Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotimaanmatkailu PK-seudun ulkopuolella on kuin aikamatka muutama vuosikymmen taaksepäin

Vierailija
21.09.2017 |

Tuleekohan muu Suomi ikuisesti jälkijunassa kehityksessä?

Tämä ei edes ollut ilkeilykommentti, vaan fakta. Entä miltäköhän pöndeläisille tuntuu tulla PK-seudulle, jos me koemme ylöspäin matkailun aikamatkana taaksepäin?
Tod.näk. hekin kyllä haluavat pian pois. :D

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös Helsinki-kateutta ja alemmuuden tunnetta helsinkiläisiä kohtaan. Sellaiset maalaiset, jotka ovat nähneet muutakin maailmaa, kuin oman kylänsä, ovat mukavia.

Tosin tässäkin poikkeus vahvistaa säännön. Yksi vanha mies ei ollut nähnyt muuta maailmaa kuin TV:n matkailuohjelmissa, mutta hän oli sydämeltään avarakatseinen ja sivistynyt! Hän luotti omiin tuntemuksiinsa ihmisyksilöistä. Hän uskoi, että ei ne ihmiset muuallakaan niin kovin paljon erilaisia ole kuin hänen kylällään! (ei myöskään helsinkiläiset) Hän ei säikähtänyt, kun kylään muutti ensimmäisiä pakolaisia, vaan meni keskustelemaan heidän kanssaan kansalaisopiston englanninkielen taidoillaan. Pian vei jo heitä lakkaankin.

Vierailija
22/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu miten paska aloitus. Jos haluat aiheesta keskustelua, aloitukseen kannattaisi vähän satsata ja kertoa spesifimmin, että mistä seikoista on kyse.

Muut: lopettakaa tämän keskustelun ruokkiminen. vituttaa yleensä, kun tällä palstalla niin moni on valmis heti lähtemään arvaileman, mitä kulloinen AP mahtaa tarkoittaa. Jos aloitus on vasemmalla kädellä laadittu ja typerän provosoiva, kannattaa miettiä hetki, onko syytä käyttää energiaa vastaamiseen.

Jos joku ei jaksa nähdä 2 minuuttia kunnollisen aloitusviestin kirjoittamiseen, niin keskustelu ei ole keskustelun arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta käsittämättömintä on se, että kun mennään kehä III ulkopuolelle, niin kasvisruokaa ei saa mistään. Viimeksi olin työreissussa Turun yliopistolla, missä ruokalassa ei ollut ollenkaan kasvisvaihtoehtoa. Uskomatonta. 

Missä oikein mahdoit käydä? Jo 90-luvun alussa sai jokaisessa Turun yliopiston ruokalassa kasvisruokaa.

Vierailija
24/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta käsittämättömintä on se, että kun mennään kehä III ulkopuolelle, niin kasvisruokaa ei saa mistään. Viimeksi olin työreissussa Turun yliopistolla, missä ruokalassa ei ollut ollenkaan kasvisvaihtoehtoa. Uskomatonta. 

Kerro ihmeessä ruokalan nimi, niin voidaan katsoa ruokalista. Ne on kaikki netissä.

Vierailija
25/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä ruokalan nimi, niin voidaan katsoa ruokalista. Ne on kaikki netissä.

Se oli joku Mauno, mistä sai lähinnä jotain grilli/pizzajuttua. Päivän salaattikin sisälsi sinä päivänä possua. Ja vesi piti ottaa kertsimukiin. Kuulemma siellä oli aikaisemmin kertsilautasetkin.

Vierailija
26/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ruokalassa näin? Minusta niissä, joissa olen käynyt, on kasvusvaihtoehto. Kasvissyöjät tosin suosivat Assarin ullakkoa, eivätkä juuri käy niissä muissa.

Vierailija
27/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli joku Mauno, mistä sai lähinnä jotain grilli/pizzajuttua. Päivän salaattikin sisälsi sinä päivänä possua. Ja vesi piti ottaa kertsimukiin. Kuulemma siellä oli aikaisemmin kertsilautasetkin.

Onko Mauno nykyisin opiskelijaruokala?

Vierailija
28/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.mauno.fi

"Mauno on yksityinen kokous- ja ravintolapalveluita tarjoava yritys. Maunossa järjestät helposti isot ja pienet kokoukset, laadukkaat yksityistilaisuudet, nautit monipuolisesta ja laadukkaasta lounaasta. Meillä pidät myös yrityksesi edustustilaisuudet esimerkiksi kaupungin tyylikkäimmissä tiloissa kattoterasseineen tai tilaat vaikka tarjoilut perhejuhliin Maunon catering- palvelusta. Tervetuloa Maunon maailmaan!"

Ei ole yliopiston opiskelijaruokala ja näin ollen yksityisenä yrityksenä tarjonnevat sitä ruokaa joka heidän asiakkailleen menee kaupaksi.

Vierailija
29/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkähipiäiset, älkää loukkaantuko. En tarkoittanut Tampereen, Turun tai muiden isompien kaupunkien kuuluvan tähän, vaan lähinnä pienten maakuntien. Meneppä vaikka perinteiselle kylpylälomalle Ikaalisiin, niin näet mitä tarkoitan. :)

Ap

Säähän paikkaan oot eksynyt:)

Vierailija
30/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkähipiäiset, älkää loukkaantuko. En tarkoittanut Tampereen, Turun tai muiden isompien kaupunkien kuuluvan tähän, vaan lähinnä pienten maakuntien. Meneppä vaikka perinteiselle kylpylälomalle Ikaalisiin, niin näet mitä tarkoitan. :)

Ap

Perinteiselle kylpylälomalle mennään Terijoelle.

