Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sopivaa käyttää kylässä tietokonetta kysymättä lupaa?

Vierailija
05.04.2006 |

Siis, jos tietokone on auki, voiko sen ääreen vain istahtaa ja ruveta käyttämään nettiä ym?

Itse en oikein pidä, jos joku meillä näin tekee, vaikka olisi sisarus tai sukulainen. Tietokoneellahan voi olla henkilökohtaisia tietoja. Olenko turhan tiukkapipoinen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin kyllä tekee samaa vanhempiensa kotona. Ei minua haittaa.

Vierailija
2/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä kaikki kysyvät yleensä luvan ja sen saavatkin. Ihan lähisukulaisista en piittaa vaikka menisivät ilman lupaakin koneelle, jos se on auki.

Missään en itse mene koneelle ilman lupaa paitsi siskolla, mutta sielläkin yleensä niin että on puhuttu jostakin ja tarkistan em. asian netistä tms. eli siis tavallaan " yhteistä asiaa" . En ala tutkia esim. omia sähköposteja tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä jos joku on tulossa en jätä " näkyville" sellaisia juttuja mitä en halua ylimääräisten silmien näkevän.

Ei me yleensä kavereiden kanssa kysellä saako käyttää vai ei, se tuntuisi meidän piireissä hassulta.

Vierailija
4/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn kylässä luvan jopa vessassa käyntiin. En tosin anoppilassa tai sisarten luona, mutta vähän vieraampien luona kyllä. Eikä tulis mieleenkään mennä koneelle toisen luona. Enkä pidä jos joku tulee meille ja menee noin vain nettiin. Sit on eri, jos haluaa näyttää sieltä jotain meille, ja sit laittaa kiinni.

Vierailija
5/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihminen on kyllä sukulainen, mutta minusta olisi voinut ensin kysyä luvan. Olisin mielelläni sulkenut nuo sivut ensin, vaikka ei mitään salaista ollutkaan.

Mieheni kyllä menee omilla vanhemmillaan koneelle lupaa kysymättä, mutta se johtuu siitä, että hän on myös asentanut koneelle kaikki jutut ja korjailee sitä tarvittaessa.

Vierailija
6/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupa pitää kysyä, mutta mielestäni hyvälle tutulle se pitää myös antaa, jos kone on päällä, eikä mikään tärkeä ole kesken.

Vierailija
7/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kun meinkin on pakko pitää tietsikkaa olohuoneessa kun ei muualle mahdu ja kohteliasta teitty on kysyä lupaa.

Röyhkeintä on mun mielestä yks miehen kaveri joka omineen(=kysymättä yhtään mitään) laittaa jopa koneen päälle ja käy surffailee ja muutenkin käyttäytyy kuin tää olisi miehen poikamiesboksi eikä mikään perheasunto...

Vierailija
8/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä kysyn kylässä luvan jopa vessassa käyntiin.

Vierailija
9/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas sulla törkee vieras! Kyllä mua ainakin häiritsis jos olis vaikka nää vauva-lehden sivut jääny auki ja joku vieras huomais ne (tai mikä tahansa sivu olis auki!) Ja koneeltahan on tosi nopeeta kattoo esim. sivuhistoria ym. jos haluaa vähän tirkistellä että mitä toinen ihminen koneella yleensäkin tekee..

Eli en tykkäis tuommosesta ja kyllä meillä ainakin jokainen vieras (oli sitten sisko, ystävä tai kuka tahansa) kysyy luvan saako koneella käydä.

Vierailija
10/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se riippuu: esim. sisarus tai vanhempi saisi tottakai alkaa käyttämään, mutta jo parhaan kaverin pitäisi kysyä lupa.

Vierailija
11/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis sitten. Kysyn nätisti, että voinko käydä vessassa, ja jos toinen sanoo että ei, niin sit ei. En suutu. Sillä kysyn, että kaikki ei välttämättä tykkää jos joku menee vessaan ja varsinkin omin luvin. Voi olla pönttä pesemättä ym. Meillä on vessa niin hankalassa paikassa (pannuhuoneessa) että kukaan ei kysymättä sinne edes osaa, eikä kukaan mielellään siellä käykkään =) Ärsytti muuten yksi vieras, joka yhtäkkiä nousi sanomatta mitään, meni eteiseen ja tempoi tiukasti kiinni olleen vintin oven auki, ihmetteli siinä vähän aikaa portaissa olevaa tavaranpaljoutta ja viimein vasta älysi kysyä että pääseekö tästä vessaan. Olis piru vie kysynyt heti, että voinko käydä vessassa, niin olisin heti kertonut tien sinne. En tykännyt, että tuosta vaan meni repimään ovia auki eikä voinut kysyä ensin neuvoa.

7

Vierailija
12/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulainen voisi käyttää siis äiti isä sisko veli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi