Naisystäväni asettaa uransa meidän suhteen edelle
Hieman ironista, koska yksi asia mihin alussa häneen ihastuin oli se miten menestynyt ja määrätietoinen hän on urallaan.
Nyt olemme seurustelleet jo pitkään, muutto yhteiseen asuntoon on suunnitelmissa jne. Minua on hiljattain alkanut häiritsemään se, että hän ei ole valmis tinkimään mistään, joka vaikuttaisi negatiivisesti hänen työelämäänsä. Esim. emme voi muuttaa alueelle X, koska se on niin kaukana työpaikasta (vaikka olisi lähellä minun työpaikkaa). Lisäksi olemme keskustelleet lasten saamisesta ja hän on sanonut, ettei jäisi kotiin hoitamaan lasta. Kuka sitten jäisi? Minäkö? Minulla on myös ura joka kaipaa panostusta. Mielestäni hänen pitäisi osata tehdä kompromisseja työn ja perheen suhteen, mutta näin ei ole.
Olen alkanut miettiä, että onko hän sittenkään se oikea? Millainen nainen asettaa työn perheen edelle?
M32
Kommentit (19)
Haloo, nyt eletään vuotta 2017! Nainen voi olla ihan mitä vaan! Ei pelkkä synnytyskone ja kotiäiti! Ihan oikein, että nainen näyttää kaapin paikan.
Millainen mies asettaa työn perheen edelle?
Jos sinä haluat lapsia, miksi et jäisi niitä hoitamaan? Miksi sun ura on tärkeämpi?
No ethän sinäkään ole valmis tekemään kompromisseja vaan oletat että nainen jää esim. kotiin lasten kanssa. Miksi hänen urakehityksensä pitäisi kärsiä toisin kuin sinun?
Miksi sinun pitää saada lyhyt työmatka?
No. Hänellähän on tuohon kyllä täysi oikeus. Vastaus kysymykseen millainen nainen asettaa työn perheen edelle: sellainen jota ei kiinnosta äitiys eikä perhe-elämä.
Läpinäkyvä provo. Korostat liian selvästi jo eka viestissä, miten teillä on ihan samat arvot ja sinä vaadit toista luopumaan urastaan sinun takiasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä haluat lapsia, miksi et jäisi niitä hoitamaan? Miksi sun ura on tärkeämpi?
Tienaan enemmän ja uskon että nainen on parempi hoitamaan lasta kotona. Onko tämä jotenkin radikaali ajatus mielestäsi?
AP
Vastaan sinulle asiasta jotain viisasta, jos ensin todistat että tämä ei ole vain provo. Olen nimittäin kuvaamasi kaltainen nainen, ja tiedän aiheesta jotain.
Ap, olen itse naisjohtaja, aina tehnyt pitkää päivää tunteja laskematta. Minulla on kolme lasta, ja rakastan lapsiani, mutta niib myös työtäni. Uran ja perheen yhdistänmisen mahdollistaa joko tukiverkot tai mies. Tukiverkkoja minulla ei ole, olen erittäin huonosta ja tylystä suvusta, mutta mies on mitä parhain
Äitiyslomat on jaettu niin että minä 4-5kk kotona ja mies toisen puolikkaan päälle. Hoitovapaalla on ollut joko mies tai sitten kumpikin tehnyt 50% työaikaa eli 2,5pv/vko. Lapset laitettu hoitoon siinä 1v6kk iässä.
Molempien pitää joustaa asiassa. Sen ehkä enemmän joka ei ole se 'ykkösnyrkki'. Meillä esim mies hoitanut lasten sairasteluja jne enemmän. Minun poissaoloni aina haittaa enemmän koska tienaan paljon enemmän kuin mies.
Miehellä pitää olla itsetunto kunnossa, sillä joitain miehiä risoo se jos nainen tienaa enemmän. Oma mieheni kestää sen hyvin, koska rahat ovat yhteiset enivei.
Mielestäni ap ja puoliso voivat hyvin onnistua perheen perustamisessa, mutta kunmankin pitää joustaa. Ei pelkästään naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan enemmän ja uskon että nainen on parempi hoitamaan lasta kotona. Onko tämä jotenkin radikaali ajatus mielestäsi?
AP
Ei nainen ole mitenkään automaattisesti parempi lasten kanssa. Naista ei lapsi kiinnosta, jos sinä sen haluat niin sinä uhraudut
Vierailija kirjoitti:
No. Hänellähän on tuohon kyllä täysi oikeus. Vastaus kysymykseen millainen nainen asettaa työn perheen edelle: sellainen jota ei kiinnosta äitiys eikä perhe-elämä.
Vastauksesi on väärä. Kyllä häntä saattaa ihan hyin kiinnostaa äitiys ja perhe-elämäkin, häntä vain kiinnostaa myös ura, eikä hän ole valmis luopumaan jälkimmäisestä ensimmäisen hyväksi. Ei myöskään ole mitään syytä, miksi pitäisi.
Ap sinä et ole oikea naisellesi. Hän ansaitsee niin paljon parempaa.
Ei kannata ottaa uranaista jos ei sellaista halua :)
Ehdota naiselle terapiaa, että oppisi hölläämään työn kanssa.
Olen uranainen ja minusta nainen jää kotiin jos lapsia tehdään. Ja minusta työmatka on aika pieni asia. Mutta muista mies jos lipeät nyt näissä asioissa niin lipeät aina. Laita vastaan vaan.
Miehiä tulee ja menee, sitä uraa on elämässä vain se yksi ja ainoa.
Mitäs kompromisseja sinä sitten teet perheen eteen?
Olsiko tätä ongelmaa, jos kumppanisi olisikin mies ja sinä nainen?