Meillä muuten ei käytetä kaksoiskonsonantteja kohdissa, joissa niitä ei ole tarpeen käyttää. Onko teillä pääkaupungissa liikaa p-kirjaimia vai huono perusopetus?

Vierailija
31/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen pikkukaupungit:

Tori, jonka vieressä Sokos, pieni kauppakeskus tusinarättiliikkeineen ja monta pizzeriaa. EI muuta.

Vierailija
32/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin Vihdissä kesällä ja se maalaisnäkymä oli kyllä ihana. Kävin täyslandella asioimassa isossa omakotitalossa jossa asui nuori pari, vaimo oli kotiäiti. Sellainen ei ihan Espoossa olisi mahdollista. Hyvin kaunista, mutta itse kaipaan naapureita ja vähän meteliä elämään.

Itse muutin Oulun keskustasta aikoinaan Hakaniemeen ja olin järkyttynyt siitä pultsarien määrästä mitä silloin asui metroaseman ympärillä. Melkoinen aikamatka..

Vierailija
33/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettei Ap Parkanoon asti ajellut:)

Vierailija
34/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä surullinen, kun näen "kehityksen"mitä siellä tapahtuu.

Kaikki aito peittyy valtavien tiekompleksien ja kerrostalojen alle, laitteet hengittävät kohta ihmisten puolesta, koska puhdsta ilmaa, kasveja, puita, aurinkoa saati muuta luontoa ei tässä uudessa kehityksessä ole jäljellä. Autolla ajetaan näihin isoihin keskuksiin, jotka pitävät huolen ihmisen "hyvinvoinnista".  

Olen onnellisesti pudonnut tästä kehityksestä, koska saan vielä hengittää puhdasta ilmaa ja kävellä luontoon, poimia omat lääkkeeni luonnosta, kuunnella linnunlaulua, nähdä ja kuulla joutsenten lähtö etelään.

Onneksi kaikki voimme valita oman asuinpaikkamme. 

Vierailija
35/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli töissä vieraina kolmekymppisiä yliopistosta valmistuneita oululaisia ja tamperelaisia nuoria naisia, jotka järkyttyivät kun pääkaupunkiseudun konttorissa oli kasvisruokapäivä. Kommentit oli tyyliä: "eikö täältä saa oikeaa ruokaa ollenkaan?!". Jotain tuollaista osaisin odottaa vain yli viisikymppisiltä miehiltä!

Siis ihan oikeasti ei jostain ravintolasta saanut kuin kasvisruokaa?

Hyi saatana...

No, onneksi pääkaupunkiseudulla on valinnanvaraa.

Vierailija
36/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tyhmä aloitus.

Maaseutu on hieno ja yhtälailla toimii kaikki jutut. Harmi, että kotimaan matkailu on niin kallista, jos ei ole sukulaisia ympäri Suomea.

Olin muuten viime kesänä Ikaalisten kylpylässä Eppu Normaalin keikalla ja oli tosi hieno kokemus. Kauniilla paikalla tuo kylpylä.

Terveisin helsinkiläinen.

Vierailija
37/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se maaseutu hienoa kesä-heinäkuun ajan, mutta ne 10 muuta kuukautta. EI EI EI!

Vierailija
38/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin päin ajateltuna.

Kyllä se pääkaupunkiseutu on itselleni kovin vieras nykyään. Kamalan täyteen ahdetut kaupungit lähiöineen, ihmisiä ihan liikaa. Uuutisetkaan noista kaupungeista tapahtumineen eivät mieltä ylennä.

Synnyin aikoinaan aivan erilaisessa Helsingissä, kuin mitä se on nykyään.

Sieluni lepää täällä sadan kilometrin päässä pääkaupungista, on tilaa hengittää. Ei tarvitse pelätä yksin  illallakaan lenkkeillessä. On kaunis luonto ja naapuritkin tuntevat, sekä välittävät toisistaan. Täällä on vielä yhteisöllisyyttä, joka on kokonaan isoista kaupungeista kadonnut.

Käymme Helsingissä muutaman kerran vuodessa, mutta en asuisi siellä mistään hinnasta.

Vierailija
39/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se maaseutu hienoa kesä-heinäkuun ajan, mutta ne 10 muuta kuukautta. EI EI EI!

Mitähän kaunista on marraskuisessa räntäsateessa Helsingissä? Olen itse helsinkiläinen, mutta mielestäni on junttia touhua tämä maaseudun mollaaminen. 

Vierailija
40/40 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Helpottaisi keskustelua jos kykenisit edes jotenkin kertomaan mitä ihmettä oikein tarkoitat. Se nyt vaan näyttää liian suurelta pyynnöltä.

Tuossahan juuri avasin asiaa, vai?

Monella taisi mennä väärään tajuntaan tämä koko teema, vaikkei tarkoitus ollut kuin ihmetellä, että miten jäljessä muu Suomi kulkee. :D

En missään vaiheessa sanonut, että esim. Helsinki on ainoa ja oikea paikka asua. En nimittäin itsekään ole PK-seudulta kotoisin.

Provosoituneina ihmisillä menee pointti pahasti ohi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän