Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastentahtoisuus käyttää rahaa... muilla samaa?

Vierailija
21.09.2017 |

Mulla on outo ongelma. Pitäisi ostaa nyt esim. uudet kengät ja periaatteessa rahaakin on. Olen varannut pari sataa euroa, ne on nyt ns. ylimääräistä eli laskut tältä kuulta maksettu ja ruokarahaa on, säästötilillä on jonkun verran mutta ei kyllä paljoa, vajaa tonni. Jotenkin tuntuu vaikealta käyttää nuo rahat kenkiin, vaikka tarvitsen uudet kengät ihan oikeasti, nyt on vain tennarit ja ne ei talveksi riitä. Mulla on vasta saatu vakituinen työ, eli ei pitäisi olla mitään epävarmuutta vaikka loppuvuoden tuloista, mutta silti tuntuu että kaikki ekstra pitäisi laittaa säästöön, mitä jos sairastun tai tulee joku tosi yllättävä iso lasku ym.

Stressaa :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastentahtoisuus maksaa laskuja...

Vierailija
2/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katopa vaan. Sinä olet ahne.

Ahne ei käytä rahaa vaan kerää sitä. Pätee muuhunkin. Sinä olet ahne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope Ankka kerää ja kerää rahaa " pahan päivän varalle".

Vierailija
4/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV ei petä koskaan. Ei ole kyllä ahneeksi kukaan mua koskaan aiemmin keksinyt syyttää.

ap

Vierailija
5/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV ei petä koskaan. Ei ole kyllä ahneeksi kukaan mua koskaan aiemmin keksinyt syyttää.

ap

Älä välitä noista. Monella on sama "ongelma" ja hyvähän se vaan on että on säästäväinen. Menet ihan rauhassa kiertelemään kenkäkauppoja ja löydät kyllä sopivat ennen talvea. Itse ajattelin hyödyntää välipäiväalet, sillä ajatuksella että talvi tulee tänäkin vuonna vasta tammikuussa kolmeksi viikoksi.

Vierailija
6/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kerrankin kuulee kuinka joku osaa hoitaa raha-asiansa! Liian usein joutuu kuulemaan kuinka rahat aina lopussa ja joutuu ottamaan pikavippejä, maksamaan luottokortilla. .. Hyvätuloisetkin. Ei osata suhteuttaa menoja tuloihin. Tämä ei siis koske kaikkia vähävaraisia.

Itse olen raha-asioissa tarkka ja säästäväinenkin. Kun on tottunut pärjäämään pienillä tuloilla, niin se jotenkin "jää päälle" eikä niitä säästyneitä pennosia vaan halua/osaa käyttää. Nyt kun sinulla on vakityö, nin voisiko olla apua vaikka budjetoinnista. Tässä vaan peruste vähän eri kuin yleensä. Tee kokeeksi tulevan kuun budjetti, missä on varattu rahat vaatteisiin ja muuhunkin ihan itselle. Budjetoi vaikka säästösumma myös. Tämä siis vain ehdotus, joka tuli mieleen. Ahneudesta ei nyt kohdallasi tullut mitään mielikuvaa. Kateellisten velaksi shoppailevien ilkeilyä

Vierailija
7/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi munkin. Ikävä kyllä olen itse kht.lla ja mies tekee työtä ja tienaa oikein hyvin.

No minun pitää tulla toimeen niillä tennareilla talvi, kun toisen mielestä en tarvi.

Voi että kun olisikin vähän omaa rahaa. Ostasin varmasti talvikengät.

Tarvisin vielä yhdet pihaan ja toiset " julkisille paikoille" No jos saa 400 kuussa niin ei sillä paljon ostella.

Vierailija
8/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, joillakin on talous aivan kuralla kun jo perusmenot on liian korkeat tienesteihin verrattuna. Hyvä että säästää ja on tarkka. Mut osta nyt ne kengät, on sitten kivempi olla.

Vierailija
9/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että mietit säästämistä, mieti miten laitat sen rahan töihin. Aitoon tarpeeseen on kyllä hyvä ostaa hintalaatusuhteeltaan hyviä tuotteita, sillä pääsee pitkälle ja on niitä tarpeellisia asioita myös silloin kun rahan tulo tiukkaa. Säästää näin että ei tarvitse silloin satsata kun ei tule rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme