Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhuone alakerrassa, miten toimii?

Vierailija
20.09.2017 |

Löysimme vihdoin täydellisen paritalon, ainut ongelma on huonejako. Alakerrassa on keittiö, olohuone ja yksi makuuhuone sekä kylppäri. Yläkerrassa kaksi makuuhuonetta ilman vessaa. Alakerran huoneesta tulisi lastenhuone myöhemmin, nyt vauva on vasta 4 kk ikäinen. Itse nukkuisimme yläkerrassa.

Miten tälläinen järjestely toimii käytännössä? Mietityttää nukkua noin “kaukana“ lapsesta ja portaiden ramppaaminen epäilyttää myös. Toisaalta vastaava huonejärjestys vaikuttaa olevan aika yleinen pienehköissä ja keskikokoisissa paritaloissa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukkuisin kyllä aluksi samassa kerroksessa kuin lapset. Saattaa lapsille tulla muutakin asiaa vanhemmille yöllä. Mun toinen lapsi näkee pahoja unia, eikä varmaan nukkuisi eri sen jälkeen eri tasossa kuin vanhemmat, vaikka koululainen jo. Myöhemmin muuttaisin itse alas. Olohuoneessa voi sitten rauhassa olla, kun lapset menneet nukkumaan

Vierailija
22/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti tärkeintä. Mutta en muutttaisi tuohon taloon jos yläkertaan ei voi rakentaa edes pikku vessaa.

Kuka Suomessa oikein suunnittelee näitä "perheasuntoja" kun voi olla vaikka 5 makkaria mutta vain yksi kylpyhuone/wc? Ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän makkari ja lasten yhteinen makkari yläkertaan, leikkihuone alakertaan. Alakerrassa olette muutenkin enemmän, niin lapset (ja lelut) viihtyvät siellä.

Kun lapset kasvavat ja haluavat tai tarvitsevat omat huoneet, teette alakerran makkarista teille huoneen ja lapset muuttavat yläkertaan omiin huoneisiinsa. Teineille tämä järjestely onkin jo täydellinen.

Vierailija
24/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä vessassa ramppaaminen on keski-ikäisten ja sitä vanhempien ongelma eikä lasten tai teinien. Mä nukuin teininä parhaimmillaan 18h yöunet putkeen ilman vessaretkiä. :) Enempi olisin huolissani siitä, että kun mies vanhenee, niin se kompuroi niitä portaita alakerran vessaan.

Vierailija
25/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette aio nukuttaa lasta leikki-ikää kanssanne samassa huoneessa, niin aiemmin se aloittaa yövaeltelun vanhempien perässä kuin vessan.

Vierailija
26/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei toimisi? Minusta tuo kuulostaa just hyvältä.

Meillä makkarit on ylhäällä ja melkein kaikki muu alhaalla. Tympii kuskata pyykkejäkin kerrosten välillä, eikä millään viitsisi vääntäytyä yläkertaan muuta kuin nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan