Ja taas sadepäivä!
Tänään piti ulkoilla mutta mites sitä nyt sitten tonne lähdet kun vettä sataa.
Kommentit (38)
Mulla ei ole kunnon kuravehkeitä joilla pärjäisi kuivana kaatosateessa.
Jos suomessa asuu, niin ei voi olla yllätys paska sää.
Ihmetyttää tää loputon sade. Säätiedotuksen mukaan nyt pitäisi olla vain pilvistä eikä sadetta mailla eikä halmeilla. Ja silti sataa, kaatamalla.
Jos tää surkea kesä on jotakin opettanut, se on se, ettei säätiedotuksiin voi yhtään luottaa ja ennusteet vaihtuvat parhaimmillaan tunnin välein.
Hankalaa on ollut tämän kesän aikana yrittää esim maalata tai öljytä, kun ei voi yhtään ennakoida tulevaa.
Ensi viikolla sen sijaan pitäisi olla (ainakin täällä Etelä-Suomessa) lämpimämpää kuin kesällä! +17! Wohoo!
Sellainen naurettava agraariyhteiskunnan jäänne kuin sää ei yksinkertaisesti saa enää 2010-luvulla haitata urbaanin cityihmisen 100% turvalliseksi ja yllätyksettömäksi aikataulutettua elämää! Syylliset vastuuseen!
Vierailija kirjoitti:
No kannattaisiko hankkia? Esim. Rukalta saa aikuisillekin takkeja ja housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin kyllä hankkia ja kysyin useammasta urheilukaupasta mutta ei ollut valikoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin kyllä hankkia ja kysyin useammasta urheilukaupasta mutta ei ollut valikoimassa.
Täälläkin on humattu että nämä nykypäivän sadevaatteet eli vettähylkivät tuulipuvut on kaatosateessa ihan mitättömiä. Hetken aikaa kun on sateessa niin on hupusta, hartioilta ja rinnuksilta aivan läpimärkänä. Ennen kun oli kunnon sadetakit ja -housut niin pysyi kuivana vaikka satoi kuinka kaatamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai noita tehdään vielä! Mä luulin että niiden valmistus on kokonaan lopetettu. Kiitos vinkistä, kun vielä löytäisi paikan jossa niitä myydään.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin on humattu että nämä nykypäivän sadevaatteet eli vettähylkivät tuulipuvut on kaatosateessa ihan mitättömiä. Hetken aikaa kun on sateessa niin on hupusta, hartioilta ja rinnuksilta aivan läpimärkänä. Ennen kun oli kunnon sadetakit ja -housut niin pysyi kuivana vaikka satoi kuinka kaatamalla.
Esim. Rukka valmistaa vieläkin oikeita sadevaatteita.
Tehdäänkö aikuisille "kurarukkasia" tms? Inhottaa, kun näpit jäätyy sateessa, vaikka ei edes olisi kovin kylmäkään keli.
Mulle kans! Nahkakäsineistä menee fillaroidessa vesi inhottavasti läpi.
Menettekö muut ulos vesisateella? Kuinka monella todella on kaatosateen kestävät kuravaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen naurettava agraariyhteiskunnan jäänne kuin sää ei yksinkertaisesti saa enää 2010-luvulla haitata urbaanin cityihmisen 100% turvalliseksi ja yllätyksettömäksi aikataulutettua elämää! Syylliset vastuuseen!
Juuri näin ja siihen sään säätelyyn pitää panostaa kunnolla. Aivan naurettavaa ettei vuonna 2017 ole jo säät hallinnassa. Se on kaikkien etu jos sateet voidaan ohjata esim. kuivuudesta kärsiville alueille.
Muutama arkadianmäen puhuva pää voidaan uhrata jos sateenjumalat siitä leppyisivät. Tai vaikka vähän useampikin kun niitä riittää.
Kun aina sanotaan että pitää ulkoilla säällä kuin säällä ja vesisade on vain pukeutumiskysymys niin kuinka monella teistä oikeasti on sellaiset varusteet joissa ei kastu jos vettä tulee kaatamalla niskaan tunnin ulkoilun ajan?
Vierailija kirjoitti:
Kun aina sanotaan että pitää ulkoilla säällä kuin säällä ja vesisade on vain pukeutumiskysymys niin kuinka monella teistä oikeasti on sellaiset varusteet joissa ei kastu jos vettä tulee kaatamalla niskaan tunnin ulkoilun ajan?
Minulla on Rukan vanha sadetakki (vähän kankea, mutta ihan ok), Rukan uudemmat sadehousut (samanlaiset kuin lasten kurahousut, mutta vyötärölle ulottuvat) ja Nokian kumisaappaat. Ei tule vesi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Rukan vanha sadetakki (vähän kankea, mutta ihan ok), Rukan uudemmat sadehousut (samanlaiset kuin lasten kurahousut, mutta vyötärölle ulottuvat) ja Nokian kumisaappaat. Ei tule vesi läpi.
Noi onkin kunnon sadevarusteet. Kyllähän tollaset pitävät vettä paljon paremmin mitä nämä vettähylkivät tuulipuvut ja gore-lenkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi onkin kunnon sadevarusteet. Kyllähän tollaset pitävät vettä paljon paremmin mitä nämä vettähylkivät tuulipuvut ja gore-lenkkarit.
No eikö se nyt ole itsestäänselvää, että vettäHYLKIVÄ on eri asia kuin oikea sadevaate.
Sadevaatteet päälle ja ulos!