aviopuolison saaminen ulos asunnosta aPUA
Tilanne sellainen että mulla on vaimo ulkomaalainen joka tässä tapellut kokoajan kun ollaan kotona, henkistä väkivaltaa jatkuvalla syötöllä välillä käy käsiksikin niin että oon tässä viimesen vuoden kohta pyörityt sairaaloissa ja päivtystyksissä ja terveys ihan riekaleina. Hän on kuitenkin virallisesti mun puoliso vaikka kokoajan ilmoittaa eroavansa kun jokin ei miellytä.
Nyt en enää kestä tätä kun elämä on yhtä paniikkikohtausta huutoja ja hyökkäyksiä eikä nuku ja rauhottavien ja sydänlääkkeiden avulla vähän kestää, rakentava keskusteluyritys torpataan ivalliseen hymyyn ja huutoon ja raivoon ja ovet on kokoajan paiskottu kiinni.
Vihdoin tajusin etten voi jatkaa tätä. Oon koittanu viimesen vuoden paeta kotoa itse milloin minnekin, mökille, ulkomaanvierailulle, vanhemmille yms. mutta se ei toimi, mulla on ollut paha sisäilmaherkkyys joka mennyt vaikeaksi tän kroonisen stressitilan takia ja alan voida niin huonosti noissa vierailupaikoissa ja tää asunto on ainoa jonka oon löytänyt missä pärjään. Mutta se ihminen on täällä ja tekee tästä vielä kauheampaa eikä mulla oo mitään paikkaa missä olla.
nyt just vihdoin äitini lupasi tarjota asuntonsa hänelle maksutta käyttöön, ja kerroin että tehdään niin että hän menis sinne asumaan kun mulle se ei toimi, lupasin antaa puolet tuloistamme hänen käyttöönsä yms. ja oli jo suostumassa ja nyt tuli viesti että hän ei lähde mihinkään, hän jää tähän ja jos pyydän lähtemään hän soittaa poliisille.
Onko se niin että oon vaan kusessa ettei tässä mitään voi, että vaikka vuokrakämppä on mun nimissä ja hoidan kaiken mutta kun naimississa olen niin jos hän päättää lähteä tuolle tielle niin mitään ei voi?
Koko pari vuotta uhkaillut harva se päivä lähteä ja jättää mut ja avioerosta ja nyt kun päätin että muutetaan erillemme pakon edessä ja ilmaisin vielä että tarkoitus että voimme paremmin ja voimme palata onnellisina yhteen jos teemme töitä tahoillamme, niin vastaus oli vaan että ei kiinnosta,hän soittaa poliisit ja asuu täällä ja on jo ennenkin kertonut että kunhan saa jatkoluvan oleskelulupaan niin vaihtaa maisemaa mutta tarttee siihen vielä muutaman kuukauden.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Muuta erilleen. Päätä vuokrasopimus. Laita ero vireille. Rikosilmoitus pahoinpitelyistä ja lähestymiskielto. Säästä kirjallisesti saamasi uhkaukset. ota yhteys juristiin lisäneuvoista.
Avioerolla uhkailu ei varsinaisesti täytä minkään rikoksen tunnusmerkistöä.
Ehkä aloittaja voisi pyytää äidiltään viikkorahaa lakimiestä varten?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kieltä puhutte keskenänne?
Ihan selvästi rakkauden kieltä, huonosti.
On ne ulkomaalaiset vaimot niin ihania ja niin paljon parempia kuin suomalaiset vaimot. Se kauneus mykistää <3
Avioerohakemuksen voi tulostaa netistä, täyttää ja toimittaa käräjäoikeuteen. Hakemuksessa voi vaatia perustelujen kera toiselle määräystä muuttaa pois yhteisestä kodista. Kun on kyse aloittajan nimissä olevasta vuokra-asunnosta, homma ei ole edes vaikea.
Ellei rouva muuta sovinnolla ja luovuta avaimia, on vaihdatettava lukot tämän poissaollessa, kun oikeus on antanut päätöksen siitä, että aloittaja saa jäädä ja rouva muuttaa ulos. Tämä pitää sopia vuokranantajan ja taloyhtiön kanssa. Rouvalla on oikeus hakea tavaransa asunnosta sovittuna aikana, mutta silloin on hyvä olla viranomainen (poliisi) läsnä.
Lähestymiskiellon hakuun on oltava hyvä näyttö, pelkkä oma sana ei riitä.
Ilmaista lakineuvontaa saat puhelimessa esim. Laki24.fi- palvelusta, vain puhelun hinta veloitetaan. Siellä vastaa juristi.
Vierailija kirjoitti:
😕 nyt tää menee ihan farssiksi.
Se oli farssia ensisilmäyksellä, mutta kielimuuri hidasti hoksottimia
Tässä on nyt muutamat trollin ainekset koossa. Ensinnäkin se että AP ei ole tullut 7 tuntiin vastaamaan yhteenkään viestiin ja jätti sopivasti kysymyksiä auki. Toisekseen tuo asuntoon kiintyminen niin, ettei kaiken maailman asunnoista yksikään ole hengitykselle hyväksi paitsi nykyinen. Lisäksi bonuksena ulkomaalainen vaimo, joka kaiken lisäksi kyttää uutta oleskelulupaa parin kuukauden kuluttua eikä suostu eroamaan. Ettei vain olisi suomalaisen naisen kirjoittama provo.
