Varatut miehet vastatkaa
Jos tällä palstalla on sellaisia. Saa muutkin vastata.
Eli jos varattuna ihastut varattuun naiseen niin uskallatko lähestyä häntä viestein tai soitellen vai odotatko että hän tekee aloitteen vai koitatko unohtaa naisen?
Oletko otettu jos nainen tekee aloitteen?
Kommentit (27)
Varattua naista en minä vakavasti ajattelisi, korkeitaan viihdykkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos varattuna ihastut varattuun naiseen niin uskallatko lähestyä häntä viestein tai soitellen vai odotatko että hän tekee aloitteen vai koitatko unohtaa naisen?
En tee aloitetta ja toivon, ettei nainenkaan. Fiksut aikuiset osaavat hoitaa asiansa niin, että elävät kerrallaan vain yhtä parisuhdetta. Paitsi tietenkin yksi kaverini, joka elää monikkosuhteessa, mutta niin tekee hänen vaimonsakin.
Olen varattu ja jos ihastuisin toiseen uskoisin toimivani seuraavasti:
En ota yhteyttä ihastukseeni, vaan kääntäisin katseeni omaan parisuhteeseeni. Puuttuuko tästä jotain, mikä on saanut ajatukseni noin pahasti sivuraiteelle? Voinko tehdä asialle jotain tai voimmeko yhdessä tehdä asialle jotain? Vai onko kyseessä "harmiton ihastus, joita sattuu kaikille vähän väliä"?
Jos tekisin itse aloitteen ihastukseni suhteen, en olisi siinä vaiheessa enää varattu.
Taustatietona, olen ollut 18 vuotta parisuhteessa, enkä ole kertaakaan ihastunut toiseen tänä aikana (vaimo tiettävästi kerran) eli en voi sanoa, olisinko otettu jos ihastuksen kohde tekee aloitteen. Muutaman kerran on nainen (johon minulla ei siis ole ollut erityistä vetoa) ns. tehnyt aloitteen. Nämä eivät ole välttämättä herättäneet niin positiivisia tuntemuksia, joko myötätuntoa: "sori nyt, mutta ole varattu..." tai ärsytystä: "...niin, nyt kolmannen kerran, olen varattu!!"
Varattujen kuuluu sitoutua niihin olemassa oleviin parisuhteisiinsa eikä hötkyillä ihastusten perässä. Ihastuksia tulee ja menee, joku molemmin puolinen niistä kannattaa ottaa vakipuolisoksi ja sitoutua siihen. Kaikki muu on naiivia, huomiohakuista ja persoonallisuushäiriöistä. N49.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla. Odotan. Olen otettu.
t. huonossa suhteessa pelastajaa odotteleva
Otettu olisin. Saisin taas värkille namua ja eturauhaselle töitä monen vuoden puutteen jälkeen.
olisin otettu jos lähestyisi, sitten vaan kuivana kakkoseen