7.5 mikrogrammaa on sopiva annos d-vitamiinia
Jos juotte maitoa päivittäin ja syötte kalaa viikottain, älkää nyt ainakaan enää purkista ottako enempää.
7.5 mikrogrammaa nimittäin vastaa jo 50-60 sekunnin auringon ottoa. Liika on aina liikaa.
Terv. Lääkekauppias
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Otan 110mikrogrammaa päivässä.
Varo myrkytystä. Tuollaiset annokset ovat hyvin arveluttavia ja rasvaliukoisien hormonejen kanssa täytyy olla tarkkana määrän suhteen. Syön itse 5 mikrogramman lisää talvisin, koska maitoa en juo.
100 mikrogrammaa otan minä päivässä, maitoa en juurikaan juo. Vähän ristiriitaista tietoa tuosta oikeasta määrästä, mutta luulenpa että tuollaisella tablettimuotoisella tuskin on mikään 100% imeytyvyys, eli osa menee jokatapauksessa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos juotte maitoa päivittäin ja syötte kalaa viikottain, älkää nyt ainakaan enää purkista ottako enempää.
7.5 mikrogrammaa nimittäin vastaa jo 50-60 sekunnin auringon ottoa. Liika on aina liikaa.Terv. Lääkekauppias
Jaa. Minulle on ihan lääkäri sanonut, että tuo on liian pieni annos.
Höpö höpö. Suomessa saantisuositukset ovat liian alhaisia. Vähintään 100 mg on riittävä annos. 7.5 on yhtä tyhjän kanssa täällä pohjolassa.
Lääkekauppias siis luulee että maan jokaisella asukkaalla on sama elämäntyyli ja samat veriarvot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo myrkytystä. Tuollaiset annokset ovat hyvin arveluttavia ja rasvaliukoisien hormonejen kanssa täytyy olla tarkkana määrän suhteen. Syön itse 5 mikrogramman lisää talvisin, koska maitoa en juo.
*arvelluttavia
Ettekö te nyt tajua ap:n ironiaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.5 mikrogrammaa nimittäin vastaa jo 50-60 sekunnin auringon ottoa. Liika on aina liikaa.Terv. Lääkekauppias
Jaa. Minulle on ihan lääkäri sanonut, että tuo on liian pieni annos.
Lääkäri se on Antti Heikkiläkin, mutta en minä siltä mitään ravintoneuvoja ottaisi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Sä olet ihan pihalla.
Kanadassa suositeltu määrä on 50mikrogrammaa päivässä. Osasyy suomalaisten diabetesepidemiaan on just d-vitamiinin puute johtuen vääristä tavitsemussuosituksista.Katos kun se d tarvii rasvaa imeytyäkseen, joten rasvattomasta maidosta se ei imeydy. Mihinkään.
By raising the serum level of vitamin D in the general population to over 45 ng/ml 25(OH)D, the medical economy could shrink by as much as fifty percent–ouch!
Mä otan talvisin 100 mikrogr. Arvot mitattu keväällä ja optimaaliset tuolla annostuksella.