Vierailija kirjoitti:
On ne ulkomaalaiset vaimot niin ihania ja niin paljon parempia kuin suomalaiset vaimot. Se kauneus mykistää <3
Ne osaavat olla naisia ja kohdella miestä palvovasti, onhan tämä Luomakunnan Kruunu. Eivätkä vaadi tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Äläkä vaan nyt anna sen tulla raskaaksi!! Jos väittää olevansa raskaana, kun pistät sen ovesta ulos, niin vaadit lääkärintodistusta ennenkuin uskot. Ja DNA-testit sit jos oikeesti on paksuna ja muksu syntyy. Ja mihinkään aborttiin et anna rahaa, täyttä huijausta koko juttu.
Suhde päreinä, mies henkitoreissaan, mutta TOKI täytyy häntä erikseen varoittaa suojaamattomasta seksistä itse Meduusan kanssa. Tietenkin.
ap trolli tais kuluttaa kaikki paukkunsa heti avaukseen, sen jälkeen on ollut hiljaista.
Kuulostaa ihan yhden jo edesmenneen tuttuni thaivaimolta. Joutuivat lähtemään Suomesta, kun vaimo kiukuspäissään tuikkasi miestä hieman tavallista pahemmin veitsellä. Ei se naisen koko vaan se kouluttamattomuus (pari vuotta apukoulua maaseudulla) ja pahansisuisuus.
Ei ollut trolli, tilanteet vaan niin akuutteja että ei paljon ehtinyt netissä päivystää.
Onhan asioissa aina kaksi puolta että onhan naisella syynsä käytökselleen.
Itseasiassa tuona päivänä, uhkaukset poliisista ja radiohiljaisuus sen jälkeen saivat mut kauhistumaan minkälaisen tapauksen kanssa olen nyt tekemisissä ja mitä hän voi tuossa mielentilassa saada aikaan, joten kun minun piti lähteä kotoa käymään muualla, en uskaltanut jättää ovea auki että hän pääsee yksinään kotiin tuhoamaan asioita vaan laitoin turvalukon kiinni, joka tietysti ei kovin kivaa häntä kohtaan ollut. Siinä vaiheessa tietysti kirjoitti mulle kun ei ollut päässyt sisään, taas uhaten poliisilla. Saavuin takas parin tunnin päästä ja kun hän näki tavaransa pakattuna niin oli tietysti järkyttynyt ja raapi mun käsistä ihoa ja repi hääkuvat yms.
sanoi ettei lähde iltaa vasten, ja otin yhteyttä ja mentiin puhumaan papin kanssa vielä myöhään illalla. Aikaa oli tosin vähän ja nainen lähinnä luetteli tunnin monologin omasta kokemuksestaan tapaamisestamme alkaen ja syitä siihen ettei koe avioliittoa kunnolliseksi. Kuuntelijamme oli sitä mieltä että on todella paljon asioita joita pitäisi ratkaista ja käsitellä, että tarvitsisimme siihen asiantuntijan ja lupasi sellaista järjestellä meille.
Eilen hän sitten ei enää halunnutkaan lähteä vaan jäädä tänne.
Tätä tämä ollut vuosia nyt. Papin luota kun tultiin niin ilmaisi vaan ettei kiinnosta koska on jo kauan sitten päättänyt ettei halua olla tässä liitossa.
Yksi iso ongelma tuossa huutamisessa on se, että mulle on jo kehittynyt tinnitus joka pahenee hänen kanssaan eläessään näistä tilanteista ja hän tietää miten se tekee pahaa mulle kun päässä vinkuu jatkuvasti pahenevalla tavalla häiriten sekä valveilla oloa että nukkumista, ja kuinka järjetön huutaminen saa sen pahenemaan enkä tosiaan tiedä miten kestän enää jos se tästä vielä pahenee, nyt se meni jo todella paljon pahemmaksi tämän jälkeen, kun hän huusi kovempaa kuin ikinä ennen, kertoi itsekin että häntäkin sattui ja vieläkin sattuu ja jotain taisi tapahtua hänen kurkulleen siitä ja mulle itselleni tää tuntuu niin hullulta ottaa riski viedä elämänlaatua loppuelämältä tässä kun toinen on sata kertaa ilmaissut että on valmis vaan katoamaan silmänräpäyksessä eikä kiinnosta. Mutta nyt taas hän sai mut puhuttua että lupaa että on viikon tosi kiva mulle ja saamme suhteen kuntoon.
Oot just samanlainen vässykkä mitä jotkut naiset. Mies hakkaa ja ryyppää ja aina otetaan takaisin kun lepertelee...
Saman neuvon annan sinulle, kuin naisellekin samassa tilanteessa: JSSAP! Muutat äidin luokse, vuokrasopimus irti, avioero vireille. Jos on todisteita väkivallasta, haet lähestymiskieltoa. Ja vaikka miten vakuuttelisi että on kiltti, et palaa yhteen. Tuommoiset ei koskaan muutu.
Rikosilmoitus poliisille väkivallasta ja ennen sitä dokumentoimaan vammat lääkäriin, oot vissiin käynyt aiemmin useasti paikattavana vai käsitinkö väärin? Mitä olet sanonut vammojen syyksi silloin?
On se kyllä huonoa miten joku saa toisen alistumaan niin täysin. En ymmärrä miten voit vielä sanoa että ehkä voitte jatkaa joskus yhdessä.
Kai hän tuon olisi tehnytkin jos jotain näyttöä väkivallasta olisi.
Näyttöä ei ole, jos kuvittelee asioita.