Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja niin lähti toimeksiantajalta 5000 euroa konsulttipalkkioita kankkulan kaivoon

Vierailija
20.09.2017 |

Tehtiin asiakkaan kanssa kuuden päivän sopimus niin että olisin viisi päivää yhtäjaksoisesti heidän toimipisteellä ja yhden päivän käytettävissä erikseen sovittuna ajankohtana. Mutta mitä tapahtuikaan? Heti ensimmäisenä päivänä yksi heidän vähemmistöosakas, jonka kanssa olin samalla luokalla lukiossa, otti asiakseen leikkiä työnjohtajaa ja muistutti kiirehtimään työskentelyä. Lounasaikaan häneltä karkasi mopo täysin. Saavuin ennen häntä töihin ja olin siis lähdössä ennen häntä lounaalle, mutta hän oli sitä mieltä että olin lusmuileva piipertäjä josta pitäisi leikata putket ettei pääse lisääntymään. Ynnä muutaman muun kirosanan ja solvauksen kera. Tuo piipertäjä tuli siitä että olin lukiossa Vasemmistoliiton listoilla ehdokkaana kunnallisvaalissa.
Totesin että toimeksiantosopimuksessa on pykälä asiallisista työolosuhteista ja että nämä työolosuhteet ei ole asiallisia eikä sopimus enää sido minua.
Normaalisti työntekijä voidaan tuollaisen takia lähettää kotiin tai sijoittaa toiseen toimipisteeseen kunnes olen tehnyt työni, tai jopa irtisanoa mutta hän on yhtiössä osakkaana joten se ei onnistu niin helposti. Minä siis voin tässä tapauksessa laskuttaa kaikilta sovitulta päiviltä tekemättä mitään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen esimerkki siitä, miten kouluaikainen käytöksesi tulee vaikuttamaan työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet siis siitä, että tuo oli viimeinen työ, mitä firmanne saa kyseiseltä asiakkaalta. Käyhän se niinkin. Tosin epäilen vahvasti, että siinä vaiheessa kun firmanne yrittää laskuttaa viittä tonnia tekemättömästä työstä, menestys ei ole mainittava.

Teidän firmanne johto kyllä keskustelee kanssasi ankarasti mikä tuo sähläys oli, joka maksoi yhden asiakkuussuhteen ja aiheutti ylimääräistä vääntöä.

Töissä tehdään töitä, eikä vatvota vuosien takaisia. Keskustelemaan pitää pystyä asiakkaiden kanssa, oli ne millaisia tahansa.

Vierailija
4/4 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin asiakkaan kanssa kuuden päivän sopimus niin että olisin viisi päivää yhtäjaksoisesti heidän toimipisteellä ja yhden päivän käytettävissä erikseen sovittuna ajankohtana. Mutta mitä tapahtuikaan? Heti ensimmäisenä päivänä yksi heidän vähemmistöosakas, jonka kanssa olin samalla luokalla lukiossa, otti asiakseen leikkiä työnjohtajaa ja muistutti kiirehtimään työskentelyä. Lounasaikaan häneltä karkasi mopo täysin. Saavuin ennen häntä töihin ja olin siis lähdössä ennen häntä lounaalle, mutta hän oli sitä mieltä että olin lusmuileva piipertäjä josta pitäisi leikata putket ettei pääse lisääntymään. Ynnä muutaman muun kirosanan ja solvauksen kera. Tuo piipertäjä tuli siitä että olin lukiossa Vasemmistoliiton listoilla ehdokkaana kunnallisvaalissa.

Totesin että toimeksiantosopimuksessa on pykälä asiallisista työolosuhteista ja että nämä työolosuhteet ei ole asiallisia eikä sopimus enää sido minua.

Normaalisti työntekijä voidaan tuollaisen takia lähettää kotiin tai sijoittaa toiseen toimipisteeseen kunnes olen tehnyt työni, tai jopa irtisanoa mutta hän on yhtiössä osakkaana joten se ei onnistu niin helposti. Minä siis voin tässä tapauksessa laskuttaa kaikilta sovitulta päiviltä tekemättä mitään.

Tuskin voit. Lue nyt ensin konsulttitoiminnan yleiset sopimusehdot. Mikäli olet koko viikon pyöritellyt peukaloitasi, kun on paha mieli, etkä ole tehnyt niitä tehtäviä, joihin sinut on palkattu, siinä on jo riittävä syy jättää laskusi maksamatta. KSEn pykälistä 3 ja 4 löytyy lisää perusteita. Työtä tehtäessä on kyettävä yhteistyöhön eri osapuolten kanssa, se on sisältö tiivistettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi