Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lapsiperheissä syödään arki-iltoina?

Vierailija
19.09.2017 |

Syödäänkö lämmintä ruokaa? Mitä söitte esimerkiksi tänään?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihme kotitekoisia kalapuikkoja...?

No ne on käytännössä korppujauhoilla ja mausteilla paneroituja lohiviipaleita.

Marinoin sitruunamehussa, kieräytän vatkatussa kananmunassa ja sitten kierittelen korppujauho-suola-valkopippuri-sitruunankuori -seoksessa ja paistan keskilämmöllä öljy-voiseoksessa rapeiksi.

1

Hei, onko kukaan koskaan paistanut uunissa noita? Siis leivinpaperin ja pellin päällä? Kuulostaa tosi hyvältä, mutta meillä kämppä käryää niin kamalasti jos paistaa pannulla rasvassa. Kun onhan se lohi jo itsessään aika rasvainen kala, niin tuli mieleen että onko tarpeen vielä rasvassa paistaa että tulee rapeita?

Vierailija
42/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Leipää yms vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkäpapupastalaatikko

Kasvispihvejä perunoita

Kikhernekorma ja riisi

Kukkakaaliwingsejä ja lohkoperunoita

Nyhtökaura nuudeliwokki

Kasvistortilloja

Tofuvuoka

...

Reilusti vaihtelevia salaatteja tietty lisäks

Tossa viime ja tän viikon ruokia

Vierailija
44/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihme kotitekoisia kalapuikkoja...?

No ne on käytännössä korppujauhoilla ja mausteilla paneroituja lohiviipaleita.

Marinoin sitruunamehussa, kieräytän vatkatussa kananmunassa ja sitten kierittelen korppujauho-suola-valkopippuri-sitruunankuori -seoksessa ja paistan keskilämmöllä öljy-voiseoksessa rapeiksi.

1

Minun korvaan kuulostaa että pilaat hyvät lohiviipaleet. Varmasti parempia ja terveellisempiäkin ilman mitään kananmunia, korppujauhoja ja öljy voiseoksia. Tuore lohi hyvät mausteet ja uuniin! Nam. Lohi on itsessään jo niiin rasvasta että mua närästäis varmasti viikon jos sitä vielä öljyssä tai voissa käristäisin.

Vierailija
45/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

V..ittu mitä paskoja ruokia teillä :DDD

Vierailija
46/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-keittoperubat ja kastike (makkaroista, nakeista, tai jauhelihasta

-riisiä ja kanaa

-kiinalaistyyppisiä mössöjä ja riisiä

-perunakeitto, jauhelihakeitto jne. Makkaralla tai jauhelihalla

-täytetyt munakkaat

-muusi ja lihapullat /mureke

-jne

Vierailija
47/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain pojalle 17v. Pizzan ja Limun lounassetelillä. Itse join kupin teetä ja pari leipäviipaletta. Yksinhuoltajaäidillä rahat vähissä kun pojan lukiokirjat, laskin, vaatteet ja kengät lohkaisee ison osan budjetista. Asuntolainaa lyhennettävä joka kuukausi. Onneksi on töitä ja lounassetelietu.

Vierailija
48/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokanaan salaatteineen pystyy tekemään perunoiden kiehumisajassa 15-20 min.

Vierailija
49/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoiden keitinvesi kannattaa esikeittää vedenkeittimellä. Nopeuttaa huomattavasti.

Vierailija
50/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla wokkaajilla wokkipannu, vai millä laitatte?

Minä en millään viitsisi ostaa kaapin tukkeeksi kaiken muun lisäksi vielä wokkipannua, vaikka muuten ruuanlaittotapa kiinnostaakin.

Vierailija
51/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tällä viikolla ollut kaalilaatikkoa, nakkikastike ja perunat, uunikana ja riisi, leivitetyt seitifileet ja muussi, pitakebabit. La ja su ruoat mietitään myöhemmin. Pyrin suunnittelemaan ruoat muutamaksi päiväksi eteenpäin, helpottaa kaupassakäyntiä. Yritän aika paljon miettiä, että mikä maistuisi kaikille. Esim. nakkikastike ei enää kovin pidettyä, joten ei tehdä varmaan muutamaan kuukauteen. Samoin kiusauksiin ollaan koko perhe kyllästytty, joten niistä pidetään taukoa. Pyrin myös kokeilemaan uusia ruokalajeja ja jos todetaan hyviksi tehdään toiste, muuten ei. Joitain ruokalajeja on, joita vain aikuiset syövät, silloin lapsilla yleensä edellispäivän jämiä.

Vierailija
52/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyritään siihen, että joka päivä on lämmin ruoka pöydässä illallisella. Meillä on kaksi lasta isolla ikäerolla (toinen täysi-ikäinen, toinen taapero). Tänään oli texmex-jauheliha-pyttipannua ja siihen sopivaa paprika- jne.salaattia, eilen oli uunilohta, röstiperunoita ja katkarapusalaattia. Pienimmälle en noita rapuja antanut, mutta muuten hän syö samaa ruokaa kuin me muutkin.

Vierailija
53/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V..ittu mitä paskoja ruokia teillä :DDD

Terveiset sinne macdonaldsiin euron juuston ääreen.

Vierailija
54/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syödään joka ilta lämmin ruoka, vkl kaksi. Eilen syötiin kalakeittoa, tänään lasagne, josta riittää huomiseksi. Loppuviikosta en vielä tiiä. Salaattiavtai lämmintä kasvislisäkettä joka ruualla

Vierailija
55/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein pizzaa, nyhtökaura, tomaatti, feta, oliivi täytteinä. Eilen tonnikalapastaa. Viimeviikolla oli kurpitsasosekeittoa, silakkapihvejä, kalapuikkoja, härkispastaa, manaantaina syötiin jotain tähteitä, en muista enää mitä

Vierailija
56/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikilla wokkaajilla wokkipannu, vai millä laitatte?

Minä en millään viitsisi ostaa kaapin tukkeeksi kaiken muun lisäksi vielä wokkipannua, vaikka muuten ruuanlaittotapa kiinnostaakin.

Mulla wokki mahtuu uunin alapuolella olevaan vetolaatikkoon. Minulla siis perinteinen liesi. Mä teen sillä ruokaa tosi usein, pastat, kastikkeet myös.

Vierailija
57/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka arki-ilta on lämmin ateria. Tänään söimme uunissa haudutettua possukastiketta ja riisiä. Sinne uuniin meni myös täytettyä kesäkurpitsa. Keitettyä parsakaalia ja salaattia.

Vierailija
58/63 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viime aikojen ruokia:

- Currykana kookoskastikkeessa (mukana kaapista löytyviä vihanneksia eli herkkusientä, kesäkurpitsaa, porkkanaa, sipulia) täysjyväriisin kanssa

- Puna-ahvenfileet ja uunissa paahdettu parsakaali

- Punajuurivuoka (sis. sinihomejuustoa ja ohrasuurimoita)

- Lihapullat ja perunamuusi + salaatti

- Shaksouka (vai miten kirjoitetaan? Vihanneksia pannulla paistettuna ja tomaattikastikkeessa haudutettuina, lopuksi sekaan kananmunia hyytymään)

Kaikki valmistetaan itse, ei käytetä puolivalmisteita tai valmisruokia. Arkea helpottaa, että työskentelen kotona, esim. pidempää uunikypsennystä vaativat ruoat valmistuvat sopivasti, kun voin laittaa ne uuniin kesken työpäivän.

Vierailija
59/63 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka arkipäivä syödään ruoka illalla, tämän viikon ruoat:

Lohta, uunijuureksia, lohkoperunoita

Kananuudeliwokki

Kebabia kanasta ja kebablihasta

Jauhelihakastiketta ja spagettia

Soijarouhetomaaattikastike ja pastaa

Viime viikolla syötiin hampurilaisia, lohipastaa (lämminsavulohesta), makaronilaatikkoa, carbonarapastaa ja fajitaksia.[/quote

Pastaa jatkuvasti? Onpas terveellinen ruokavalio.

Mee muualle dissaamaan!

Aivan turha sun on kiehua. Jokainen tietää, ettei tuo ole terveellistä ja eniten säälittää, jos perheessä on vielä lapsia, jotka syövät pastaa monta kertaa viikossa ja hampurilaisia. Järki käteen!

Vierailija
60/63 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Leipää yms vaan.

Mun tytär oli teininä hoitamassa erään varakkaan perheen 4v tytärtä. Hän ihmetteli kun heillä oli pakastin täynnä leipää! Olisi laittanut sille pienelle ruokaa mutta koskaan ei ollut mitään aineksia kaapeissa. No, monta kertaa tulivat sitten meille syömään kun vanhemmat tuli kotiin vasta 19 jälkeen.

Kerran tämä pieni oli taas meillä ja leipoi elämänsä ensimmäiset pullat, ei ollut koskaan nähnyt edes taikinaa?? Laitoimme sitten evääksi pussillisen pullia ja eikö se paska äiti ollut syönyt ne kaikki! Mun tytär oli niin vihainen ja pettynyt että itki.

Vaikea ymmärtää näitä leivänsyöjiä