämättä rommilla lopu mutta helpottaa se ainakin.

Vierailija
29/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menettekö muut ulos vesisateella? Kuinka monella todella on kaatosateen kestävät kuravaatteet?

Minulla ainakin on ollut aina olemassa kuravaatteet. Joskus ala-asteen alkupuolella housut vaihtui sellaisiin isompien henkselittömiin, mutta muuten ihan samanlaista rukkaa tai vastaavaa on aina ollut takki ja housut. Ehkä minulla oli vanhanaikaiset vanhemmat? Nyt minulla on vielä käytössä ne, mitkä silloin vanhemmat ovat minulla ostaneet.

Vierailija
30/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuinenkin tarvitsee ulkoilua, happihyppelyn ja raitista ilmaa. Ainakin puoleksi tuntia ulos on mentävä säällä kuin säällä.

Ja sitten näin autottoman näkökulmasta myös kävely bussipysäkille tai pyöräily asioille kaatosateessa on tullut tutuksi. Ja monta kertaa olen kastunut kunnolla läpimäräksi kun kaatosade pystyy kyllä tulemaan läpi mun vettähylkivistä ulkoiluvaatteista.

Vierailija
31/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettähylkivät onkin tarkoitettu siihen, kun mennään lyhyitä matkoja ulkona esim. bussipysäkille tms.

Varsinaiseen ulkoiluun sitten oikeat sadetamineet.

Ja se bussipysäkiltä kävelykin voi olla niille liikaa. Kesällä kunnon rankkasateessa kävelin 300 m matkan pysäkiltä ja kun vettä tuli aivan kuin saavista kaatamalla. T-paidan päällä oli vettähylkivä tuulitakki ja huppu päässä. Jo sillä matkalla tuulitakista meni ihan kunnolla vesi läpi. Huppu, rinnukset ja vatsan alue olivat hiuksia ja paitaa myöten läpimärkänä.

Vierailija
32/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kunnon kuravehkeitä joilla pärjäisi kuivana kaatosateessa.

No kannattaisiko hankkia? Esim. Rukalta saa aikuisillekin takkeja ja housuja.

Yritin kyllä hankkia ja kysyin useammasta urheilukaupasta mutta ei ollut valikoimassa.

Äkkiä Lidliin! Uusimmassa mainoksessa oli naisillekin sadetakkeja.

Vierailija
33/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset omista sateeenvarjoa niin säilyy edes se yläkroppa kuivana? Sen kanssa nyt ei ehkä juoksulenkille lähdetä, mutta kävely onnistuu.

Vierailija
34/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista muita sadevarusteita kuin kumisaappaat ja sateenvarjon, mutta ulkoilen säällä kuin säällä. Lenkillä ei kastuminen haittaa, kunhan sen ajoittaa niin että pääsee suoraan lämpimään suihkuun tai saunaan. Kävely onnistuu sateenvarjon kanssa. 

On tämä kuitenkin ollut ärsyttävä kesä. Pyykit sai kuivattua ulkona vain alkukesästä, puolet kesävaatteista jäi käyttämättä, uimassa en käynyt kertaakaan ja kissaa masentaa.

Vierailija
35/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita Rukan perinteisiä sadeasuja on myyty ainakin Etolassa (Jyväskylä).

Vierailija
36/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja kissaa masentaa.

Awww.

Minä otin viltit esiin ja aloin taas päivittäin lämmittää kuumavesipulloa, kissat tykkäävät.

Vierailija
37/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah. Minä ainakin olen sen verran mukavuudenhaluinen, että pysyttelen yksinkertaisesti sisällä jos keli on ikävä. Neulon ja viihdyn. Paras puoli aikuisuudessa on se, ettei kukaan enää pakota "maistamaan" ruokia eikä patista ulos "kelillä kuin kelillä".

Vierailija
38/38 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kunnon kuravehkeitä joilla pärjäisi kuivana kaatosateessa.

No kannattaisiko hankkia? Esim. Rukalta saa aikuisillekin takkeja ja housuja.

Yritin kyllä hankkia ja kysyin useammasta urheilukaupasta mutta ei ollut valikoimassa.

https://www.rukkasadevaatteet.fi/7-naisille

Ai noita tehdään vielä! Mä luulin että niiden valmistus on kokonaan lopetettu. Kiitos vinkistä, kun vielä löytäisi paikan jossa niitä myydään.

Ai mistä niitä saa ostettua. Samasta paikasta. Klikkaat vain tuotetta ja Osta tämä tuote. Ei kai se enää sen helpomaa voi olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme